- Katılım
- 22 Kas 2013
- Mesajlar
- 788
- Tepkime puanı
- 495
- Yaş
- 31
- Web sitesi
- www.facebook.com
- İlgi Alanı
- Heli
Evet arkadaşlar bugün istanbula geldim, bahçeli sitemizin cimleri kendine gelmiş görünce hemen modeli aldım resim çekmeye cıktım. Sonra dedim ki be bayağıdır model konusu falan açmıyorum şu aleti bir paylaşıyım bakalım beğenicekmisiniz
Genelde ben align düşmanı olarak bilinirim halada öyleyim denebilir, ama neden kullanıyorum derseniz fakirlik işte Bende kendime bütün helikopter deneyimlerimi katarak bir fakirin ferrarisini yapmaya çalıştım
Daha önce 2 nitro 2 elektrikli Align 700 üm olmuştu bunlarda edindiğim tecrübeler doğrultusunda modeli topladım. O kadar çok parçası değişti ki sıfır desek yeridir
Modelin üzerinde bulunan parçaların üretici firmalarını yazarsam zaten anlaşılacaktır
Olmazsa olmaz Align (gövdenin büyük bir kısmı ve motor) Modeli motoruyla 700e 3g Kitten dfcye çevrilmiş halde standart olarak edindim. motor 700MX - 530kv. Motorla ilgili testlerim sürüyor şuanlık governor kapalı ve ideal ayarı arıyorum ama bazı hareketlerde kafi gelmediğini söyliyebilirim sanırım scorpion 520 ultimate yada 800mx 520 ye yer verecek gibi
Servolarımız Savox. Tercih sebebim thkda elimin altında bulunması yedeğini falan temin etmenin kolay olması kendini kanıtlamış daha öncede kullandıgım servolar olması titanyum dişli olup modeli invert indirip yan yatırmama bile müsade etmesi (cidden sağlam) Not: metal servo hornu kullanmayın!
Escmiz HobbyKing Yep 120 HV Opto (Bec yok!) Birçok kişi bu escyi kullanıyor orjinali olan alman YGE ile aynı performansı veriyor fiyat olarak 100 dolarlık etiketiyle bizi sevindirip ayar kartı ve geniş ayar opsiyonu ile bizi fazlasıyla mutlu ediyor.
Skyrc - 2-3s voltaj regulatörü. Bu zamana kadar bircok modelimde kullandım 2 voltaj çıkışı olması açma kapama anahtarının bayraklı olması voltaj uyarısı amaçlı seviyeli flash çakması normal on of anahtarlarına ters mantık çalışmasıyla kablosunu kessenizde yine çalışması sürekli 10 amper verebilmesi ayarlanabilir voltaj aralıgına sahip olması 5.2-8.4 fiyat olarak sadece 35 dolar olması bizi cezbeden özelliklerinden.
thk 1750 mah 2s lipo 5 uçuş regulator en ufak flash cakmadan uçuluyor 10 uçuşa kadar sorunsuz yani bütün gününüzü çıkarabilirsiniz.
Mikado Mini Vbar 5.3.4 Pro Flybarless ünitesi. İlk flybarless e geçtiğimden beri vbar herzaman 1 numaram olmuştur. Bilenler bilir fazlasıyla meraklı bir insanım ve piyasadaki birçok flybarless ünitesiyle uçtum ve ayarlarını yaptım ama bu kadar istikrarlı çalışan tek gyro bence vbar'dır. Herzaman ilk ayarımla direk en iyi sonucu alabiliyorum.
Thk 3800 60c 6s 2x lipo. Bu pilleri denemek için thkdan aldım. Mantığım şuydu eğer nerdeyse 4000 mah a yakın olan bu pil normalde 5000 25c ile ile hart hurt uçabilen 700 ü hafif kılarak 60c ile zorlanmadan 3.70 de 4. dakikada inersem olmuştur dedim. Sonuç ne mi oldu tam olarak 3.70 de iniyorum modelin uçuş ağırlıgı 4.5 kg Ayrıca pilin iç dirençleri ilk geldiğinde 2 ohm (gensace 1.5 ohm) güzelce rodaj yapıp iyi bakarsanız 10-15 cycle sonra 1 ohma kadar düşüyor ve bu mükemmele yakın bir değer.
Burda Elektronik olarak markalardan bahsettim şimdi upgrade aşamasında kullanılan parçalar arasında dahası gelecek
Şimdi donanımı yazdık bide alette airframe(kit)de değişen yerleri yazıyım ve neden olduğunu size açıklıyım.
İlk olarak aleti aldığımda huyumdur ki herkesin edinmesi gereken bir huy olmalıdır komple söktüm parçaların durumu gözden geçirdim değişecek parçalarıın bir listesini yaptım herşey modelin mükemmel olması için özenle seçildi. Benim takıntımdır modelin bütün vidaları inox diye tabir edilen paslanmaz sıyırmaz vidalarla değişti yalnız 700 lerde vidalar göbek yuvalıdır bunun için özel bir vasher kullanmak gerekiyor. Satın aldıgım çoğu parça alignin sonradan piyasaya sürdüğü upgrade parçalar ama herşeyide almadık tabiki bu gereksiz yere para harcamak olur.
Öncelikle aleti dfcye çevirmişler ve aslen ben dfc sevmiyorum zira kırımda hasar alıyor gülgibi baktıgınız modelin kafası cizik içinde kalıyor boşluk vs yapıyor. Ayrıca uçuş karakteristiği de flybarless normal rotora göre sert. Ben bunu şuanlık değiştiremedim (maddi imkanlar) ama gidip dfc swashplate de almadım çünkü bu ürüne upgrade edilecek
Kde direct harika geliştirmeler üreten cnc işçilik kalitesi oldukça üst seviye bir firma ayrıca ürettikleri motorlarda üst segmenti zorluyor.
Aletin bütün ballink sistemi değişti hepsi zamanla kırım vs görmüş bir model olan bu modelde boşluk yaratmış ve ayar yaparken sürekli istediğim açıyı bulamıyordum bütün aktarma sistemi yeni versiyon upgrade linklerle değişti uzun olan ailerin kolları yamulmayı önleyen carbon desteklilerle değişti ballink plastikleri çatlamasını önleyen korumalı olanlarla linkler pense ile sökmeden ayarlanabilenlerle değişti.
Servo Kutuları rudder ve elevatör olmak üzere 2 çeşit var modelde ve plastiktiler okuduklarıma göre esneme yapmaya meğilli parçalar oldukları için align metallerini cıkarmış bende bu detayı atlamadım ve metallerini taktım.
Cihazın bütün dişlilerini siyah derlinden üretilen helical //// dişlilerle değiştirdim. Helical dişli motordan aktarmaya giden güç kaybını %30 dan %10 a düşürüyor. Ayrıca kırımda hold çekmek aklınıza geliyorsa bu dişlileri sıyırmanız zor zira align kuyruk rotoru ile ağaç bile kesiyordu.
Modelde eski tip pil kızak sistemi vardı önden arkadan cırtla pili ortada sabit tutuyordunuz agırlık merkezi istediğiniz yerde olamıyordu alignin zamanında bu model için cıkardıgı kendi kütük gibi pillerini kullanmanız gerekiyordu. Şimdi burundaki kutudan kitli metal kafif kızaklar var tam bir pil değiştirme kolaylıgı saglıyor.
Uçları metal kuyruk destek cubuklarım var bu sayede bir kırımda vs zarar görürse gidip 1 metre carbon boruyu alıp 2 ye bölersem kendim yenisini yapmış olabiliyorum. Ayrıca tarotun ürettiği vibrasyon önleyici aparak da bulunmakta.
Kde directin 700 ler için ürettiği bottom plate var bu ürünü tercih etmemin nedeni kırımda framenin alt kısmını korumaya yönelik tasarlanmış olması. Frame e öyle bir oturuyor ki esnetmeniz nerdeyse imkansız. Eskisiyle kırım yaşamışlar ve iniş takımın bağlandıgı yerden frame hasar görmüş, model geldiğinde o kısmı kestik karbondan ilave yapıp yeniden şekil verdik bu upgrade ile de perçinlemiş olduk.
Hazır iniş takımı dedik alete yüksek iniştakımlarını sökerek daha alcak ve geniş f3c iniş takımlarını alıp geriye doğru montajladım bu iniş takımları daha iyi yere oturuyor autorotation yaparken sert insenizde devrilmeyi daha önleyici, ayrıca geriye dönük taktım ki indiğimizde bi burun selamı verebilelim
Kuyruktaki metal link rodunu (2mm) iç çapı ona uygun carbon cubuk alarak metale çevirdim eski kumanda anten borularından 2 ucuna destek ortaya kayma yerine uygun yol yaptım. Karbon kuyruk link rodu tele nazaran kalın ve rahat kaymasından dolayı olası sıkışmaların önüne geçiyor.
Gelelim kuyruğa kuyruktada yine siyah dişlileri kullandım ama kasayı v1 bıraktım elimde 1 tane daha oldugu için kırımda hasar alır diye düşünme derdim yok V2 slider tercih etmedim modeli alırken v1 metal yanında bedavadan koparmıştım daha önce v2 yide v1 i de kullandım 2 sindede hafif bir boşluk var boş yere para harcamak istemedim belki kdeninkini ilerde deniyebilirim. Pal tutucu da v2 + içi yeni sistem şaft olanla değişti align in burda başarılı oldugunu söyliyebilirim son yaptıgı güncelleme ile metal kuyrukta şuanlık boşluk yok ama ilerde ne olur bilemeyiz en azından ilk takıldıgında bile olan boşluğu gidermişler. kuyrugun dönmesini engelleyen plastik parçanında muhakkak metalini kullanmak gerekiyor yoksa birgün 3.5 kanallı helikopter ucuruyor olabilirsiniz Ayrıca kuyruktaki plastik linklerinde eskiden rulmanlı olanlarını alır takardım ama rulman zamanla burçdan fazla boşluk yapıyor o yüzden 15 dolarımı cebime koydum daha güzel yerlere harcadım
Kuyruk finlerimiz fusunonun son üretimi olan cilalanmış fosforlu sarılardan bunlar cilalı olarak geliyor ve sürekli soyulma dökülme eğilimi göstermiyorlar. Havada belirginlik oldukça yüksek.
Hazır havada belirginlik demişken toucanopynin 700e dfc canopysini cok cizüi bir miktar olan sadece 30 dolara aldım ve yeni versiyon dragon canopylere göre bu tasarımı daha çok beğeniyorum söküp takması kolay oluyor hemde ben altta normal üstte rjx vidalı canopy kolları kullandım ki havada olası bir canopy fırlama olayının önüne geçmiş olduk.
Rjx demişken ana pallerimiz de rjx modelle bereber geldiler 693mm performansından gayet memnunum ayrıca başarılı otorotasyonu var
Aklıma gelmişken modelin dişlisinin altına yeni versiyonlarla gelen 3. rulman bloğunu kesip biçip hesaplıyıp kendim taktım böylece dişlideki esneme payını sıfıra indirmiş olduk.
Dişli demişken bütün dişlilerde hafifce şeffaf gres kullandım ne kadar derlin de olsa plastik yorgunlugu denen birşey var bunu en aza indirmek için yağlamak mübah
Modeli toplarken kablolama herzaman çok özen gösteririm bütün kablolar kablo koruma sipirali geçirilip framenin iç kısmından yürütüldü ve burna kadar ulaştırıldı.
Evet arkadaşlar ve abilerim buraya kadar sıkılmadan okuyabildiyseniz artık görselleri görmeye hak kazandınız demektir
Frame
Canopy
Bu konu sadece "RCKOLİK" forumuna özeldir içindeki bilgilerin başka ortamlarda paylaşılması yasaktır.
Hazırladıgım konuyu umarım beğenirsiniz, sorularınıza görüş ve önerilerinize her daim açığım
Saygılar Deniz SERT.
Genelde ben align düşmanı olarak bilinirim halada öyleyim denebilir, ama neden kullanıyorum derseniz fakirlik işte Bende kendime bütün helikopter deneyimlerimi katarak bir fakirin ferrarisini yapmaya çalıştım
Daha önce 2 nitro 2 elektrikli Align 700 üm olmuştu bunlarda edindiğim tecrübeler doğrultusunda modeli topladım. O kadar çok parçası değişti ki sıfır desek yeridir
Modelin üzerinde bulunan parçaların üretici firmalarını yazarsam zaten anlaşılacaktır
Olmazsa olmaz Align (gövdenin büyük bir kısmı ve motor) Modeli motoruyla 700e 3g Kitten dfcye çevrilmiş halde standart olarak edindim. motor 700MX - 530kv. Motorla ilgili testlerim sürüyor şuanlık governor kapalı ve ideal ayarı arıyorum ama bazı hareketlerde kafi gelmediğini söyliyebilirim sanırım scorpion 520 ultimate yada 800mx 520 ye yer verecek gibi
Servolarımız Savox. Tercih sebebim thkda elimin altında bulunması yedeğini falan temin etmenin kolay olması kendini kanıtlamış daha öncede kullandıgım servolar olması titanyum dişli olup modeli invert indirip yan yatırmama bile müsade etmesi (cidden sağlam) Not: metal servo hornu kullanmayın!
Escmiz HobbyKing Yep 120 HV Opto (Bec yok!) Birçok kişi bu escyi kullanıyor orjinali olan alman YGE ile aynı performansı veriyor fiyat olarak 100 dolarlık etiketiyle bizi sevindirip ayar kartı ve geniş ayar opsiyonu ile bizi fazlasıyla mutlu ediyor.
Skyrc - 2-3s voltaj regulatörü. Bu zamana kadar bircok modelimde kullandım 2 voltaj çıkışı olması açma kapama anahtarının bayraklı olması voltaj uyarısı amaçlı seviyeli flash çakması normal on of anahtarlarına ters mantık çalışmasıyla kablosunu kessenizde yine çalışması sürekli 10 amper verebilmesi ayarlanabilir voltaj aralıgına sahip olması 5.2-8.4 fiyat olarak sadece 35 dolar olması bizi cezbeden özelliklerinden.
thk 1750 mah 2s lipo 5 uçuş regulator en ufak flash cakmadan uçuluyor 10 uçuşa kadar sorunsuz yani bütün gününüzü çıkarabilirsiniz.
Mikado Mini Vbar 5.3.4 Pro Flybarless ünitesi. İlk flybarless e geçtiğimden beri vbar herzaman 1 numaram olmuştur. Bilenler bilir fazlasıyla meraklı bir insanım ve piyasadaki birçok flybarless ünitesiyle uçtum ve ayarlarını yaptım ama bu kadar istikrarlı çalışan tek gyro bence vbar'dır. Herzaman ilk ayarımla direk en iyi sonucu alabiliyorum.
Thk 3800 60c 6s 2x lipo. Bu pilleri denemek için thkdan aldım. Mantığım şuydu eğer nerdeyse 4000 mah a yakın olan bu pil normalde 5000 25c ile ile hart hurt uçabilen 700 ü hafif kılarak 60c ile zorlanmadan 3.70 de 4. dakikada inersem olmuştur dedim. Sonuç ne mi oldu tam olarak 3.70 de iniyorum modelin uçuş ağırlıgı 4.5 kg Ayrıca pilin iç dirençleri ilk geldiğinde 2 ohm (gensace 1.5 ohm) güzelce rodaj yapıp iyi bakarsanız 10-15 cycle sonra 1 ohma kadar düşüyor ve bu mükemmele yakın bir değer.
