Meraba değerli dostlar, hobiye yeni başlayan biri olarak foam cup modeli yapmıştım, inşaatında yaptığım bi hatadan dolayı motorun aşırı derece sola açı almasından dolayı çok sıkıntı yaşamış bu hatayı bulana kadar uçak bana çok çektirmişti heryerinden kırılıp parçalanan modelimi yapıştıra yapıştıra ilk uçuşlarımı yapmıştım. 140 cm kanat açıklığı olan modelim yüksek dihedral açısı ve büyük kanatlarıyla çok stabil uçan sakin bir model olmuştu , işi biraz öğrenmiş olmanın vermiş olduğu heyecan arayışıyla daha kıvrak bi model yapmak istedim ve ft bushwacker modelini yaptım.
Bu model 115 cm kanat açıklığında orta boyutlarda bi uçak, kanatları önceki modelimde ki gibi iki parça şeklinde tasarladım ve çok az dihedral verdim. Uçağı 1cm xps malzemedn yaptım kanatları 2 cm xps malzemeden sıcak tel ile kestim. Batarya dahil ağırlık 1020 gr oldu. İniş takımını gövdeye cırt denilen malzemeyle sök tak şeklinde yaptım böylece sert inişlerde gövde çatlmasın iniş takımı sökülsün istedim ve verim aldım. Motor 2814 900 kv sunnysky pil 3s 18650 bataryalarımı kullandım, ve sanırım bu boyutlarda uçak için bu kombinasyon biraz ağır geldi pili çok az ileri geri koysam denge noktasını çok etkiliyordu eski foam cup modelimde bunu hissetmemiştim.
Foam cup modelimle kıyaslarsam o model rüzgarda daha stabil uçuyor ve rahat iniş yapabiliyordu, bushwacker biraz rüzgar varsa inerken çok sıkıntı yaşatıyor ancak uçuşu çok kıvrak ve artistik hareketler yapabiliyorsunuz, akşam saati hava çok sakindi 4 batarya bitirdim ortalama 40 dk uçmuştur hobiye başladığımdan beri uçağı kırmadan ilk kez tüm bataryaları bitirip alandan döndüğüm gün oldu benim için.
2212 1400 kv motorla uçurdum uçak resmen rahatladı fakat onunda gücü tatmin etmedi, ben bu işe başlarken üstadlarında dediği gibi uçağnızın ağırlık güç oranı 1:1 olursa keyif alıyorsunuz yani model uçuş ağırlığı 1000 gr motor itki gcnüzde 1000 gr olmalı. Rzgarlı havada uçmak istiyorsanız güce nekadar ihtiyacınız olduğunu anlıyorsunuz. Benim motor pervane batarya kombinasyonum 12x6 pervaneyle en verimli şekilde çalışıyor sürekli 1200 gr güç alabiliyorum pillerim li on olduğu için max pervane boyutunda yüksek amperi karşılayamıyor.
Videoda göreceğiniz üzere uçarken gazı biraz arttırınca aşırı bi uğultu sesi durumu yaşadım sanırım pervane balans yapıp aşırı titreşimli çalışıyor sebebini anlayamadım iki kez kafa kısmı havada parçalandı bu videoda ikinci parçalanma oldu ancak kadraja girmedi. Önceki uçağımda bu gri camelyaf pervanelerden kullanmıştım şimdi takım olarak satılan ucuz incelerden aldım bu pervanelerde bu sıkıntıyı yaşadım, boşta tam kaz versemde bi sıkıntı gözkmüyor ancak havada bu durumu yaptı. eskiden kalma gri 11*7 pervanem vardı onu taktığımda sorunsuz uçtu ancak oda güçte zayıf kaldı. Sanıyorumki uçağın boyutlarına 12*6 pervane büyk geldi burun kısmı bunu kaldıramayıp titreşim yaptı ince kanatlı bu dandik pervanede aşırı balans yapıp parçalanmaya sebep oldu, artık bilemiyorum ve bu ince pervaneler çok daha kırılgan en ufak hatalı inişte kırılıyor.
Sonuç olarak küçk uçak defterini kapattım üstadlarında tavsiye ettiği gibi 140 cm knatın altında uçakla başlamayın derim. Kırılan bikaç pervaneyi hatırlamıyorum ancak son iki günde 6 pervane kırdım ve ft explorer yapmaya karar verdim. Explorer inşaasına başladım ancak üzerinde biraz değişiklikler yaptım elimdeki pervane boyutuna uyacak şekilde büyüttüm gövdeyi, ortaya çok çirkin bişey çıkıyor muytemelen forumdaki en çirkin ft exploreri ben yapmış olacağım bitince inşaallah onuda paylaşıcam bakalım düzgün uçabilecekmi. Havalarda artık soğudu yağışta var ne zaman denerim bilmiyorum.
Malesef havada parçalanma anı kameraya girmedi, ancak sesinden anlayabilirsiniz.
Bu model 115 cm kanat açıklığında orta boyutlarda bi uçak, kanatları önceki modelimde ki gibi iki parça şeklinde tasarladım ve çok az dihedral verdim. Uçağı 1cm xps malzemedn yaptım kanatları 2 cm xps malzemeden sıcak tel ile kestim. Batarya dahil ağırlık 1020 gr oldu. İniş takımını gövdeye cırt denilen malzemeyle sök tak şeklinde yaptım böylece sert inişlerde gövde çatlmasın iniş takımı sökülsün istedim ve verim aldım. Motor 2814 900 kv sunnysky pil 3s 18650 bataryalarımı kullandım, ve sanırım bu boyutlarda uçak için bu kombinasyon biraz ağır geldi pili çok az ileri geri koysam denge noktasını çok etkiliyordu eski foam cup modelimde bunu hissetmemiştim.
Foam cup modelimle kıyaslarsam o model rüzgarda daha stabil uçuyor ve rahat iniş yapabiliyordu, bushwacker biraz rüzgar varsa inerken çok sıkıntı yaşatıyor ancak uçuşu çok kıvrak ve artistik hareketler yapabiliyorsunuz, akşam saati hava çok sakindi 4 batarya bitirdim ortalama 40 dk uçmuştur hobiye başladığımdan beri uçağı kırmadan ilk kez tüm bataryaları bitirip alandan döndüğüm gün oldu benim için.
2212 1400 kv motorla uçurdum uçak resmen rahatladı fakat onunda gücü tatmin etmedi, ben bu işe başlarken üstadlarında dediği gibi uçağnızın ağırlık güç oranı 1:1 olursa keyif alıyorsunuz yani model uçuş ağırlığı 1000 gr motor itki gcnüzde 1000 gr olmalı. Rzgarlı havada uçmak istiyorsanız güce nekadar ihtiyacınız olduğunu anlıyorsunuz. Benim motor pervane batarya kombinasyonum 12x6 pervaneyle en verimli şekilde çalışıyor sürekli 1200 gr güç alabiliyorum pillerim li on olduğu için max pervane boyutunda yüksek amperi karşılayamıyor.
Videoda göreceğiniz üzere uçarken gazı biraz arttırınca aşırı bi uğultu sesi durumu yaşadım sanırım pervane balans yapıp aşırı titreşimli çalışıyor sebebini anlayamadım iki kez kafa kısmı havada parçalandı bu videoda ikinci parçalanma oldu ancak kadraja girmedi. Önceki uçağımda bu gri camelyaf pervanelerden kullanmıştım şimdi takım olarak satılan ucuz incelerden aldım bu pervanelerde bu sıkıntıyı yaşadım, boşta tam kaz versemde bi sıkıntı gözkmüyor ancak havada bu durumu yaptı. eskiden kalma gri 11*7 pervanem vardı onu taktığımda sorunsuz uçtu ancak oda güçte zayıf kaldı. Sanıyorumki uçağın boyutlarına 12*6 pervane büyk geldi burun kısmı bunu kaldıramayıp titreşim yaptı ince kanatlı bu dandik pervanede aşırı balans yapıp parçalanmaya sebep oldu, artık bilemiyorum ve bu ince pervaneler çok daha kırılgan en ufak hatalı inişte kırılıyor.
Sonuç olarak küçk uçak defterini kapattım üstadlarında tavsiye ettiği gibi 140 cm knatın altında uçakla başlamayın derim. Kırılan bikaç pervaneyi hatırlamıyorum ancak son iki günde 6 pervane kırdım ve ft explorer yapmaya karar verdim. Explorer inşaasına başladım ancak üzerinde biraz değişiklikler yaptım elimdeki pervane boyutuna uyacak şekilde büyüttüm gövdeyi, ortaya çok çirkin bişey çıkıyor muytemelen forumdaki en çirkin ft exploreri ben yapmış olacağım bitince inşaallah onuda paylaşıcam bakalım düzgün uçabilecekmi. Havalarda artık soğudu yağışta var ne zaman denerim bilmiyorum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Malesef havada parçalanma anı kameraya girmedi, ancak sesinden anlayabilirsiniz.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol