İlginç tasarımımız uçmadı(konu silinebilir)

Katılım
17 Tem 2016
Mesajlar
66
Tepkime puanı
0
Yaş
29
Merhaba rckolik ailesi biz 1 tane quadcopter tasarladık ve bütün gövdeyi kendimiz ürettik tüm ayarları yaptım dji naza mv2 altutude modda kaldırdığjmde kendi eksenin yalpa yaparak dönmeye başladı bunu nasıl düzeltebilirim ön kollar arka kollara göre kısa ve tam olarak x formatında değil resim de görüldüğü gibi parçalar tarot 680 de sıkıntısız çalışıyor du
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Uçuş videosu
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
İlginç tasarımımız uçmadı

Uçuş videosu var mı? Yada yalpa videosu

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
İlginç tasarımımız uçmadı

Ercan ÇINAR' Alıntı:
Uçuş videosu var mı? Yada yalpa videosu

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

https://youtu.be/tkwLGqfuDns buyrun hocam
 
İlginç tasarımımız uçmadı

murat yalçınkaya' Alıntı:
https://youtu.be/tkwLGqfuDns buyrun hocam
Direkt bir yorum yapamıyorum ama, idealin dışında

Kollar yukarı açılı
Motorlar simetrik değil
Naza da quad ın merkezinde değil,

Bu derecede oryantasyon kaybını, motorların düzgün X olmamasından kaynaklandığını düşünüyorum. Diğerleri bence daha tali bir durum

Apm kullanırsanız, apm nin montaj Lokasyon unu ayrıca tanımlamanıza izin veriyor. Yani merkezde montaj yapmaya zorlamıyor.



SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
İlginç tasarımımız uçmadı

Bir de önerim ilk denemeleri beton da değil de, çayır çimende yapmanızı tavsiye ederim

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
İlginç tasarımımız uçmadı

Ercan ÇINAR' Alıntı:
Bir de önerim ilk denemeleri beton da değil de, çayır çimende yapmanızı tavsiye ederim



SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Hocam naza tam ağırlık merkezinde pixhawk aldım zaten onu kullanmayı planlıyorum nazayı tam ortaya konumlandırsam uçarmı sizce motorların simetrik olmamasından kaynaklanıyor diyorsunuz
 
İlginç tasarımımız uçmadı

Bence ağırlık merkezi değil de, geometrik merkez daha önemli? Kaldı ki ağırlık merkezi de geometrik merkezle aynı nokta haline gelirse tüm motor yüklerinin eşit olması bakımından fayda sağlar

Eğer saçmalıyorsam beni düzeltin

DragonFLY
 
İlginç tasarımımız uçmadı

Benim tahminim direk tasarım yönünde, tasarımda, ön kolların uzun tutulmasındaki amaç nedir bilmiyorum ondan sordum?

Bahadır'ın quad da pili tam ortalamadığımız zaman böyle saçmalıyordu, onda da naza var.

Sizin kolların uzun olması bence bi dengesizlik yaratıyor, tahtaravalli mantığıyla düşünürsek,

2 ucunda 80 kiloluk 2 adam olsun, ama tahtaravallinin bi tarafı diğerinden 10 cm uzun olsun, bu durumda yük eşitliği farketmeksizin uzun taraftaki adam kısa taraftaki adamı yukarı kaldırır.

Durumu eşitlemek için kısa tarafa hesaplama yapılarak daha ağır adam konulması gerekekir

Umarım anlatabilmişimdir.
 
İlginç tasarımımız uçmadı

ali yalçın' Alıntı:
Benim tahminim direk tasarım yönünde, tasarımda, ön kolların uzun tutulmasındaki amaç nedir bilmiyorum ondan sordum?

Bahadır'ın quad da pili tam ortalamadığımız zaman böyle saçmalıyordu, onda da naza var.

Sizin kolların uzun olması bence bi dengesizlik yaratıyor, tahtaravalli mantığıyla düşünürsek,

2 ucunda 80 kiloluk 2 adam olsun, ama tahtaravallinin bi tarafı diğerinden 10 cm uzun olsun, bu durumda yük eşitliği farketmeksizin uzun taraftaki adam kısa taraftaki adamı yukarı kaldırır.

