Merhabalar,
Uçak fotoğraflarda gayet güzel görünüyor her şey plana uygun inşaa edilmiş gibi. Motor pervane seçimi bence doğru zaten uçağın cevirebilecegi max. pervane boyutu 9 inç. Fazlası kuyruğa sürtüyor tasarimda değişiklik istiyor. Bu motor pervane pil üçlüsüyle 15 dakika uçuş çıkarır.
Motor açısı önemli. Bu pervaneyle plandaki şekline sadık kalarak ayarlarsanız sorunsuz ucacaktir. Ağırlık merkezini ayarladıktan sonra havada test edip duruma göre ince ayar yapılabilir motorla motor yatağı arasına pul ilave ederek. Plandaki motor açısı bir şekilde ulaşılmaz durumdaysa, motorun arkası yani pervane tarafı yukarı bakacak şekilde ayarlandığında itki doğrultusu uçağın ağırlık merkezinden geçmeli.
Ek bilgi olarak şuna da değinmiş olayım. Kv motorun gücünü göstermez 1200 kvlik markasız dediğiniz motor 980 kv olan motordan daha güçsüz olabilir. Konuyla ilgili ayrıntılı bilgi forumda bolca var.
Bu kısma aynen katılıyorum. Kanat ortasina destek yapmak kesinlikle şart. Ben de aynı ebatta pleksi levha kesip dihedral açısı kadar büküp sağa sola 20 cm uzanan "joiner" gibi bir destek kullanmıştım. Çıta da tabi iş görür hangisi kolayınıza geliyorsa bir şekilde kanadı destekleyin derim. Ben bir de gövde ile kuyruk arasına da içerden ekstra fotoblok eklemiştim ama çok şart değil.
Son bir tavsiye daha vereyim uçağın altını renkli koli bandıyla kaplarsaniz inislerde fotobloğun yıpranmasını bir nebze azaltır.
Şimdiden iyi uçuşlar diliyorum. Video çekip bizle de paylaşırsanız mutlu oluruz.