Lipo pil nasıl şarj edilir ve doluluk hali nasıl anlaşılır?

Yağız Kunduz

Yeni Uye
Katılım
11 Eki 2024
Mesajlar
4
Tepkime puanı
2
Yaş
22
Konum
izmir
İlgi Alanı
Uçak
RC uçak yapmak için lipo batarya almak istiyordum ancak kafam karman çorman oldu. Lipo bataryaları tekrar doldurmak için imax b6 öneriyorlar ancak minimum değerde bir uçak için 1500de ona vermek istemiyorum. bataryanın çekirdekleri arasındaki denge, depolama hali vb vb kafamı karıştırdı. Aşağıda linkini attığım gibi bir şarj aleti önerildi ama şüphlerim var, dolduğunu(yüzde 80e ulaştığını) nasıl anlayabilirim? içindeki pillerin dengeli olduğunu nasıl anlayabilirim?



pil olarak 2200mah 3s1p11.1v leopard power almayı düşünüyorum.

emin olamadığım parçalardan ikiside motor ve esc şunları düşünüyorum ancak bir bakarsanız sevinirim:



arduino ile kontrol etmeyi düşünüyorum, kablosuz kontrol için kendi fikirlerim var. Onaydan ziyade, bir acemiye tavsiyeniz nelerdir? her yerde farklı şeyler duydum dolayısıyla kafam biraz karıştı.

Lipo pil hakkında bilmemiz gereken herşey kısmını okudum ancak bu tarz bir şarj aleti kullanabilir miyim hala emin olamadım eğer kaçırdığım bir kısımda yazıyorsa kusura bakmayın.
 
Merhaba Yağız, lipo piller kullanılmadığında tavsiye edilen hücre başına 3.9V değerinde saklanmazsa, yeni alındığında 1C değerinde şarj ve deşarj edilip rodajı tamamlanmazsa ömrü oldukça kısalır. Bahsetmiş olduğun B3 şarj cihazında pilin hücrelerinin voltaj değerlerini göremezsin ve istediğin amperde şarj edemezsin. Bu sebeple pillerin ömrünü daha çabuk tüketecektir. Aynı şarj aletinden senin gibi yeni başlayan bir arkadaşımda vardı. Pili kısa sürede şişmeye başladı. İmax b6'lar daha pahalı haklısın fakat piller de ucuz değil. Eğer bütçene uymuyorsa tabi B3 şarj aletini de alabilirsin ama dediğim gibi pillerinin ömrü çok kısalacaktır.

Seçmiş olduğun motor yerine 2212 1000KV olanını tavsiye ederim. Çünkü senin seçtiğin motor genelde hızlı uçan modellerde tercih edilir. Yeni başladığına göre trainer model bir uçak yapacağını düşünüyorum. 22122 1000KV motor hem daha az akım çeker hem de daha fazla itki sağlar (önerilen pervane ile kullanıldığında). Ayrıca yanlış bilmiyorsam daha fazla itki kuvveti de veriyor. A2212 motorunun internette datasheet'ine bakarak daha doğru bir seçim yapabilirsin. Esc seçerken de motorunun çektiği en fazla akıma bakarak seçmelisin. Motorun çekeceği akımı karşılayacak bir ESC almalısın. Eğer 2212 1000KV motoru alırsan 30A ESC işini görecektir. Fakat ESC konusunu da araştırmalısın. BEC devreli bir ESC 'ye ihtiyacın olabilir. Alırken buna da dikkat edebilirsin. Malzemelerini almadan önce bolca araştırmanı öneririm neyi neden tercih ettiğini bilmelisin. Forumdaki konulara göz gezdir mutlaka kendine yarar bir şeyler bulacaksındır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yağız Kunduz
Hevesini Kırıcam ama ben IMAX B6 veya linki attığın şarj aletlerini önermiyorum. Bu şarj aletleri şans işi genelde çakma oluyorlar ve 10 15 şarj dan sonra bozuluyorlar şarj işlemlerini düzgün yapmıyorlar pile zarar veriyorlar. En azından isdt q6 nano veya daha kaliteli bir model almanı öneririm.
 
