Kumandalı Yakıt İkmal Sistemi (Versiyon 2)

3dholicpilot

Tecrübeli Uye
Katılım
9 Mar 2019
Mesajlar
1,105
Tepkime puanı
2,233
Konum
İstanbul
İlgi Alanı
Uçak
Dostlar merhabalar...

Saha uçaklara yakıt ikmali yapmak için 2020 yılında tasarladığım bir pompa kutusu projem vardı. PETg'den ve pürüzlü yüzeye basılmıştı. Pompa ve bataryayı muhafaza eden bir tasarımla doldur-boşalt işlerini halletmemi, sağda solda kablo, batarya cırt vs. olmaksızın temiz ve düzenli görünen bir sistem olmuştu.

VERSIYON 1
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu sistemi yurtdışında sorunsuz olarak 4 sezonu geçti, halen kullanıyorum.

VERSIYON 2
Türkiye'de kullandığım manuel pompadan memnun olsam da, sahada hele ki büyük uçakta depo doldurmak eziyet haline geliyordu... Hadi bir pompa seçeyim dedim. Burada birçok arkadaşımın kullandığı Miracle Pump'ta karar kıldım, hem kaliteli, hem de dişlileri naylon vs... Benzinle uyumlu çalışıyor... Günlük 30 litre yakıt aktaran dostlarım var bidondan bidona...

Pompanın resmi bu, kendi fotoğraflarımda bulamadım, temsili fotoğrafını koyuyorum:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
, yaklasik 1litre/dakika debisi var...



Pompa seçimi bu şekildeydi, buna bir tane de kutu tasarlayacaktım ilk tasarımdaki gibi, ancak ek olarak "keşke olsaydı" dediğim 2 fonksiyonu da eklemek istiyordum sisteme... Birincisi pompanın hız ayarlı olması, diğeri ise yumuşak kalkış yapabilmesiydi. Ne yaparım diye bakınırken internette DC motor sürücülerine denk geldim... Hız ayarı ve soft start olan sürücülere baktım, bir de kumandalı opsiyonlar varmış, e hadi bari kumandalı olsun dedim...

Aldığım sürücü bu:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kumandası ise bu şekilde
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sürücünün arkasından bakınca bir RF anteni olduğu görülüyor :) Umut verici bir manzara
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Pompayı getirttikten sonra yurtdışında bayağı uzun bir süre yattı, sonrasında sürücüyü buldum getirdim, o da uzunca bir süre yattı. Türkiye'ye geldiğimde Miracle pompayı kullandım, bu sefer de sürücü atıl kaldı vs... Son izinde, hafta sonu yağmurda kalıp şifayı kapınca, evde dinlenirken dedim "hadi şuna bir kutu yapayım, sistemi ayaklandırayım"... İlk günden bu yana sanırım 1,5 senelik bir süreçten bahsediyorum. "Ha şimdi, ha yarın, bir ara el atarım" falan derken ertelendi durdu...

Öncelikle pompayı modelledim Fusion'da.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Daha sonra, pompaya uygun bir kutu modelledim... Üç tane gözü var; biri havalandırmalı olan pompa gözü, diğeri sürücünün olduğu göz, bir diğeri ise bataryanın bulunduğu göz. Bu gözleri birbirinden bağımsız tutmaya çalıştım, güvenlik zaafiyeti oluşmaması açısından...


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Baskı merkezlerinden biriyle temasa geçip, pürüzlü tablaya ve PETg olarak baskı almalarını rica ettim...

Baskı fotoğrafları gelince, dedim "oldu gibi bu iş" :)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Baskıyi alan arkadaş, kulübe yakın bir yerden geçecekmiş, "bırakırım size" deyince iyice keyiflendim...

Neyse, dönüşte elektrikçiden bir tane de açma-kapama şalteri aldım. Her ne kadar ilk tercihim bu tarz bir şalter olmasa da, odacıkların birbirinden ayrı olmasına güvenip kullanayım dedim.

Sistemin toplanmış hali bu şekilde oldu ve uçuş çantasının yanında yerini aldı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Şuraya sistemi tanıtan videoyu bırakıyorum:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu da, sistemin ilk çalışma videosu:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Açıkçası, başta çok da umursamadığım kumanda olayı sonradan bayağı hoşuma gitti, zira ayakta sohbete daldığın bir anda, "aa uçaktan yakıt akıyor" uyarısıyla zaman zaman karşılaşan biri olarak, şimdi tek tuşla basıp kapatabiliyorum... Başıma sürekli gelen bir şey olunca, benim açımdan faydalı oldu diyebilirim. İçerisindeki RF sistem, neredeyse 40 metre mesafeden sorunsuz çalışıyor.

Bundan sonrası için neler yapabilirime gelirsek:

1)Tanıtım videosunda bahsettiğim gibi, bir BMS ile sistemi adaptörlü şarja uygun hale getirmek ve mümkünse bataryayı storage'a yakın bir voltajda tutmak olabilir. Tüm pompa bataryalarımı 3.90V'a şarjlayıp oradan tüketiyorum. Genellikle 1 ay kadar yetiyor bana... Bunu BMS'ye otomatik yaptıracak bir yöntem olabilir belki, bilemiyorum, yalnızca sesli düşünüyorum...

2)Bir sensör vasıtasıyla, tahliyeden yakıt taştığında pompayı otomatik olarak durduracak bir düzenek olabilir. Sürücü üzerinde 2 adet limit switch var, onlara direkt olarak girebilir miyim bilemiyorum. Arayış içerisindeyim...

Forum ahalisine faydalı olması ümidiyle....
 
Son düzenleme:
Açıkçası, başta çok da umursamadığım kumanda olayı sonradan bayağı hoşuma gitti, zira ayakta sohbete daldığın bir anda, "aa uçaktan yakıt akıyor" uyarısıyla zaman zaman karşılaşan biri olarak, şimdi tek tuşla basıp kapatabiliyorum
Fonksiyonliği kişiden kişiye değişkenlik gösterse de bence ürünün en can alıcı ve dikkat çeken kısmı kumandası olmuş kardeşim. :thumbup: Bu arada pürüzlü yüzey 3D baskısı da ürüne daha güzel bir hava vermiş . :heartxf: