F4 V5 Hakkında yardım talebi

Berkay Keran

Yeni Uye
Katılım
14 Kas 2018
Mesajlar
7
Tepkime puanı
5
Yaş
29
Konum
İstanbul
İlgi Alanı
Uçak
Selamlar,
Arkadaşım ve ben zohd dart mini kitlere sahibiz ve hedefimiz 3-5 km menzile sahip fpv uçakları yapmak. Bu hedef neticesinde uçuş kontrol kartı seçmeye çalışıyoruz ancak yetersiz kaynaklar sebebiyle bazı sorularımıza yanıt bulamıyoruz.

Kullanan veya bilgi sahibi olan arkadaş ve abilerimin yanıtlaması ricası ile bir kaç sorum var.

* F4 v5 ile osd verileri arasında volt ve anlık harcanan amperi görmemiz mümkün müdür ? Herhangi bir modül takılması gerekir mi ?

* İnternette gördüğüm uygulama videolarında genellikle SBUS PPM PWM alıcılar kullanılıyor ve bağlantı sanıyorum bu özellikler sayesinde daha soft yapılıyor, bu durum kart ile alıcım arasında sorun yaşabileceğimi düşünmeme sebep oluyor. Arkadaşımda ve bende bulunan alıcı modelleri şöyle ; 2.4 AR6200 , 2.4 D9R XP , OrangeRx Open LRS 433MHz.
Sizce belirttiğim alıcıları ile F4 V5 kartı ile kullanmak mümkün olur mu ?



Uçuş kontrol kartından beklentilerimiz ;
1- Harici GPS takılabilmeli
2- Otopilot özelliği, RTH ve WAYPOINT
3- OSD üzerinde anlık akım ve volt değerleri
 
Kontrol Kartınız
F4 V5
Model Sınıfı
UÇAN KANAT - DELTA V-TAIL
Motor, Pervane ve ESC
2006 2400KV - 5x4.5 - 30 AMP FLYCOLOR
Kumanda Alıcı ve Verici
Turnigy 9xr DJT MODULE- ORANGE 433MHZ OPENLRS- 2.4 AR6200 , 2.4 D9R XP , OrangeRx Open LRS 433MHz
Extra Ekipman
FPV EKIPMANLARI
Open lrs verici modülü ile 433 alıcının kaç watt olduğunu belirtmemişsin. Şayet 1 Watt ise o mesafeye çok rahat ulaşabilmen lazım. Fakat 0.1 Watt ise görüş mesafesinin dışına rahat çıkarsın ama hedeflediğin mesafe havadaki 'kirlilik' nedeniyle zor olur diye düşünüyorum. Diğer alıcı ve verici zaten full range, yani görüş mesafesini sınırlara kadar rahat zorlarsın.
LR9 alıcının iddiası zaten asgari 9km. +5 km'lik menzil için yığınla videosu var.

Kontrol kartları konusunda ben çok eski kaldım. Ben bir zamanlar fpv ve otomasyon için uğraşırken MultiWii kontrol kartını kullanıyordum. Ama APM kartı da çok daha kolay (fakat pahalı) bir çözümdü. Şimdilerde adları bile okunmuyor. Forumda biri APM kartı satıyordu eskilere göre uygun fiyata.

Fpv olayı da bambaşka bir konu. O mesafelere ulaştıktan sonra güvenli ve canlı görüntü elde etmek için ucuz yöntemler hiç güvenli değil.
 
hedefimiz 3-5 km menzile sahip fpv uçakları yapmak

Bu hedefi koymaktaki amaciniz nedir? Oncelikle bunu konusalim.
İnternette gördüğüm uygulama videolarında genellikle SBUS PPM PWM alıcılar kullanılıyor ve bağlantı sanıyorum bu özellikler sayesinde daha soft yapılıyor

Deniz abinin belirttigi gibi, uzun menzil isi oyun degildir, ucuza da gelmez, sakaya da gelmez. Yukardaki gibi bir soruyu sormanizdan, rc konusunda daha yolun oldukca basinda oldugunuzu, hatta daha yola cikmamis oldugunuzu anliyorum.

