Berk kardeşim, evet piller çok para, tek atımlık barutun var, anlıyorum. Senden de anlamanı beklediğimiz, bu hobinin temel gerçekleri.
Birincisi, pil işi her zaman şansa bakar. Zippy-Turnigy pil alıp yıllarca taş gibi kullanan da var, 10. şarjdan sonra çöpe giden pil de var. Markalı pillerden alırsan, kötüsüne denk gelme şansın azalır. Tabi bir de, sen pile bakarsan, pil de sana bakar.
İkincisi, pilin üzerinde yazan c değerinin gerçekliği ile pile verdiğin para arasında doğru orantı vardır. Burada da ne kadar ekmek o kadar köfte mantığı aynen işliyor. Ama fani dünya, hiçbişey sonsuza kadar sürmez. En iyisinden en kötüsüne bütün piller zaman içinde c değerinden kaybeder. Yine markalı olan az kaybeder.
Üçüncüsü, bu hobiyle ilgilenen öyle çok fazla insan yok Türkiye'de. Birkaç forum, face grubu vs vs var ama hepsinde aktif olan insanlar aslında aynı isimler. Sen aynı soruyu defalarca sorduğun zaman, hem antipati topluyorsun, hem de zahmet edip sana cevap vermiş kişileri rencide etmiş oluyorsun.
Nereleri okuyup araştırıyorsun bilmiyorum, ama mantık öyle değil. Esc'nin çekeceği akımı program kartıyla sınırlayamazsın. Eğer aklından geçen pillere daha az yüklenmek için gazı kısmaksa onu kumandadan yaparsın. Ama bu escnin daha çok çalışmasına neden olur, mantık tersine çalışır yani. Bir de, pillerinden ne kadar akım çekileceğini esc değil motor belirler. Eğer motor escden kaldırabileceğinden daha fazla akım isterse, esc kızarmak pahasına o akımı motora vermeye çalışır. Motorunun özelliklerini, ne kadar akım çekeceğini biliyor musun?
Sadece şu konudan bende oluşan algı, senin gerçekten birşeyler araştırmaya uğraşmayıp, arada aklına düştükçe yeni bir konu açtığın olmuştur. Bu şekilde devam edeceksen, kolay gelsin şimdiden