İmax b6 taşınabilir nasıl yapılır

Katılım
1 Şub 2019
Mesajlar
54
Tepkime puanı
35
Yaş
17
Konum
Muğla
İlgi Alanı
Uçak
Selamlar Günaydın, Şimdi yazın Deniz kenarında drone'yi uçurduktan sonra pili bitti ve yere indirdim. 2. bir uçuş yapmak için etrafta priz aradım ancak bulamadım. Şimdi konu şu imax b6'yı taşınabilir yapabilir miyiz? Yani Harici olarak onun içinde powernbank gibi düşünün bir pil yapabilir miyiz? Yapsak nasıl yaparız teşekkürler
 
Selamlar Günaydın, Şimdi yazın Deniz kenarında drone'yi uçurduktan sonra pili bitti ve yere indirdim. 2. bir uçuş yapmak için etrafta priz aradım ancak bulamadım. Şimdi konu şu imax b6'yı taşınabilir yapabilir miyiz? Yani Harici olarak onun içinde powernbank gibi düşünün bir pil yapabilir miyiz? Yapsak nasıl yaparız teşekkürler
Olur. Bildigim kadarıyla 12V adaptor kullanılıyor. BMS ile 3S batarya yapılabilir istediginiz kapasitede.
 
11.1v li-on pil ile denemiştim bir kaç ay önce lakin 1dk fln yaptı şarj sonra cihaz kapandı ve yeniden açıldı. belki 14.8v gibi bir pil ya da bi tık daha yüksek olabilir. İnternette çok baktım ancak yabancı kaynaklarda bile bulamadım.
 
Araba aküsü ve jeneratör harici verimli bir sistem bilmiyorum. Pili şarj etmek için başka bir pil almak bana mantıklı gelmiyor. Onun yerine yedek pil al ve evde şarj edip sahaya git. Elde pil varsa değerlendirmek mümkün tabi ama şarj edecek pilin kaliteli olması da lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Yalçın
11.1v li-on pil ile denemiştim bir kaç ay önce lakin 1dk fln yaptı şarj sonra cihaz kapandı ve yeniden açıldı. belki 14.8v gibi bir pil ya da bi tık daha yüksek olabilir. İnternette çok baktım ancak yabancı kaynaklarda bile bulamadım.
14,8v yüksek gelenilir giriş gerilimine bakmak lazım.

Araba aküsü ve jeneratör harici verimli bir sistem bilmiyorum. Pili şarj etmek için başka bir pil almak bana mantıklı gelmiyor. Onun yerine yedek pil al ve evde şarj edip sahaya git. Elde pil varsa değerlendirmek mümkün tabi ama şarj edecek pilin kaliteli olması da lazım.
Araba aküsünü ben de çok kullandım en verimli bu şekilde bence de. Küçük bir not ekleyeyim, aracı şarj sırasında çalıştırmayın. Araç aküyü şarj ettiği için voltaj dalgalanmasına sebep oluyor.

Şarj aletinin giriş kısmına iki tane timsah kablo ucu bağlayıp aküye kolaylıkla bağlanıyor. Yönlere de dikkat etmek önemli ters bağlanırsa alet bozulabilir.
 
14,8v yüksek gelenilir giriş gerilimine bakmak lazım.


Araba aküsünü ben de çok kullandım en verimli bu şekilde bence de. Küçük bir not ekleyeyim, aracı şarj sırasında çalıştırmayın. Araç aküyü şarj ettiği için voltaj dalgalanmasına sebep oluyor.

Şarj aletinin giriş kısmına iki tane timsah kablo ucu bağlayıp aküye kolaylıkla bağlanıyor. Yönlere de dikkat etmek önemli ters bağlanırsa alet bozulabilir.
Hocam araç aküsü de aklımdan geçiyor ama aküye birşey olur mu diye düşündüğüm için pek sıcak bakmadım. Ama eğer ki birşey olmuyorsa olabilir.
 
Araba aküsü ve jeneratör harici verimli bir sistem bilmiyorum. Pili şarj etmek için başka bir pil almak bana mantıklı gelmiyor. Onun yerine yedek pil al ve evde şarj edip sahaya git. Elde pil varsa değerlendirmek mümkün tabi ama şarj edecek pilin kaliteli olması da lazım.
Aynen hocam haklısınız, Muhtemelen 3. bir pil alacağım.
 
Hocam araç aküsü de aklımdan geçiyor ama aküye birşey olur mu diye düşündüğüm için pek sıcak bakmadım. Ama eğer ki birşey olmuyorsa olabilir.
Akü iyi durumdaysa bir şey olmaz ama 4-5 yıldan uzun süredir kullanılan bir aküde sorun yaşanabilir.
 