Durumu eşitlemek için kısa tarafa hesaplama yapılarak daha ağır adam konulması gerekekir


Umarım anlatabilmişimdir.
hocam pilin ortada olmaması kendi ekseninde dönmeye sebeb olmaz sadece ilk kalkışta bir tarafa doğru çeker sonra düzelr bizzat tarafımca denendi kolların uzunluğunun farklı olmasından kaynaklandığını düşünüyorum arka kolların uzun olmasının sebebi ise daha hızlı leri gideblmesi
 
İlginç tasarımımız uçmadı

Öncelikle bu yorumumda sadece fikir yürütüyor olacağım onu baştan belirteyim ;D

Multirotor kendi ekseninde dönerken çapraz motorların hız farkını kullanır. Geometrisi düzgün olmayan bir modelde kuvvet kolunun çaprazındaki motora göre göre kısa veya uzun olmasının getirdiği eşitsizlikten dolayı böyle bir sorun olabileceğini düşünüyorum. Herkes aynısını yazmış ama ben de tekrar edeyim dedim :)
 
İlginç tasarımımız uçmadı

Seçkin Albamya' Alıntı:
Öncelikle bu yorumumda sadece fikir yürütüyor olacağım onu baştan belirteyim ;D

Multirotor kendi ekseninde dönerken çapraz motorların hız farkını kullanır. Geometrisi düzgün olmayan bir modelde kuvvet kolunun çaprazındaki motora göre göre kısa veya uzun olmasının getirdiği eşitsizlikten dolayı böyle bir sorun olabileceğini düşünüyorum. Herkes aynısını yazmış ama ben de tekrar edeyim dedim :)

haftasonu pixhawk takım bir daha deneyceğim olmazsa kolları eşit yapacağım
 
İlginç tasarımımız uçmadı

S.a videoda görüldüğü gibi ağırlık merkezi kısa kollara yakın olduğu için uzun kolların olduğu taraf daha hafif bu yüzden quadın hafif tarafı hemen yukarı kalkıyor.Onu düzeltmen gerekiyor.
 
İlginç tasarımımız uçmadı

Çok ucuz atlatmışsın! Geçmiş olsun.
Ben multikopterlerimi topladıktan sonra ayar ve ilk çalıştırma öncesinde ütü tahtasına sıkıca bağlıyordum. Herhangi bir aksilik durumunda "uçup" bir taraflara zarar vermesin diye. Çok da faydasını gördüm. Pervaneleri takmadan önce motor yönleri dahil tüm konfigürasyon ayarlarını tamamlamak gerekir.
Senin yukarıda paylaştığın videoyu inceledim. Emin olmamakla beraber şunları sayabilirim:
Sorun sadece ESC kalibrasyonu değil. "PID settings" diye youtube ve google'da aratırsan epey örnek çıkar karşına. Önceki mesajımda belirttiklerimin dışındaki kontrol kartlarını hiç bilmiyorum ama tüm kontrol kartalrında farklı şekilde yapılması gereken PID ayarlarının çok ama çok önemli olduğunu biliyorum. Gazı yavaş verdiğin halde beklenmedik bir hızda tepki veriyorsa, bu o ayarların uygun olmadığı anlamına gelir. PID ayarları ya gerektiği kadar hareketi karşılamak için yetersiz tepki vermesi ya da aşırı tepki vermesine sebep olur. Doğru ayarlara yaklaştıkça saçmalamaya başlamadan önce bir kaç saniyeliğine de olsa kontrol edebilmelisin. İlk olarak akla gelen kalibrasyon olsa bile, buradaki durum için en son düşüneceğin hata.
Ayrıca değişik bir tasarım var ortada. Klasik bir Quad'ın konfigürasyonu ya "H" ya da "+" şeklindedir ve kontrol kartının ilk kurulum ayarlarında bunu belirtmen gerekir. Buna göre pervane ve motor yönleri de değişiklik gösterir. Ağırlık merkezinin tam ortada olmaması bu noktada çok da belirleyici değil. PID ayarları sayesinde bunu kompanse edersin. Gyro'ların hareket öncesi kalibrasyonları ve kontrol kartının istikameti ve kalibrasyon düzlemi ne paralleliği ile ne kadar titreşime maruz kaldığı da ilk ayarların en önemlilerindendir. Habire "şu ayar en önemlilerindendir" diyorum ama saydığım bütün unsurların hepsinin önemi eşit derecede büyük.

