Merhabalar kolikler,
zıpır bir fikrim var, hem yapılır mı yapılmaz mı düşüncelerinizi, hem de ayarlar nasıl yapılır yardımınızı rica edeceğim.
Bir metre kanat açıklığı olan bir Cessna modelim var. Yaklaşık 20 defa kırıp yapıştırdıktan sonra fırçalı motorunu değiştirip fırçasız taktım, yavaş inebilmek için flaperon ve flap ekledim. Uçurduğum yer geniş bir yeşil alan ama zemin iniş kalkışa müsait değil. Kalkışta elden atıyorum, inişte yüksekçe otlar veya ince çalılar bulup tepelerine yavaşça kontrollü düşüyorum
Mevsim nedeniyle artık çalıdır ottur kalmadığından her yer taş toprak, kısa bir asfalt yola inmeye çalışıyorum, genelde her iniş bir macera oluyor. Yoldaki çakıl, çalı çırpı tekerleklere denk gelirse ki %90 geliyor, uçağı yol kenarında artık ne denk gelirse altından üstünden topluyorum.
Son yaklaşmada veya "flare" aşamasında sorun yok, yere teker vurduğumda da sorun yok, ancak durana kadar pistte koştuğum mesafeyi kısaltmam lazım, macerayı o aşamada yaşıyorum.
Zıpır fikrim şu, teker koyduğum anda hatta yere bir karış kala motoru ters çevirip fren yapabilir miyim? Durana kadar gereken mesafenin kısalması bir yana, yeteri kadar güçlü bir motorla havada el frenini çekip bir karış yükseklikten pat diye olduğu yere çökertebilirim belki.
Vericim Radiolink AT9S Pro II, ayarları kurcaladım ama gazı ters çeviremedim.
Ne dersiniz?
Kırımsız keyifli uçuşlarınız olsun...
zıpır bir fikrim var, hem yapılır mı yapılmaz mı düşüncelerinizi, hem de ayarlar nasıl yapılır yardımınızı rica edeceğim.
Bir metre kanat açıklığı olan bir Cessna modelim var. Yaklaşık 20 defa kırıp yapıştırdıktan sonra fırçalı motorunu değiştirip fırçasız taktım, yavaş inebilmek için flaperon ve flap ekledim. Uçurduğum yer geniş bir yeşil alan ama zemin iniş kalkışa müsait değil. Kalkışta elden atıyorum, inişte yüksekçe otlar veya ince çalılar bulup tepelerine yavaşça kontrollü düşüyorum
Mevsim nedeniyle artık çalıdır ottur kalmadığından her yer taş toprak, kısa bir asfalt yola inmeye çalışıyorum, genelde her iniş bir macera oluyor. Yoldaki çakıl, çalı çırpı tekerleklere denk gelirse ki %90 geliyor, uçağı yol kenarında artık ne denk gelirse altından üstünden topluyorum.
Son yaklaşmada veya "flare" aşamasında sorun yok, yere teker vurduğumda da sorun yok, ancak durana kadar pistte koştuğum mesafeyi kısaltmam lazım, macerayı o aşamada yaşıyorum.
Zıpır fikrim şu, teker koyduğum anda hatta yere bir karış kala motoru ters çevirip fren yapabilir miyim? Durana kadar gereken mesafenin kısalması bir yana, yeteri kadar güçlü bir motorla havada el frenini çekip bir karış yükseklikten pat diye olduğu yere çökertebilirim belki.
Vericim Radiolink AT9S Pro II, ayarları kurcaladım ama gazı ters çeviremedim.
Ne dersiniz?
Kırımsız keyifli uçuşlarınız olsun...