Değerli dostlar merhaba, son yaptığım twin motor legacy uçağımı ağırlığı ve yüksek pil tüketimi sebebiyle tek motora çevirdim ve mutlu mesut 35-40 dk kadar uçuş yaptık kendisiyle. Ne yalan söyliyim kırım yaşamadan eve gelince bi eksiklik hissettim anladım ki bu işin sadece uçma kısmını değil inşa olayını da bi okadar seviyorum ancak 5dk lık uçuş ve kırım sonrası tamir pek sevmiyorum.
Teknik olarak bazı konularda istişare yapmak istiyorum yatay stab kanat boyut oranı, kanat yükü vs hk. netten pekçok bilgi edindim ve planlarda aşşağı yukarı bu ölçülere göre yapıldığını gördüm bende orantısal olarak boyutları bu şekkilde büyüttüm.
Esinlendiğim model ağırlığı 5500 gr benim inşaat yarılandı parçaları tarttım ve eklenecek malzemelerle beraber muhtemel ağırlık 1300 gr olacak tek btarya ile 1450 çif bataryada 1600 gr olacak. Kanat alanı 54 desi oluyor bu sitede hesapladığımda
Kanat alanı 54 dmkare oluyor uçuş ağırlığı max 1600 gr olacak desek kanat yükü 29 gr dmkare oluyor bu bana bayağı düşük geldi uçuşa olumsuz etkisi olurmu ? İnşaa aşamasında kanatları biraz küçültebilirim gerekirse akordu kısaltabilirim, yada orjinal modelde kanatlar köşeli kesilmiş ve uca doğru daha daralıyor bu şekilde kesebilirim, ben kanatları foam cup tarzında kestim. Esinlendiğim modelde akord 35 cm kanat alanı 62 desi kanat yükü 88gr dmkare gözüküyor.
Motor olarak elimdeki sunnysky 2814 900 kv motoru kullanıcam evet modele göre biraz güçsüz kalıcak. Şimdi güç ağırlık oranını ele aldığımızda ben motoru 12x6 pervaneyle kullanıyorum bataryalarım lion, tek batarya 16-17 amper de 1400 gr çekiş üretiyor pil zayıfladığında bu 14 amper civarı 1200 gr çekiş oluyor ve sürekli aynı gücü veriyor. 13x6 pervaneyle 30A çekerek 1770 gr üretiyor ancak bu gücü istikrarlı alabilmem için iki pil paralel kullanmam gerek gördüğünüz gibi verimlilik oranı eşit değil nerdeyse iki kat güç tüketip fazladan 370 gr çekiş alabiliyoruz. Bu rakamlara göre Genel olarak verilen watt/kg oranı şu yada bu olmalı bilgisi şaşıyor 13x6 pervanede max güçte 327 watt olurken 12x6 pervanede 176 watt güç almış oluyoruz güçte %100 den fazla bi artış gözüksede çekişte %25 civarı.
Son paragraf biraz gevezelik oldu kusuruma bakmayın uçağı 1600 gr varsayarsak kanat yüklemesi bu güçteki bi motorla kullanılacağı varsayarsak nasıl olmalı. uçuşa etkisi nasıl olur ve rüzgarlı havada hangi kombinasyon daha verimli olur ? Cevap aradığım sorularım bunlar yada şu an aklıma gelmeyen hertürlü tecrübe ve bilgi paylaşımınıza ihtiyacım var.
Şimdi gelelim asıl konumuza biraz büyükçe bi mıdel yapmak istiyordum ve 180 cm açıklık 30 cm akord kanatları olan 135 cm boyunda bi modele başladımBu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
bu uçaktan esinlenerek
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
ft legacy ve foam cup modellerinin planlarıyla harmanlayarak bi model çizdim A4 baskı alıp birleştirince gözüme aşırı b üyük geldi ve orantısal olarak küçülttüm esinlendiğim model ölçülerini sitesinde görebilirsiniz.Teknik olarak bazı konularda istişare yapmak istiyorum yatay stab kanat boyut oranı, kanat yükü vs hk. netten pekçok bilgi edindim ve planlarda aşşağı yukarı bu ölçülere göre yapıldığını gördüm bende orantısal olarak boyutları bu şekkilde büyüttüm.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Esinlendiğim model ağırlığı 5500 gr benim inşaat yarılandı parçaları tarttım ve eklenecek malzemelerle beraber muhtemel ağırlık 1300 gr olacak tek btarya ile 1450 çif bataryada 1600 gr olacak. Kanat alanı 54 desi oluyor bu sitede hesapladığımda
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
CG 6cm e denk geliyor bu bana çok az geldi modelin sitesinde 11 cm olarak verilmiş ancak dediğim gibi model 5,5 kg acaba bu sebeptenmi?Kanat alanı 54 dmkare oluyor uçuş ağırlığı max 1600 gr olacak desek kanat yükü 29 gr dmkare oluyor bu bana bayağı düşük geldi uçuşa olumsuz etkisi olurmu ? İnşaa aşamasında kanatları biraz küçültebilirim gerekirse akordu kısaltabilirim, yada orjinal modelde kanatlar köşeli kesilmiş ve uca doğru daha daralıyor bu şekilde kesebilirim, ben kanatları foam cup tarzında kestim. Esinlendiğim modelde akord 35 cm kanat alanı 62 desi kanat yükü 88gr dmkare gözüküyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Motor olarak elimdeki sunnysky 2814 900 kv motoru kullanıcam evet modele göre biraz güçsüz kalıcak. Şimdi güç ağırlık oranını ele aldığımızda ben motoru 12x6 pervaneyle kullanıyorum bataryalarım lion, tek batarya 16-17 amper de 1400 gr çekiş üretiyor pil zayıfladığında bu 14 amper civarı 1200 gr çekiş oluyor ve sürekli aynı gücü veriyor. 13x6 pervaneyle 30A çekerek 1770 gr üretiyor ancak bu gücü istikrarlı alabilmem için iki pil paralel kullanmam gerek gördüğünüz gibi verimlilik oranı eşit değil nerdeyse iki kat güç tüketip fazladan 370 gr çekiş alabiliyoruz. Bu rakamlara göre Genel olarak verilen watt/kg oranı şu yada bu olmalı bilgisi şaşıyor 13x6 pervanede max güçte 327 watt olurken 12x6 pervanede 176 watt güç almış oluyoruz güçte %100 den fazla bi artış gözüksede çekişte %25 civarı.
Son paragraf biraz gevezelik oldu kusuruma bakmayın uçağı 1600 gr varsayarsak kanat yüklemesi bu güçteki bi motorla kullanılacağı varsayarsak nasıl olmalı. uçuşa etkisi nasıl olur ve rüzgarlı havada hangi kombinasyon daha verimli olur ? Cevap aradığım sorularım bunlar yada şu an aklıma gelmeyen hertürlü tecrübe ve bilgi paylaşımınıza ihtiyacım var.
Son düzenleme: