Lipo pil ve şarj cihazı ile ilgili sorularım.

Adil Ertuğrul Kaya

Çalışkan Uye
Katılım
15 Şub 2023
Mesajlar
288
Tepkime puanı
228
Yaş
17
Konum
Samsun
İlgi Alanı
Uçak
Merhabalar. Ben youtube da dolaşan ve DIY uçak yazdığınızda ilk çıkan uçak modelini yapıyorum. Kanalın ismi de zaten “Kendin Yap”. Şimdi benim kafama takılan bir şey var: lipo piller hücre başına 3 volta kadar mı deşarj ediliyor yoksa 3,5 mu? Birkaç forum okudum ve bazıları 3 bazıları 3,5v diyor. Bir de FlySky voltaj sensörü aldım Robotistandan bu sensörü düşük voltaj uyarısını kaç volta ayarlamalıyım? Lipo şarj aleti olarak da n11 de satılan çakma imax B6 kullanıyorum. Şarj aletim hakkında yorum yaparsanız sevinirim. Lipo pil olarakta Oyuncakhobi sitesinden Leopard marka 3s 1800mah lipo pil aldım 400 tl ye. Bir de son olarak lipo pil sağlığı açısından pilleri şarjdan hemen sonra uçurmak zararlı olur mu yada tam tersi uçuştan hemen sonra şarja takılır mı? Şimdiden cevaplarınız için çok teşekkürler.
 
lipo piller hücre başına 3 volta kadar mı deşarj ediliyor yoksa 3,5 mu? Birkaç forum okudum ve bazıları 3 bazıları 3,5v diyor.
Nerede ne okudun bilemiyorum ama Lipoprotein pillerle ilgili şu kaynak konuyu okumanı tavsiye ederim. Orada onlarca sorunun cevabını bulabilirsin ve bilgilerin tümü doğrudur. :)



Lipo şarj aleti olarak da n11 de satılan çakma imax B6 kullanıyorum. Şarj aletim hakkında yorum yaparsanız sevinirim
Fayda maliyet analizi güzel bir şarj cihazıdır. Tek sorun bolca çakmasının olmasıdır. Ama kullandığın piller şu an için çok pahalı piller değil. O yüzden elindeki şarj cihazı çakma dahi olsa balanslı şarj ediyorsa sorun olmaz.



Bir de son olarak lipo pil sağlığı açısından pilleri şarjdan hemen sonra uçurmak zararlı olur mu yada tam tersi uçuştan hemen sonra şarja takılır mı? Şimdiden cevaplarınız için çok teşekkürler.
Pil konularını incelediğinde göreceksin. Burada önemli olan nokta pilleri uçmayacağın zaman uzun süre (1 ay ve üzeri) tam şarjda tutmaman gerektiği.
 
Nerede ne okudun bilemiyorum ama Lipoprotein pillerle ilgili şu kaynak konuyu okumanı tavsiye ederim. Orada onlarca sorunun cevabını bulabilirsin ve bilgilerin tümü doğrudur. :)




Fayda maliyet analizi güzel bir şarj cihazıdır. Tek sorun bolca çakmasının olmasıdır. Ama kullandığın piller şu an için çok pahalı piller değil. O yüzden elindeki şarj cihazı çakma dahi olsa balanslı şarj ediyorsa sorun olmaz.




Pil konularını incelediğinde göreceksin. Burada önemli olan nokta pilleri uçmayacağın zaman uzun süre (1 ay ve üzeri) tam şarjda tutmaman gerektiği.
Paylaştığınız şeyleri okudum ama aklımda hala bir soru işareti takılı kaldı. Şimdi lipo pillerin bahsetmiş olduğunuz MİNİMUM voltu motor akım çekiyorkenki voltajı mı?
 
Paylaştığınız şeyleri okudum ama aklımda hala bir soru işareti takılı kaldı. Şimdi lipo pillerin bahsetmiş olduğunuz MİNİMUM voltu motor akım çekiyorkenki voltajı mı?

