Kanat Açıklığı 180 cm Xps Uçak Projesi

Katılım
8 Şub 2015
Mesajlar
138
Tepkime puanı
75
Yaş
38
Konum
Tekirdağ / Çorlu
İlgi Alanı
Uçak
Değerli dostlar merhaba, son yaptığım twin motor legacy uçağımı ağırlığı ve yüksek pil tüketimi sebebiyle tek motora çevirdim ve mutlu mesut 35-40 dk kadar uçuş yaptık kendisiyle. Ne yalan söyliyim kırım yaşamadan eve gelince bi eksiklik hissettim :) anladım ki bu işin sadece uçma kısmını değil inşa olayını da bi okadar seviyorum ancak 5dk lık uçuş ve kırım sonrası tamir :( pek sevmiyorum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Şimdi gelelim asıl konumuza biraz büyükçe bi mıdel yapmak istiyordum ve 180 cm açıklık 30 cm akord kanatları olan 135 cm boyunda bi modele başladım bu uçaktan esinlenerek
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
ft legacy ve foam cup modellerinin planlarıyla harmanlayarak bi model çizdim A4 baskı alıp birleştirince gözüme aşırı b üyük geldi ve orantısal olarak küçülttüm esinlendiğim model ölçülerini sitesinde görebilirsiniz.
Teknik olarak bazı konularda istişare yapmak istiyorum yatay stab kanat boyut oranı, kanat yükü vs hk. netten pekçok bilgi edindim ve planlarda aşşağı yukarı bu ölçülere göre yapıldığını gördüm bende orantısal olarak boyutları bu şekkilde büyüttüm.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Esinlendiğim model ağırlığı 5500 gr benim inşaat yarılandı parçaları tarttım ve eklenecek malzemelerle beraber muhtemel ağırlık 1300 gr olacak tek btarya ile 1450 çif bataryada 1600 gr olacak. Kanat alanı 54 desi oluyor bu sitede hesapladığımda CG 6cm e denk geliyor bu bana çok az geldi modelin sitesinde 11 cm olarak verilmiş ancak dediğim gibi model 5,5 kg acaba bu sebeptenmi?

Kanat alanı 54 dmkare oluyor uçuş ağırlığı max 1600 gr olacak desek kanat yükü 29 gr dmkare oluyor bu bana bayağı düşük geldi uçuşa olumsuz etkisi olurmu ? İnşaa aşamasında kanatları biraz küçültebilirim gerekirse akordu kısaltabilirim, yada orjinal modelde kanatlar köşeli kesilmiş ve uca doğru daha daralıyor bu şekilde kesebilirim, ben kanatları foam cup tarzında kestim. Esinlendiğim modelde akord 35 cm kanat alanı 62 desi kanat yükü 88gr dmkare gözüküyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Motor olarak elimdeki sunnysky 2814 900 kv motoru kullanıcam evet modele göre biraz güçsüz kalıcak. Şimdi güç ağırlık oranını ele aldığımızda ben motoru 12x6 pervaneyle kullanıyorum bataryalarım lion, tek batarya 16-17 amper de 1400 gr çekiş üretiyor pil zayıfladığında bu 14 amper civarı 1200 gr çekiş oluyor ve sürekli aynı gücü veriyor. 13x6 pervaneyle 30A çekerek 1770 gr üretiyor ancak bu gücü istikrarlı alabilmem için iki pil paralel kullanmam gerek gördüğünüz gibi verimlilik oranı eşit değil nerdeyse iki kat güç tüketip fazladan 370 gr çekiş alabiliyoruz. Bu rakamlara göre Genel olarak verilen watt/kg oranı şu yada bu olmalı bilgisi şaşıyor 13x6 pervanede max güçte 327 watt olurken 12x6 pervanede 176 watt güç almış oluyoruz güçte %100 den fazla bi artış gözüksede çekişte %25 civarı.

Son paragraf biraz gevezelik oldu kusuruma bakmayın uçağı 1600 gr varsayarsak kanat yüklemesi bu güçteki bi motorla kullanılacağı varsayarsak nasıl olmalı. uçuşa etkisi nasıl olur ve rüzgarlı havada hangi kombinasyon daha verimli olur ? Cevap aradığım sorularım bunlar yada şu an aklıma gelmeyen hertürlü tecrübe ve bilgi paylaşımınıza ihtiyacım var.
 
Son düzenleme:
Esinlendiğin uçak TİPİ İTİBARI ile en fazla 40- 50gr/dm'lik bir uçak, yani bakkal hesabı 3.0-3.5 kg civarında birşey olması lazım, skywolfu böyle 5.5 kg yaptıklarına göre göre, bildikleri veya bilmedikleri birşey var. Muhtemelen BÜYÜK PİL ve BÜYÜK MOTOR'dan kaynaklanıyordur.

Senin 1.6 kg'ında yani 30gr/dm2'nde de bir sorun yok, rüzgarlı havalarda penetrasyon az olacağından uçak çok savrulacaktır, az rüzgarlı veya rüzgarsız hava seçmen lazım. Ebadı ve aerodinamiği aynı uçaklarda, ağırlık farkı olduğu zaman, ağır olan, ancak daha FAZLA hücüm açısı ve/veya daha fazla süratle uçabilir.
Skywolf resimlerinde 3D uçtuğunu gördüm, böyle uçabilmek için ağırlık merkezini OLABİLDİĞİNCE ARKAYA, yani STATİK SINIR (statik margin) denen aralığın olabildiğince arkasına getirmek gerekir ki, uçak akrobasi yapabilsin.

Eğer akrobasi uzmanı değilseniz, ağırlık merkezini BU ARKA NOKTAYA yaklaştırmayın veya getirmeyin, uçağı uçurmanız çok zorlaşır, muhtemelen kırarsınız.

Ekte iki sayfa göreceksin, bunlar klasik bir modelin kabaca TASARIM ÖLÇÜLERİNİ gösterir, senin uçağında resimden ebatlandırma konusunda önemli bir sorun olmadığı açıkça gözüküyor.

Ekte motorun tablosu da var. Tablodaki değerler senin belirttiklerinden biraz farklı ve 12inç pervane belirtmemiş neden bilmiyorum,ama 12/6 ile 11/7 pervane üç aşağı beş yukarı aynı gibidir. 11x7 pervaneyi de 4S pil ile kullanmış, sen kullanacağın pili söylemediğinden bir fikir yürütemiyorum ancak Uçak ağırlığının %35 kadar bir çekiş, uçağı yerden kaldırıp, basit akrobasi yaptırabilir. 3D uçurman için, uçak ağırlığından en az %10 fazla çekiş üretmen lazım. Seninki iki uç noktanın arlarında hatta yukarıya yakın, dolayısı ile 3D yapmayacaksan bir sorun yok gibi gözüküyor, tabii yaptığın uçak 3D yapar mı onu da bilmiyorum.

Foto'dan stab ve kanat açı farkı SIFIR gibi duruyor, bence böyle başlayabilirsin, yetmezse veya fazla gelirse elevatör trimi ile düzeltebilirsin, birçok kişi motor açısını da sıfır yaparak başlar ve sonradan ayarlar, sen de keyfine göre takılabilirsin.

Yazdıklarımı değerlendirirken, çok az uçak kırmama rağmen, ancak yavaş uçan uçaklaru uçurabilen ÇOK KÖTÜ bir pilot olduğumu da dikkate almanı tavsiye ederim.
 

Ekli dosyalar

  • Av68322.pdf
    1.2 MB · Görülme: 8
  • Mk25914.pdf
    1.8 MB · Görülme: 5
  • SunnySky X2814 Brushless Motors – SunnySky USA.pdf
    526.6 KB · Görülme: 5
Son düzenleme:
Bir bilgi daha, önemlidir, STAB'da HİÇ POZİTİF AÇI (kanata göre) OLMAMASI GEREKİR, bir başka deyişle, stab (yatay dengeleyici), açısı, kanata hücum açısı verececek bir açıda olmalıdır. Sıfır olabilir ama eksi olmamalıdır. Kanat profili fotoda gözükmüyor, altı düz, CLARK X,Y,Z tipi benzeri ise, en basit çözüm, stab ile kanatın düz alt kısmını aynı açıda yapmaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin Vardar
Hocam değerli bilgileriniz için teşekkür ederim, çizimi ekliyorum yatay stab tan kanada doğru bi düzlem çizdim aralarında açı farkı yok dediğiniz gibi yapmışım sanırım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Pillerim li-on 18650 3000 mah 10C evet üreticinin dediği gibi 30A veriyor fakat sürekli değil ilk 1 dk sonra voltaj düştüğü için çekilen amperde düşüyor dolayısıyla motor devri düşüyor gördüğüm kadarıyla istikrarlı olarak 15-17 amper verebiliyor pillerim ve ben esc de koruma modunu kapatıyorum yoksa tüm esc ler 3s te 10,5 voltun altına düştüğünü algılarsa gücü %40 civarına düşürüyor pili korumak adına. Li-on piller lipo gibi değil hücre başına 2,5 volta kadar deşarj edilebildikleri için sorun olmuyor ben 3s pillerimi yükte 9 volt civarına kadar kullanıyorum kumandadan voltajı takip ediyorum zaten bu sınıra yaklaşınca güç kaybı başlıyor.

Motor dediğiniz gibi üretici 12x6 pervane bilgilerini yazmamış ben motorun desteklediği ebadın bi tık altını kullanınca g/w verimliliğinin daha yüksek olduğunu tecrübe ettim 12x6 pervane verilerini kendim ölçtüm 13x6,5 pervanede kullanmıştım onuda test ettiğimde üretici verilerinin aynısını aldım. 11x7 pervanede kullandım ancak piller 3s olduğu için ondada verim düşük oldu sonuçta motor düşük devirli bi model 11x7 dediğniz gibi 4s ile kullanmak lazım.