Burda Elektronik olarak markalardan bahsettim şimdi upgrade aşamasında kullanılan parçalar arasında dahası gelecek
Şimdi donanımı yazdık bide alette airframe(kit)de değişen yerleri yazıyım ve neden olduğunu size açıklıyım.
İlk olarak aleti aldığımda huyumdur ki herkesin edinmesi gereken bir huy olmalıdır komple söktüm parçaların durumu gözden geçirdim değişecek parçalarıın bir listesini yaptım herşey modelin mükemmel olması için özenle seçildi. Benim takıntımdır modelin bütün vidaları inox diye tabir edilen paslanmaz sıyırmaz vidalarla değişti yalnız 700 lerde vidalar göbek yuvalıdır bunun için özel bir vasher kullanmak gerekiyor. Satın aldıgım çoğu parça alignin sonradan piyasaya sürdüğü upgrade parçalar ama herşeyide almadık tabiki bu gereksiz yere para harcamak olur.
Öncelikle aleti dfcye çevirmişler ve aslen ben dfc sevmiyorum zira kırımda hasar alıyor gülgibi baktıgınız modelin kafası cizik içinde kalıyor boşluk vs yapıyor. Ayrıca uçuş karakteristiği de flybarless normal rotora göre sert. Ben bunu şuanlık değiştiremedim (maddi imkanlar) ama gidip dfc swashplate de almadım çünkü bu ürüne upgrade edilecek
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kde direct harika geliştirmeler üreten cnc işçilik kalitesi oldukça üst seviye bir firma ayrıca ürettikleri motorlarda üst segmenti zorluyor.
Aletin bütün ballink sistemi değişti hepsi zamanla kırım vs görmüş bir model olan bu modelde boşluk yaratmış ve ayar yaparken sürekli istediğim açıyı bulamıyordum bütün aktarma sistemi yeni versiyon upgrade linklerle değişti uzun olan ailerin kolları yamulmayı önleyen carbon desteklilerle değişti ballink plastikleri çatlamasını önleyen korumalı olanlarla linkler pense ile sökmeden ayarlanabilenlerle değişti.
Servo Kutuları rudder ve elevatör olmak üzere 2 çeşit var modelde ve plastiktiler okuduklarıma göre esneme yapmaya meğilli parçalar oldukları için align metallerini cıkarmış bende bu detayı atlamadım ve metallerini taktım.
Cihazın bütün dişlilerini siyah derlinden üretilen helical //// dişlilerle değiştirdim. Helical dişli motordan aktarmaya giden güç kaybını %30 dan %10 a düşürüyor. Ayrıca kırımda hold çekmek aklınıza geliyorsa bu dişlileri sıyırmanız zor zira align kuyruk rotoru ile ağaç bile kesiyordu.
Modelde eski tip pil kızak sistemi vardı önden arkadan cırtla pili ortada sabit tutuyordunuz agırlık merkezi istediğiniz yerde olamıyordu alignin zamanında bu model için cıkardıgı kendi kütük gibi pillerini kullanmanız gerekiyordu. Şimdi burundaki kutudan kitli metal kafif kızaklar var tam bir pil değiştirme kolaylıgı saglıyor.
Uçları metal kuyruk destek cubuklarım var bu sayede bir kırımda vs zarar görürse gidip 1 metre carbon boruyu alıp 2 ye bölersem kendim yenisini yapmış olabiliyorum. Ayrıca tarotun ürettiği vibrasyon önleyici aparak da bulunmakta.
Kde directin 700 ler için ürettiği bottom plate var bu ürünü tercih etmemin nedeni kırımda framenin alt kısmını korumaya yönelik tasarlanmış olması. Frame e öyle bir oturuyor ki esnetmeniz nerdeyse imkansız. Eskisiyle kırım yaşamışlar ve iniş takımın bağlandıgı yerden frame hasar görmüş, model geldiğinde o kısmı kestik karbondan ilave yapıp yeniden şekil verdik bu upgrade ile de perçinlemiş olduk.