YÜK ALTINDA 3.0 voltun altına düşmemeli! Bu da şu demek: ölçerken yük altında olmadığı için 3.5 voltun altında olmamalı. Benim tercihim ölçüm sırasında, yani yük altında değilken 3.7 voltun altına düşmesi.
 
sensoru 3.6 Voltta uyari vericek sekilde ayarlamak pil sagligi acisindan iyi olur.sarj aletinden 3s 1Amper ile sarj edersen problem yasamazsin. kullanmicagin zamanlarda da ustadlarin dedigi gibi 3.80 Volt storage icin iyidir.
 
sensoru 3.6 Voltta uyari vericek sekilde ayarlamak pil sagligi acisindan iyi olur.sarj aletinden 3s 1Amper ile sarj edersen problem yasamazsin. kullanmicagin zamanlarda da ustadlarin dedigi gibi 3.80 Volt storage icin iyidir.
Ama yükte iken ölçüm yapacağı için 3,3 volta ayarlamam gerekmez mi? Uçak dönene kadar da 3,1 v olur sonra inince akım çekmeyi kestiği için 3,6 volta çıkar.
 
1-Lipo pili şarj hemen sonra kullanırsan bir sıkıntı olmaz, aksine tam şarjlı bir şekilde ne kadar az durursa o kadar pil ömrü yüksek olur.
2-Lipo pil yük altındayken 3.7 seviyesini gördüğü zaman yüksek ivmeyle boşalır zaten uçakta da hisseder itki kaybını...
3-Lipo Alarmını 3.3'e kur. Tecrübeyle sabit ve doğru olan budur.
4-Çakma şarj alet iş görüyor gayet başarılı bir ürün rahat ol. Sadece şarj esnasında gerekli havalandırmayı sağladığından emin ol.
 
Ama yükte iken ölçüm yapacağı için 3,3 volta ayarlamam gerekmez mi? Uçak dönene kadar da 3,1 v olur sonra inince akım çekmeyi kestiği için 3,6 volta çıkar.
Kalkista tam gaz yuksek amper cekicegi icin voltaj dusmesi o kadar olur fakat, ucus esnasinda tam gaz degil, 0-50 % gaz konumunda cok fazla bir akim cekmicegi icin o kadar voltaj dususu olmaz diye dusunuyorum. 3.6 uyari pil sagligi acisindan garanti bir uyari. birde fotobloktan imal ediceksin ucagi, lipoyuda bir kat fotoblok ile kaplamani tavsiye ederim dusus olursa koruma acisindan.
 
1-Lipo pili şarj hemen sonra kullanırsan bir sıkıntı olmaz, aksine tam şarjlı bir şekilde ne kadar az durursa o kadar pil ömrü yüksek olur.
2-Lipo pil yük altındayken 3.7 seviyesini gördüğü zaman yüksek ivmeyle boşalır zaten uçakta da hisseder itki kaybını...
3-Lipo Alarmını 3.3'e kur. Tecrübeyle sabit ve doğru olan budur.
4-Çakma şarj alet iş görüyor gayet başarılı bir ürün rahat ol. Sadece şarj esnasında gerekli havalandırmayı sağladığından emin ol.
Teşekkür ederim.
 
Kalkista tam gaz yuksek amper cekicegi icin voltaj dusmesi o kadar olur fakat, ucus esnasinda tam gaz degil, 0-50 % gaz konumunda cok fazla bir akim cekmicegi icin o kadar voltaj dususu olmaz diye dusunuyorum. 3.6 uyari pil sagligi acisindan garanti bir uyari. birde fotobloktan imal ediceksin ucagi, lipoyuda bir kat fotoblok ile kaplamani tavsiye ederim dusus olursa k
Teşekkür ederim.
Kalkista tam gaz yuksek amper cekicegi icin voltaj dusmesi o kadar olur fakat, ucus esnasinda tam gaz degil, 0-50 % gaz konumunda cok fazla bir akim cekmicegi icin o kadar voltaj dususu olmaz diye dusunuyorum. 3.6 uyari pil sagligi acisindan garanti bir uyari. birde fotobloktan imal ediceksin ucagi, lipoyuda bir kat fotoblok ile kaplamani tavsiye ederim dusus olursa koruma acisindan.
Teşekkür ederim size de.
 
Kalkista tam gaz yuksek amper cekicegi icin voltaj dusmesi o kadar olur fakat, ucus esnasinda tam gaz degil, 0-50 % gaz konumunda cok fazla bir akim cekmicegi icin o kadar voltaj dususu olmaz diye dusunuyorum. 3.6 uyari pil sagligi acisindan garanti bir uyari. birde fotobloktan imal ediceksin ucagi, lipoyuda bir kat fotoblok ile kaplamani tavsiye ederim dusus olursa koruma acisindan.

Pili kaplamayı tavsiye etmem. Yüksek güçler çeken en ideali pillerinin hava akımıyla sogutulmasi lazım.