EDİT:

Bu yazıyı yazarken iki farklı (ama benzer konudaki karmaşayı anlatan) başka bir konu ile karıştırdım. Metni kopylayayıp o mesajın da altına ekleyeceğim. Affınıza sığınıyorum karışıklık için...
 
İlginç tasarımımız uçmadı

Deniz Tanrıverdi' Alıntı:
Çok ucuz atlatmışsın! Geçmiş olsun.
Ben multikopterlerimi topladıktan sonra ayar ve ilk çalıştırma öncesinde ütü tahtasına sıkıca bağlıyordum. Herhangi bir aksilik durumunda "uçup" bir taraflara zarar vermesin diye. Çok da faydasını gördüm. Pervaneleri takmadan önce motor yönleri dahil tüm konfigürasyon ayarlarını tamamlamak gerekir.
Senin yukarıda paylaştığın videoyu inceledim. Emin olmamakla beraber şunları sayabilirim:
Sorun sadece ESC kalibrasyonu değil. "PID settings" diye youtube ve google'da aratırsan epey örnek çıkar karşına. Önceki mesajımda belirttiklerimin dışındaki kontrol kartlarını hiç bilmiyorum ama tüm kontrol kartalrında farklı şekilde yapılması gereken PID ayarlarının çok ama çok önemli olduğunu biliyorum. Gazı yavaş verdiğin halde beklenmedik bir hızda tepki veriyorsa, bu o ayarların uygun olmadığı anlamına gelir. PID ayarları ya gerektiği kadar hareketi karşılamak için yetersiz tepki vermesi ya da aşırı tepki vermesine sebep olur. Doğru ayarlara yaklaştıkça saçmalamaya başlamadan önce bir kaç saniyeliğine de olsa kontrol edebilmelisin. İlk olarak akla gelen kalibrasyon olsa bile, buradaki durum için en son düşüneceğin hata.
Ayrıca değişik bir tasarım var ortada. Klasik bir Quad'ın konfigürasyonu ya "H" ya da "+" şeklindedir ve kontrol kartının ilk kurulum ayarlarında bunu belirtmen gerekir. Buna göre pervane ve motor yönleri de değişiklik gösterir. Ağırlık merkezinin tam ortada olmaması bu noktada çok da belirleyici değil. PID ayarları sayesinde bunu kompanse edersin. Gyro'ların hareket öncesi kalibrasyonları ve kontrol kartının istikameti ve kalibrasyon düzlemi ne paralleliği ile ne kadar titreşime maruz kaldığı da ilk ayarların en önemlilerindendir. Habire "şu ayar en önemlilerindendir" diyorum ama saydığım bütün unsurların hepsinin önemi eşit derecede büyük.

EDİT:

Bu yazıyı yazarken iki farklı (ama benzer konudaki karmaşayı anlatan) başka bir konu ile karıştırdım. Metni kopylayayıp o mesajın da altına ekleyeceğim. Affınıza sığınıyorum karışıklık için...
hocam pid çok derin bir dünya pid i matematik teki intagrale denk geliyor biz pid ile çok uğraştık yanlış verildiği zaman pilin şişmesine sebeb oluyor pyi değiştirinse daha iyi ileri felan gitmiyor baya şey değişyor aşırı derin aylarca ığraşmam lazım o kadar zamanım yok
 
İlginç tasarımımız uçmadı

Bunlara uğraşacak kadar zamanın yoksa bizi niye uğraştırıyorsun?
Hata bende! Hatta hata değil; eşşeklik bende! (Bilerek iki 'ş' harfi kullandım)
Ne diye boşa vakit harcayarak klavye başında, hatta telefon klavyesi ve yakın gözlüğü ile "uğraşarak" cümle yapısıyla, imlasıyla sana düzgün bir cevap vermeye çalışıyorum ki? Kendi keyfim için vakit harcarım daha iyi.