Milli birlik ve beraberliğe en çok ihtiyaç duyduğumuz bu günlerde, konuyla ilgili birkaç kelime söylemek gerekirse:

Anladığım kadarıyla, teyyarenin pilini uçuş alanında şarj edebilmek için yanında yedek enerji taşımak istiyorsun ve alternatifleri soruyorsun. Bu konuda en iyi seçimi yaparken dikkat etmen gereken iki konu olacak. Birincisi enerji yoğunluğu, yani birim kütlede(asagidaki grafik agirlik vermis) taşıyabileceğin enerji; ikincisi ise fiyat. Enerji yoğunluğu açısından kolay ve bu konuda fosil yakıtın lion pillere gore yaklaşık 50 kat önde olduğunu belirtmekte fayda var. En yaygın pillerle benzinin enerji yoğunluğunu karşılaştıran tabloyu aşağıda bulabilirsin. Bu nedenle, içten yanmalı motorların anlatıldığı kadar hızlı yok olacağına inanmıyorum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Fiyat konusuna gelince, bu oldukça karmaşık bir durum çünkü genel olarak pil fiyatları düşüyor ve fosil yakıt fiyatları artıyor. Senin konuna dönersek, bir jeneratörün düşük yüklerdeki verimsizliği ve içten yanmalı motorun rölantideki verimsizliğine rağmen, benzin fiyatı ve enerji yoğunluğundaki fark göz önüne alındığında, uçuş alanına yedek enerji götürmenin en ucuz yolu fosil yakıt, yani araba aküsü veya çakmak girişi olacaktır. Cihazın bozulursa vs. diye düşünme; hem şarj cihazın hem de aracın elektrik sistemi ve, akü kutup başından güç alman bahsedilen sakıncalarla karşılaşma oranını oldukça düşük tutacaktır.

Bunları söylemekle beraber, pillerin hem fiyatı düşüyor (bakınız aşağıdaki grafik) hem de enerji yoğunluğu giderek artıyor. Prensip olarak yukarıda bahsedilen verimsizlikte pil şarj etmek uğruna doğanın kirletilmesine, kulliyen karşıyım. Bu yüzden sana tavsiyem, lipo pillere göre ithali ve bulunması daha kolay olan lion pillere yönelmen olacaktır.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Milli birlik ve beraberliğe en çok ihtiyaç duyduğumuz bu günlerde, konuyla ilgili birkaç kelime söylemek gerekirse:

Anladığım kadarıyla, teyyarenin pilini uçuş alanında şarj edebilmek için yanında yedek enerji taşımak istiyorsun ve alternatifleri soruyorsun. Bu konuda en iyi seçimi yaparken dikkat etmen gereken iki konu olacak. Birincisi enerji yoğunluğu, yani birim kütlede(asagidaki grafik agirlik vermis) taşıyabileceğin enerji; ikincisi ise fiyat. Enerji yoğunluğu açısından kolay ve bu konuda fosil yakıtın lion pillere gore yaklaşık 50 kat önde olduğunu belirtmekte fayda var. En yaygın pillerle benzinin enerji yoğunluğunu karşılaştıran tabloyu aşağıda bulabilirsin. Bu nedenle, içten yanmalı motorların anlatıldığı kadar hızlı yok olacağına inanmıyorum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Fiyat konusuna gelince, bu oldukça karmaşık bir durum çünkü genel olarak pil fiyatları düşüyor ve fosil yakıt fiyatları artıyor. Senin konuna dönersek, bir jeneratörün düşük yüklerdeki verimsizliği ve içten yanmalı motorun rölantideki verimsizliğine rağmen, benzin fiyatı ve enerji yoğunluğundaki fark göz önüne alındığında, uçuş alanına yedek enerji götürmenin en ucuz yolu fosil yakıt, yani araba aküsü veya çakmak girişi olacaktır. Cihazın bozulursa vs. diye düşünme; hem şarj cihazın hem de aracın elektrik sistemi ve, akü kutup başından güç alman bahsedilen sakıncalarla karşılaşma oranını oldukça düşük tutacaktır.

Bunları söylemekle beraber, pillerin hem fiyatı düşüyor (bakınız aşağıdaki grafik) hem de enerji yoğunluğu giderek artıyor. Prensip olarak yukarıda bahsedilen verimsizlikte pil şarj etmek uğruna doğanın kirletilmesine, kulliyen karşıyım. Bu yüzden sana tavsiyem, lipo pillere göre ithali ve bulunması daha kolay olan lion pillere yönelmen olacaktır.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Hocam yazınız için çok teşkkür ederim. Gerçekten vermiş olduğunuz bilgiler çok değerli. Tekar teşekkürler