X7 bizde pek meşhur bir model olmasa da, bu konu elbet bir işe yarayacaktır. Bildiğiniz gibi geçen cumartesi X7 ile bir badire atlattım. Havada one-way rulmanın bir anda kendini two-way rulman zannetmesiyle motor gücünü tamamen kaybettim ve otorotasyonla heliyi bir şekilde indirmeyi başardım.
İlk etapta hatanın parçadan kaynaklı olduğunu düşünmekle beraber, iki gündür sayfalarca yazı okuyup, Skookum resmi team pilotu ve Gaui fahri team pilotu bir arkadaşla da yazıştıktan sonra, hatanın en başta kullanmış olduğum gresten kaynaklandığı sonucuna vardım. Gaui'nin son bir yıldan biraz fazla zamandır sattığı kitlerde upgrade bir hub ve one-way sistemi kullanılmakta. Yeni sistemde, eski sistemdeki iğneli tip one-way rulman değil, sprug clutch denilen bir tür rulman kullanılmakta. FE423Z kodlu. Şundan:
Bu arkadaşın sağlıklı çalışabilmesi için kullanılacak gresin viskozitesi çok önemliymiş. Gaui one-way gresi tam da bu özellikteymiş, ama benim kullanmış olduğum Align one-way gresi değilmiş. Hiç aklıma gelmezdi... Gresi kullanırken rulmanı grese gömmüyormuşuz arkadaşlar. O küçük hareketli parçaların hareketli kalması, gres içinde saplanıp kalmamaları hayati önem taşıyor. Bir hata da burada yapmışım... Bu iki hata birleşince parça görevini iyi yapamamış ve kuvvetli motor da işin içine girince bu olay gerçekleşmiş.
Gaui'nin yeni kitlerde kullandığı iki tip upgrade one-way hub var. Bir tanesi benim de kullanmakta olduğum tip. Resimde işaretlediğim 3 dikey pin hub'ın kendi içinde sıyırmasını engellemeye yönelik bir önlem.
Bir diğer tip upgrade hub'da bu pinler bulunmuyor. Eğer 4525, 4530 gibi çok yüksek torklu motorlar kullanıyorsanız ve "sert" uçuyorsanız, bu tipte olan hub'ın kendi içerisinde bir miktar sıyırma riski var. Tabi bu sıyırma benim durumumdaki gibi komple güç kaybına değil de, bir miktar güç kaybına neden olup sinir bozacak, sürekli tekrarı durumunda ise komple hub'ı bozacak türden bir sıyırma olacaktır. Buna engel olmak için HF'den ödünç aldığım bir modu paylaşıyorum. Rahat görünebilmesi için biraz büyük yüklemeyi deniyeceğim.
Herkese kırımsız, keyifli uçuşlar dilerim.
İlk etapta hatanın parçadan kaynaklı olduğunu düşünmekle beraber, iki gündür sayfalarca yazı okuyup, Skookum resmi team pilotu ve Gaui fahri team pilotu bir arkadaşla da yazıştıktan sonra, hatanın en başta kullanmış olduğum gresten kaynaklandığı sonucuna vardım. Gaui'nin son bir yıldan biraz fazla zamandır sattığı kitlerde upgrade bir hub ve one-way sistemi kullanılmakta. Yeni sistemde, eski sistemdeki iğneli tip one-way rulman değil, sprug clutch denilen bir tür rulman kullanılmakta. FE423Z kodlu. Şundan:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu arkadaşın sağlıklı çalışabilmesi için kullanılacak gresin viskozitesi çok önemliymiş. Gaui one-way gresi tam da bu özellikteymiş, ama benim kullanmış olduğum Align one-way gresi değilmiş. Hiç aklıma gelmezdi... Gresi kullanırken rulmanı grese gömmüyormuşuz arkadaşlar. O küçük hareketli parçaların hareketli kalması, gres içinde saplanıp kalmamaları hayati önem taşıyor. Bir hata da burada yapmışım... Bu iki hata birleşince parça görevini iyi yapamamış ve kuvvetli motor da işin içine girince bu olay gerçekleşmiş.
Gaui'nin yeni kitlerde kullandığı iki tip upgrade one-way hub var. Bir tanesi benim de kullanmakta olduğum tip. Resimde işaretlediğim 3 dikey pin hub'ın kendi içinde sıyırmasını engellemeye yönelik bir önlem.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bir diğer tip upgrade hub'da bu pinler bulunmuyor. Eğer 4525, 4530 gibi çok yüksek torklu motorlar kullanıyorsanız ve "sert" uçuyorsanız, bu tipte olan hub'ın kendi içerisinde bir miktar sıyırma riski var. Tabi bu sıyırma benim durumumdaki gibi komple güç kaybına değil de, bir miktar güç kaybına neden olup sinir bozacak, sürekli tekrarı durumunda ise komple hub'ı bozacak türden bir sıyırma olacaktır. Buna engel olmak için HF'den ödünç aldığım bir modu paylaşıyorum. Rahat görünebilmesi için biraz büyük yüklemeyi deniyeceğim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Herkese kırımsız, keyifli uçuşlar dilerim.