Hazır iniş takımı dedik alete yüksek iniştakımlarını sökerek daha alcak ve geniş f3c iniş takımlarını alıp geriye doğru montajladım bu iniş takımları daha iyi yere oturuyor autorotation yaparken sert insenizde devrilmeyi daha önleyici, ayrıca geriye dönük taktım ki indiğimizde bi burun selamı verebilelim
Kuyruktaki metal link rodunu (2mm) iç çapı ona uygun carbon cubuk alarak metale çevirdim eski kumanda anten borularından 2 ucuna destek ortaya kayma yerine uygun yol yaptım. Karbon kuyruk link rodu tele nazaran kalın ve rahat kaymasından dolayı olası sıkışmaların önüne geçiyor.
Gelelim kuyruğa kuyruktada yine siyah dişlileri kullandım ama kasayı v1 bıraktım elimde 1 tane daha oldugu için kırımda hasar alır diye düşünme derdim yok V2 slider tercih etmedim modeli alırken v1 metal yanında bedavadan koparmıştım daha önce v2 yide v1 i de kullandım 2 sindede hafif bir boşluk var boş yere para harcamak istemedim belki kdeninkini ilerde deniyebilirim. Pal tutucu da v2 + içi yeni sistem şaft olanla değişti align in burda başarılı oldugunu söyliyebilirim son yaptıgı güncelleme ile metal kuyrukta şuanlık boşluk yok ama ilerde ne olur bilemeyiz en azından ilk takıldıgında bile olan boşluğu gidermişler. kuyrugun dönmesini engelleyen plastik parçanında muhakkak metalini kullanmak gerekiyor yoksa birgün 3.5 kanallı helikopter ucuruyor olabilirsiniz Ayrıca kuyruktaki plastik linklerinde eskiden rulmanlı olanlarını alır takardım ama rulman zamanla burçdan fazla boşluk yapıyor o yüzden 15 dolarımı cebime koydum daha güzel yerlere harcadım
Kuyruk finlerimiz fusunonun son üretimi olan cilalanmış fosforlu sarılardan bunlar cilalı olarak geliyor ve sürekli soyulma dökülme eğilimi göstermiyorlar. Havada belirginlik oldukça yüksek.
Hazır havada belirginlik demişken toucanopynin 700e dfc canopysini cok cizüi bir miktar olan sadece 30 dolara aldım ve yeni versiyon dragon canopylere göre bu tasarımı daha çok beğeniyorum söküp takması kolay oluyor hemde ben altta normal üstte rjx vidalı canopy kolları kullandım ki havada olası bir canopy fırlama olayının önüne geçmiş olduk.
Rjx demişken ana pallerimiz de rjx modelle bereber geldiler 693mm performansından gayet memnunum ayrıca başarılı otorotasyonu var
Aklıma gelmişken modelin dişlisinin altına yeni versiyonlarla gelen 3. rulman bloğunu kesip biçip hesaplıyıp kendim taktım böylece dişlideki esneme payını sıfıra indirmiş olduk.
Dişli demişken bütün dişlilerde hafifce şeffaf gres kullandım ne kadar derlin de olsa plastik yorgunlugu denen birşey var bunu en aza indirmek için yağlamak mübah
Modeli toplarken kablolama herzaman çok özen gösteririm bütün kablolar kablo koruma sipirali geçirilip framenin iç kısmından yürütüldü ve burna kadar ulaştırıldı.
Evet arkadaşlar ve abilerim buraya kadar sıkılmadan okuyabildiyseniz artık görselleri görmeye hak kazandınız demektir
Frame
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Canopy
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu konu sadece "RCKOLİK" forumuna özeldir içindeki bilgilerin başka ortamlarda paylaşılması yasaktır.
Hazırladıgım konuyu umarım beğenirsiniz, sorularınıza görüş ve önerilerinize her daim açığım
Saygılar Deniz SERT.