Hobbyking den benzinli motor tercihi

Ayberk

Yeni Uye
Katılım
28 Eki 2014
Mesajlar
41
Tepkime puanı
43
Yaş
55
Konum
Antalya
İlgi Alanı
Uçak
Bilenlere birkaç sorum olacak
Yıllar önce Hobbyking den alış verişe niyetlenmiştim , sonra, nedenini hatırlamıyorum, satış iptal oldu ve benim 250 dolarlık bir bakiyem kaldı. Baktım hala orada duruyor ve ben de tekrar hobiye başladım , bu bakiyeyi değerlendireyim diyorum.
Şu an elektrikle uğraşsam da gönlüm benzinli de. ama motor markaları hakkında çok fazla bilgim yok. Hobbyking de Turnigy ve NGH marka motorlar var..
1-1.5 metre kanat açıklığı olan bir modele hangi motoru almamı tavsiye edersiniz. Forum da okuyorum ; şu motor sıkıntılı , bu model hiç arıza yapmaz gibi yorumlar var. Oradaki 6-7 model arasında en uygunu hangisidir bilemedim.
Hem Amerika da hem Almanya da ürünleri getirebilecek arkadaşlarım var.
Hangi ülke üzerinden getirtmek daha akıllıca olur , vergi vs. açısından. Gerçi onu siteden bulabilirim ama belki hazır bilgisi olan vardır diye yazıyorum.
Ayrıca birkaç tane lipo pil de getirtirim herhalde. Uçakta lipo pillerin getirilmesi konusunda sıkıntı olur mu arkadaşlarıma ?
Şimdiden teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
Ayberk bey, genelde modele göre motor seçimi yapılır. Ancak, bazen de denk gelir, alır kenara koyarız, ihtiyaç duyduğumuzda kullanırız. 1-1,5 m kanat açıklığında bir model yapısı itibariyle çok değişik uçuş karakterinde olabilir. O nedenle, benzinliden kastınız gerçekten "benzin" ile çalışan motor ise (bazı kimseler sıvı yakıtla çalışan her motoru yanlış bir şekilde "benzinli" diye tanımlıyor), ve alıp daha sonra uygun bir modelde kullanmak ise, aşağıdaki motoru önerebilirim. Şu anda bizim ekipten @Murat Ülger geçen yazdan beri 40-46 ebat profil gövde bir modelde kullanıyor ve gayet memnun. Şu konu altında daha ayrıntılı bilgi bulabilirsiniz.

Aynı ölçülerde bir eğitim modelinde de rahatlıkla kullanılabilecek bir motor. Bildiğim kadarıyla halen en küçük hacimli benzin motoru.

 
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
Kişisel görüşüm, küçük hacimli benzinli motorlara bulaşmamak yönünde. Zaten 60'lık hatta 90'lık bir uçağa ekstradan bir ateşleme ünitesi (buji kablosunun nereden geçirileceği bile sıkıntı), ekstra ateşleme pili (ya da tek pil kullanılacaksa normalden daha yüksek kapasiteli ve doğal olarak daha ağır bir pil) takılması teknik bir güçlük oluşturacak. Ateşlemenin alıcıdan yeterince uzak tutulması bile başlı başına bir sorun olacak.
Benim düşünceme ve deneyimlerine göre benzinli motor sınırı 180 cm kanat olmalı. Daha altındaki modellerde dertsiz, tıkır tıkır çalışan nitro motorları tercih etmeyi öneririm.
Haa tabii ki, merak edip uğraşmak isteyene bir şey diyemem.
 
Değerli arkadaşımız Özgür Evren Varol zamanında ABD'den gelirken havalimanındaki görevli ile bu konuyu konuşmuştu. Oradaki görevli, nitro motor kutusunda ve açılmamış (yakıt değmemiş) ise yolcu bagajında taşınabileceğini, benzinli motorların ise fabrikada mutlaka çalıştırıldıkları için yakıtsız olmalarının mümkün olmadığını ve bu nedenle bagajda ya da kabin bagajında taşınamayacağını söylemişti. Muhtemelen aynı durum Almanya için de geçerlidir. Dolayısıyla motor alınacaksa Türkiye'ye kargolanması mantıklı olur.
LiPo piller de bagaja koyulamıyor. Belirli bir kapasiteye kadar kabin bagajında taşınabiliyor. Bunu ilgili havayolunu arayıp teyid etmek lazım.
 
Son düzenleme:
Küçük hacimli benzinli motorlara bulaşmama konusuna katılıyorum.Modelcilerimizden bir ağabeyimizin uçağında küçük benzinli motor vardı.Her 10 uçuşun 9'u motor stopuyla sonuçlanıyordu.En son benzer ölçekte glow motor taktı ve rahat etti.Hatta bunun konusu bile olmuştu küçük hacimli benzinli motorlar tercih edilmemeli diye.Yanlış hatırlamıyorsam bir ağabeyimiz, benzinli motor tercih edilecekse en az 20 cc olmalı diyordu tabi model de motora uygun olmalı.?
 
Kişisel görüşüm, küçük hacimli benzinli motorlara bulaşmamak yönünde. Zaten 60'lık hatta 90'lık bir uçağa ekstradan bir ateşleme ünitesi (buji kablosunun nereden geçirileceği bile sıkıntı), ekstra ateşleme pili (ya da tek pil kullanılacaksa normalden daha yüksek kapasiteli ve doğal olarak daha ağır bir pil) takılması teknik bir güçlük oluşturacak. Ateşlemenin alıcıdan yeterince uzak tutulması bile başlı başına bir sorun olacak.
Benim düşünceme ve deneyimlerine göre benzinli motor sınırı 180 cm kanat olmalı. Daha altındaki modellerde dertsiz, tıkır tıkır çalışan nitro motorları tercih etmeyi öneririm.
Haa tabii ki, merak edip uğraşmak isteyene bir şey diyemem.

Yukardaki nedenlerden ve yakıt maliyeti açısından benim güç kaynağı konusunda genel sıralamam, modelin ebadına göre 25'liğe kadar elektrikli, 25-90 arası alkol, üzeri benzinli şeklinde. Ama bu motorun 46 boyutlarında bir eğitim modelinde fazla sıkıntı çıkarmadan kullanılabileceğini düşünüyorum.

Dert çıkarmak konusunda ise, yakıtlı motorların sanırım hiçbirinin birbirinden pek farkı yok. Yani bir şekilde dert çıkarıyorlar. Ya da bana öyleleri denk geldi.

Küçük hacimli benzinli motorlara bulaşmama konusuna katılıyorum.Modelcilerimizden bir ağabeyimizin uçağında küçük benzinli motor vardı.Her 10 uçuşun 9'u motor stopuyla sonuçlanıyordu.En son benzer ölçekte glow motor taktı ve rahat etti.Hatta bunun konusu bile olmuştu küçük hacimli benzinli motorlar tercih edilmemeli diye.Yanlış hatırlamıyorsam bir ağabeyimiz, benzinli motor tercih edilecekse en az 20 cc olmalı diyordu tabi model de motora uygun olmalı.?

NGH'in bu motorunun ilk sürümü motor stopu açısından oldukça sorunluydu. O arkadaşın kullandığı muhtemelen o sürümdendi. Ancak, yaptıkları iyileştirmelerle sorunları çözdüler. Murat'ın kullandığı da yeni sürümden ve şu ana kadar pek bir motor stop problemi yaşamadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Ülger