Merhaba arkadaşlar. Konuya kısa bir geçmişle gireyim.. 1,5 yıl kadar önce 500 sınıfı Cessna 182 aldım, en sevdiğim sivil uçaktır. Başlangıç uçağı olarak anılıyordu, en azından satış sitelerinde böyleydi ama kullanıcıları okudukça başlangıç için uygun olmadığını anladım, oysa eğitim uçakları için istenen büyüklük, üstten kanat, burun tekerli ve dihedral açısına sahip bir uçaktı.. Tecrübeye ciddi saygım vardır. Satıcılar herşeyi söyler, tecrübeliler doğruyu! Aldığım günden beri bütün ayarları yapılmış şekilde dolabın üzerinde duruyor.
Hangi uçak olmalı diye araştırırken Wing Tiger ile tanıştım. Evde servo, esc, pil vs var, uçağı arf alıp toplayayım derken iniş takımlarının kalitesizliğinden bahseden yazılara rastladım, bir videoda çok da sert olmayan bir inişte tekerleğin fırladığını gördüm. Orjinalini söker, kendi yaptığım güvenilir iniş takımlarını kullanırım diye düşündüm, sonra "en iyisi tamamını yapmak" dedim
Fotoğraflardan yaklaşık ölçü çıkarıp çalışmaya başladım, şu anda yön ve irtifa dümenleri hazır. Gövde ve ana kanat ölçüsü çıkarıyorum, birbirleriyle tam uyumlu ölçüye getirip kesime başlayacağım.
Fotoğrafta yatay ve dikey stabilizerleri yanlış tuttuğumun farkındayım
Kanat açıklığı 1200mm (chord 200 mm), gövde uzunluğu 1000mm, tahmini uçuş ağırlığı 850 gram. Kanatlar 3 derece dihedral açısına ve Clark Y profiline sahip olacak. Ölçülerde ufak tefek bazı düzenlemeler yapılabilir...
Motoru bugün THK'dan aldım, Wing dragon modelinde kullanılan C3128-1100 kv. 1000 grama kadar bütün modellerde kullanılabileceği söyleniyor
(Wing Dragon uçuş ağırlığı 1075 gr). Pervane 8x6 3 palli.. (Obak olmazsa olmaz )
Modeli reklamcılıkta kullandığımız folyo ile kaplıyorum. Maketçiyim ben, lastik motorlu modelciyim, reklamcılık yaptım, cicili bicili olsun uçağım :islik: Şaka bir yana da asıl amacım sadece görsellik değil, hem direnç arttırmak hem çamura dalış vs durumlarda kolay temizlemek. Kırıldıkça değişecek parçalara ne kadar özenirim bilemiyorum..
Modeldeki ekipmanlar,
Motor : C3128-1100kv, 11,1 volt
Pervane: 8x6 3 palli
ESC : 20A
Pil : Turnigy 2200mAh 3S 20C Lipo
Kumanda: HK6s alıcı-verici
Servo: HXT 9gr
Sümer hocamın "Klasik Kanat ve Kübik Kanat Yüklemesi Nedir ? Farkları Nelerdir ?" konusunda verdiği linkte ulaştığım sonuç, modelim 850gr ağırlığında, kanat 1200x200mm (24dm²) olursa kübik kanat yüklemesi 7,2 çıkıyor.(dm kareyi nasılda güzel yazdım, alt tuşunu basılı tutup 253 yazınca oluyormuş)
Eğitim uçaklarının sınırı 6-7 olduğuna göre bir tık fazlam var. Bu durumda ya uçağı küçülteceğim ya da kanadı birazcık daha genişleteceğim. Kanat 1200x217mm olursa ve ağırlığım atıyorum 880 grama çıkarsa kübik kanat yüklemem 6,6 değerine geliyor.
Üretim aşamalarını fotoğraflarla aktarmaya devam edeceğim. Amacım birşeyler anlatmak değil, sesli düşünüyorum diyelim..
Hangi uçak olmalı diye araştırırken Wing Tiger ile tanıştım. Evde servo, esc, pil vs var, uçağı arf alıp toplayayım derken iniş takımlarının kalitesizliğinden bahseden yazılara rastladım, bir videoda çok da sert olmayan bir inişte tekerleğin fırladığını gördüm. Orjinalini söker, kendi yaptığım güvenilir iniş takımlarını kullanırım diye düşündüm, sonra "en iyisi tamamını yapmak" dedim
Fotoğraflardan yaklaşık ölçü çıkarıp çalışmaya başladım, şu anda yön ve irtifa dümenleri hazır. Gövde ve ana kanat ölçüsü çıkarıyorum, birbirleriyle tam uyumlu ölçüye getirip kesime başlayacağım.
Fotoğrafta yatay ve dikey stabilizerleri yanlış tuttuğumun farkındayım
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kanat açıklığı 1200mm (chord 200 mm), gövde uzunluğu 1000mm, tahmini uçuş ağırlığı 850 gram. Kanatlar 3 derece dihedral açısına ve Clark Y profiline sahip olacak. Ölçülerde ufak tefek bazı düzenlemeler yapılabilir...
Motoru bugün THK'dan aldım, Wing dragon modelinde kullanılan C3128-1100 kv. 1000 grama kadar bütün modellerde kullanılabileceği söyleniyor
(Wing Dragon uçuş ağırlığı 1075 gr). Pervane 8x6 3 palli.. (Obak olmazsa olmaz )
Modeli reklamcılıkta kullandığımız folyo ile kaplıyorum. Maketçiyim ben, lastik motorlu modelciyim, reklamcılık yaptım, cicili bicili olsun uçağım :islik: Şaka bir yana da asıl amacım sadece görsellik değil, hem direnç arttırmak hem çamura dalış vs durumlarda kolay temizlemek. Kırıldıkça değişecek parçalara ne kadar özenirim bilemiyorum..
Modeldeki ekipmanlar,
Motor : C3128-1100kv, 11,1 volt
Pervane: 8x6 3 palli
ESC : 20A
Pil : Turnigy 2200mAh 3S 20C Lipo
Kumanda: HK6s alıcı-verici
Servo: HXT 9gr
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sümer hocamın "Klasik Kanat ve Kübik Kanat Yüklemesi Nedir ? Farkları Nelerdir ?" konusunda verdiği linkte ulaştığım sonuç, modelim 850gr ağırlığında, kanat 1200x200mm (24dm²) olursa kübik kanat yüklemesi 7,2 çıkıyor.(dm kareyi nasılda güzel yazdım, alt tuşunu basılı tutup 253 yazınca oluyormuş)
Eğitim uçaklarının sınırı 6-7 olduğuna göre bir tık fazlam var. Bu durumda ya uçağı küçülteceğim ya da kanadı birazcık daha genişleteceğim. Kanat 1200x217mm olursa ve ağırlığım atıyorum 880 grama çıkarsa kübik kanat yüklemem 6,6 değerine geliyor.
Üretim aşamalarını fotoğraflarla aktarmaya devam edeceğim. Amacım birşeyler anlatmak değil, sesli düşünüyorum diyelim..