Hevesini Kırıcam ama ben IMAX B6 veya linki attığın şarj aletlerini önermiyorum. Bu şarj aletleri şans işi genelde çakma oluyorlar ve 10 15 şarj dan sonra bozuluyorlar şarj işlemlerini düzgün yapmıyorlar pile zarar veriyorlar. En azından isdt q6 nano veya daha kaliteli bir model almanı öneririm.
Evet aslında imax b6 da önerilmiyor fakat B3'ten daha sağlıklı. Ben de imax b6 çakması almıştım bozulana kadar kullanacağım artık 20den fazla şarj yapmışımdır şimdilik bir sıkıntı yok:)
 
Lipo bataryaları tekrar doldurmak için imax b6 öneriyorlar ancak minimum değerde bir uçak için 1500de ona vermek istemiyorum. bataryanın çekirdekleri arasındaki denge, depolama hali vb vb kafamı karıştırdı.
Birden fazla hücreli LiPo bataryalar mikroişlemcili şarj cihazlarıyla "Balance Charge" modunda şarj edilir.Her bir hücre için nominal voltaj 3.7V, tam şarjlı hali 4.20V'dur.Eğer uzun süre kullanılmayacaksa Storage(saklama) modunda şarj/deşarj edilerek hücreler 3.8V civarına getirelerek uygun saklama koşulları altında muhafaza edilir.
Merhaba Yağız, lipo piller kullanılmadığında tavsiye edilen hücre başına 3.9V değerinde saklanmazsa, yeni alındığında 1C değerinde şarj ve deşarj edilip rodajı tamamlanmazsa ömrü oldukça kısalır. Bahsetmiş olduğun B3 şarj cihazında pilin hücrelerinin voltaj değerlerini göremezsin ve istediğin amperde şarj edemezsin. Bu sebeple pillerin ömrünü daha çabuk tüketecektir. Aynı şarj aletinden senin gibi yeni başlayan bir arkadaşımda vardı. Pili kısa sürede şişmeye başladı. İmax b6'lar daha pahalı haklısın fakat piller de ucuz değil. Eğer bütçene uymuyorsa tabi B3 şarj aletini de alabilirsin ama dediğim gibi pillerinin ömrü çok kısalacaktır.

Seçmiş olduğun motor yerine 2212 1000KV olanını tavsiye ederim. Çünkü senin seçtiğin motor genelde hızlı uçan modellerde tercih edilir. Yeni başladığına göre trainer model bir uçak yapacağını düşünüyorum. 22122 1000KV motor hem daha az akım çeker hem de daha fazla itki sağlar (önerilen pervane ile kullanıldığında). Ayrıca yanlış bilmiyorsam daha fazla itki kuvveti de veriyor. A2212 motorunun internette datasheet'ine bakarak daha doğru bir seçim yapabilirsin. Esc seçerken de motorunun çektiği en fazla akıma bakarak seçmelisin. Motorun çekeceği akımı karşılayacak bir ESC almalısın. Eğer 2212 1000KV motoru alırsan 30A ESC işini görecektir. Fakat ESC konusunu da araştırmalısın. BEC devreli bir ESC 'ye ihtiyacın olabilir. Alırken buna da dikkat edebilirsin. Malzemelerini almadan önce bolca araştırmanı öneririm neyi neden tercih ettiğini bilmelisin. Forumdaki konulara göz gezdir mutlaka kendine yarar bir şeyler bulacaksındır.
A2212 1000KV motoru 3S LiPo ve 10x5 Pervane ile test etmiş biri olarak 140 Watt güç ürettiğini belirtmek isterim.Yani parasını çöpe atmak isteyen biri gözü kapalı bu motora parasını verebilir...Yeni başlayan insanların yaptığı en yaygın yanlıştan biri de rastgele ekipman satın alıp ekipmana uygun Uçak aramak.Doğru olan Uçağı belirleyip, sırasıyla Motor>Pervane>ESC>LiPo>Servo gibi ekipmanları belirlemektir.
Hevesini Kırıcam ama ben IMAX B6 veya linki attığın şarj aletlerini önermiyorum. Bu şarj aletleri şans işi genelde çakma oluyorlar ve 10 15 şarj dan sonra bozuluyorlar şarj işlemlerini düzgün yapmıyorlar pile zarar veriyorlar. En azından isdt q6 nano veya daha kaliteli bir model almanı öneririm.
Şimdiye kadar Arttech Wing Tiger modeli ile birlikte gelen dandik şarj aletini,Turnigy Accucell 6,Turnigy Reaktor ve Skyrc D100 V2 şarj cihazlarını kullandım.Arttech hariç hepsinden memnundum aktif olarak Turnigy Reaktor ve Skyrc D100 V2'yi kullanmaya devam ediyorum ama en çok Skyrc D100 V2'yi beğeniyorum.Bu işte kalıcı olunacaksa iyi bir mikro işlemcili balanslı şarj cihazı şart bence.Ha zevk için modeli bir defa uçurup bir daha yüzüne bile bakılmayacaksa ona bir şey diyemem.
 
A2212 1000KV motoru 3S LiPo ve 10x5 Pervane ile test etmiş biri olarak 140 Watt güç ürettiğini belirtmek isterim.Yani parasını çöpe atmak isteyen biri gözü kapalı bu motora parasını verebilir...Yeni başlayan insanların yaptığı en yaygın yanlıştan biri de rastgele ekipman satın alıp ekipmana uygun Uçak aramak.Doğru olan Uçağı belirleyip, sırasıyla Motor>Pervane>ESC>LiPo>Servo gibi ekipmanları belirlemektir.
Tamer Bey eminim ki daha verimli motorlar vardır fakat arkadaşımız ilk defa uçak yapacak ve anladığım kadarıyla maliyetten de kaçınmak istiyor. O yüzden bu motoru önerdim. Turuncu renkteki A2212 motorlar şuan piyasadaki en ucuz motorlar. Bu motorlar içinde 1000KV olanının ise Trainer model bir uçak için en mantıklı tercih olduğunu düşünüyorum. Ben de ilk uçağımı bu motorla yaptım ve zevkli uçuşlar elde ettim.
 
Tamer Bey eminim ki daha verimli motorlar vardır fakat arkadaşımız ilk defa uçak yapacak ve anladığım kadarıyla maliyetten de kaçınmak istiyor. O yüzden bu motoru önerdim. Turuncu renkteki A2212 motorlar şuan piyasadaki en ucuz motorlar. Bu motorlar içinde 1000KV olanının ise Trainer model bir uçak için en mantıklı tercih olduğunu düşünüyorum. Ben de ilk uçağımı bu motorla yaptım ve zevkli uçuşlar elde ettim.
Verimlilik için söylemedim.Çok zayıf bir motor olduğu için modeli doğru düzgün uçurmayınca ekonomik olmasının bir anlamı olmuyor.Her 1000KV motor aynı güce sahip değil tekrar hatırlatayım.
 
Verimlilik için söylemedim.Çok zayıf bir motor olduğu için modeli doğru düzgün uçurmayınca ekonomik olmasının bir anlamı olmuyor.Her 1000KV motor aynı güce sahip değil tekrar hatırlatayım.
Ben rahat bir uçuş elde etmiştim aslında. 3s 2200mAh bir lipo pil ile birlikte. Zaten YouTube'daki "kendin yap" kanalında da bu motorla bir sürü model yapıp uçuruyolar.
 
Ben rahat bir uçuş elde etmiştim aslında. 3s 2200mAh bir lipo pil ile birlikte. Zaten YouTube'daki "kendin yap" kanalında da bu motorla bir sürü model yapıp uçuruyolar.
1kg ağırlığında bir modelde kullansaydınız ne demek istediğimi anlardınız.😂
 
Naçizane benimde tavsiyem imax b6 minidir ama orjinal olmak kaydıyla.Skyrc holigramı olandan ve sitesine girip üzerinde kodu okutunca ürününüz orjinaldir mesajını almalısınız.Ben yaklaşık 5 yıldır kullanıyorum.Çok ta memnunum.Hatta geçen aylarda bir tane daha aldım.Uçuşa gideceğim zaman bazen 3 adet pil götürmek istiyorum.Şimdiye kadar hiç bir pilimede zarar vermedi çok şükür
 
Naçizane benimde tavsiyem imax b6 minidir ama orjinal olmak kaydıyla.Skyrc holigramı olandan ve sitesine girip üzerinde kodu okutunca ürününüz orjinaldir mesajını almalısınız.Ben yaklaşık 5 yıldır kullanıyorum.Çok ta memnunum.Hatta geçen aylarda bir tane daha aldım.Uçuşa gideceğim zaman bazen 3 adet pil götürmek istiyorum.Şimdiye kadar hiç bir pilimede zarar vermedi çok şükür
nereden aldığınızı sorabilir miyim? Çok fazla site var ve fiyatlardaki dalgalanma yüzünden çoğundan şüpheleniyorum.