Bu hobiyle ilgilenmek, bir yerlerden baslamak ve birsey ucurur hale gelmek istiyorsaniz eger, baslangic icin oldukca buyuk bir bilgi kaynagimiz var. Yetmezse, hepimiz yardima haziriz.

Ancak baslangic seviyenizi uzun menzilli fpv ucuslari olarak koymussaniz, bizim seviyemiz sizi kesmez, direkt olarak Nasa ile temasa geciniz.
 
Bu hedefi koymaktaki amaciniz nedir? Oncelikle bunu konusalim.


Deniz abinin belirttigi gibi, uzun menzil isi oyun degildir, ucuza da gelmez, sakaya da gelmez. Yukardaki gibi bir soruyu sormanizdan, rc konusunda daha yolun oldukca basinda oldugunuzu, hatta daha yola cikmamis oldugunuzu anliyorum.

Bu hobiyle ilgilenmek, bir yerlerden baslamak ve birsey ucurur hale gelmek istiyorsaniz eger, baslangic icin oldukca buyuk bir bilgi kaynagimiz var. Yetmezse, hepimiz yardima haziriz.

Ancak baslangic seviyenizi uzun menzilli fpv ucuslari olarak koymussaniz, bizim seviyemiz sizi kesmez, direkt olarak Nasa ile temasa geciniz.

Sizi bu kadar rahatsız eden nedir anlayamadım, topladığım setup ın yakın tarihte güncelleme gerektirmesini istemediğim için böyle bir hedef ile yola çıkıyorum, konu gözle görmeden uçurmak ise x bir kişi elini kolunu sallayarak dji mavic air dronu 5km öteye gönderebilir.

Fiyatı ve kayıp riski benim düşünüp tartacağım şeyler
 
x bir kişi elini kolunu sallayarak dji mavic air dronu 5km öteye gönderebilir.

Aslinda en buyuk rahatsizlik nedeni bu, guzel tespit.

En azindan Dji buna imkan verirken bir yandan da elinden geldigi kadar onlem almaya calisiyor. Yeterli mi? Yeterli olsaydi bugun tum dunyada ucus yasaklari ve sinirlamalari ile ugrasmazdi modelciler.

Soz konusu riskleri degerlendirip tartabilecegini dusunuyorsan, bunu degerlendirip tartmaya su anda yetkin olmadigin oncelikle fiyat ve kayiptan yola cikmandan anlasilabiliyor.

Neyse, sana ve egona hedefin dogrultusunda basarilar. Umarim kimseye zarar vermezsin.
 
Berkay, uzun menzil bildiğim kadarıyla ülkemizde yasak. Forumdaki arkadaşlar senin bir sıkıntıya düşmemen için uyarıda bulunuyor. SHT - İHA talimatnamesine göre:

Uçuş şartları ve alan gereklilikleri MADDE 19 – (1) İHA0 ve İHA1 sınıfındaki İHA’lar ile NOTAM alınmadan, uçuşa yasak olmayan bölgelerde ve mahallin en büyük mülki idare amiri tarafından yasaklanmayan yer ve zamanlarda uçulması durumunda; a) Sadece görerek meteorolojik koşulların sağlandığı durumlarda, gündoğumu-günbatımı saatleri arasında ve en az 2 km görüşe açık havalarda uçuş gerçekleştirilebilir, b) İHA, yatayda 500 metreyi geçmeyecek şekilde pilotun görüş alanında olmalıdır, c) Yerden (AGL) 400 feet (120 metre) yüksekliğin üzerine çıkılmamalıdır, ç) İnsan ve yapılardan en az 50 metre uzaklıkta uçuş gerçekleştirilmelidir.

Talimatname için bağlantı:
 
Aslinda en buyuk rahatsizlik nedeni bu, guzel tespit.

En azindan Dji buna imkan verirken bir yandan da elinden geldigi kadar onlem almaya calisiyor. Yeterli mi? Yeterli olsaydi bugun tum dunyada ucus yasaklari ve sinirlamalari ile ugrasmazdi modelciler.

Soz konusu riskleri degerlendirip tartabilecegini dusunuyorsan, bunu degerlendirip tartmaya su anda yetkin olmadigin oncelikle fiyat ve kayiptan yola cikmandan anlasilabiliyor.

Neyse, sana ve egona hedefin dogrultusunda basarilar. Umarim kimseye zarar vermezsin.

Havalimanına 50 km mesafede 150 metre yükseklikte bir yolcu uçağı görürseniz bilin ki benim çarpmama gerek kalmamıştır. Bazı hususları bilmek ve dikkat etmek için yıllarca uçmaya gerek olduğunu düşünmüyorum, Her uçuşta ne olur ne olmaz diyerek Flight radar üzerinden rotasyona bakıyorum. En ufacık test uçuşum için bile 60 km yol gidiyorum, yerleşim alanları içerisinde bir uçağı uçurmak zaten mümkün bir şey değil.

Kanunları reddetmiyorum ancak yorumlama stiliniz keşke böyle olmasaydı, belkide bu şekilde cevap vererek ülkeniz için savunma sanayiine katkıda bulunacak bir bireyin hevesini kıracaksınız..

Bu seferlik sorularımın yanıtını sevdiğim bir abim verdi, ama bir daha ki sefere NASA ya soracağıma emin olabilirsiniz.

Sağlıcakla
 
Open lrs verici modülü ile 433 alıcının kaç watt olduğunu belirtmemişsin. Şayet 1 Watt ise o mesafeye çok rahat ulaşabilmen lazım. Fakat 0.1 Watt ise görüş mesafesinin dışına rahat çıkarsın ama hedeflediğin mesafe havadaki 'kirlilik' nedeniyle zor olur diye düşünüyorum. Diğer alıcı ve verici zaten full range, yani görüş mesafesini sınırlara kadar rahat zorlarsın.
LR9 alıcının iddiası zaten asgari 9km. +5 km'lik menzil için yığınla videosu var.

Kontrol kartları konusunda ben çok eski kaldım. Ben bir zamanlar fpv ve otomasyon için uğraşırken MultiWii kontrol kartını kullanıyordum. Ama APM kartı da çok daha kolay (fakat pahalı) bir çözümdü. Şimdilerde adları bile okunmuyor. Forumda biri APM kartı satıyordu eskilere göre uygun fiyata.

Fpv olayı da bambaşka bir konu. O mesafelere ulaştıktan sonra güvenli ve canlı görüntü elde etmek için ucuz yöntemler hiç güvenli değil.

Cevaplarınız için teşekkür ederim,
Menzil konusunu şimdilik askıya aldım her ne kadar dağ taş üstünde uçacak olsam bile kanunlar malum.

Apm ve pixhawk fazlasıyla işimi görür vaziyette fakat biraz boyut ve ağırlık sıkıntısı var. Modeli 500 gr altı ve mümkün olduğunca havada kalacak şekilde yapılandırmak istiyorum. Drone ile uğraşan birkaç arkadaşın tavsiyesi üzerinde yöneldim ve işimi görecek gibi gözüküyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Berkay, uzun menzil bildiğim kadarıyla ülkemizde yasak. Forumdaki arkadaşlar senin bir sıkıntıya düşmemen için uyarıda bulunuyor. SHT - İHA talimatnamesine göre:

Uçuş şartları ve alan gereklilikleri MADDE 19 – (1) İHA0 ve İHA1 sınıfındaki İHA’lar ile NOTAM alınmadan, uçuşa yasak olmayan bölgelerde ve mahallin en büyük mülki idare amiri tarafından yasaklanmayan yer ve zamanlarda uçulması durumunda; a) Sadece görerek meteorolojik koşulların sağlandığı durumlarda, gündoğumu-günbatımı saatleri arasında ve en az 2 km görüşe açık havalarda uçuş gerçekleştirilebilir, b) İHA, yatayda 500 metreyi geçmeyecek şekilde pilotun görüş alanında olmalıdır, c) Yerden (AGL) 400 feet (120 metre) yüksekliğin üzerine çıkılmamalıdır, ç) İnsan ve yapılardan en az 50 metre uzaklıkta uçuş gerçekleştirilmelidir.

Talimatname için bağlantı:

Yapıcı yorumun için teşekkür ederim,
Uyarılarınız üzerine tekrar okudum.