Milli birlik ve beraberliğe en çok ihtiyaç duyduğumuz bu günlerde, konuyla ilgili birkaç kelime söylemek gerekirse:
Anladığım kadarıyla, teyyarenin pilini uçuş alanında şarj edebilmek için yanında yedek enerji taşımak istiyorsun ve alternatifleri soruyorsun. Bu konuda en iyi seçimi yaparken dikkat etmen gereken iki konu olacak. Birincisi enerji yoğunluğu, yani birim kütlede(asagidaki grafik agirlik vermis) taşıyabileceğin enerji; ikincisi ise fiyat. Enerji yoğunluğu açısından kolay ve bu konuda fosil yakıtın lion pillere gore yaklaşık 50 kat önde olduğunu belirtmekte fayda var. En yaygın pillerle benzinin enerji yoğunluğunu karşılaştıran tabloyu aşağıda bulabilirsin. Bu nedenle, içten yanmalı motorların anlatıldığı kadar hızlı yok olacağına inanmıyorum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Fiyat konusuna gelince, bu oldukça karmaşık bir durum çünkü genel olarak pil fiyatları düşüyor ve fosil yakıt fiyatları artıyor. Senin konuna dönersek, bir jeneratörün düşük yüklerdeki verimsizliği ve içten yanmalı motorun rölantideki verimsizliğine rağmen, benzin fiyatı ve enerji yoğunluğundaki fark göz önüne alındığında, uçuş alanına yedek enerji götürmenin en ucuz yolu fosil yakıt, yani araba aküsü veya çakmak girişi olacaktır. Cihazın bozulursa vs. diye düşünme; hem şarj cihazın hem de aracın elektrik sistemi ve, akü kutup başından güç alman bahsedilen sakıncalarla karşılaşma oranını oldukça düşük tutacaktır.
Bunları söylemekle beraber, pillerin hem fiyatı düşüyor (bakınız aşağıdaki grafik) hem de enerji yoğunluğu giderek artıyor. Prensip olarak yukarıda bahsedilen verimsizlikte pil şarj etmek uğruna doğanın kirletilmesine, kulliyen karşıyım. Bu yüzden sana tavsiyem, lipo pillere göre ithali ve bulunması daha kolay olan lion pillere yönelmen olacaktır.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol