ENERJİ ÜRETİMİ ( Yardım )

sdkvrl

ALMA YAP, YAP ÖĞREN !
Katılım
1 Eyl 2016
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Yaş
37
Web sitesi
www.vuralgrup.com
Arkadaşlar Herkese merhabalar;

Yaklaşık 2 aydır üzerinde durduğum, çalıştığım bir projem var. DLE 20 Model motordan ( DLE'nin diğer modelleride olabilir ) Haliyle elektrik üretebiliyoruz. Bu durumda da pervaneyi çevirebiliyoruz. Ancak benim sormak istediğim bir soru var. Ben bu motorun ucuna kayış veya Çark bağlayıp, onuda jeneratöre bağladığımda bir enerji üretebiliyorum. Ama bildiğimiz yüksek Amper değerinde ( 20-30Volt / 100-150 Amper) gerilim üretmek için devasa bir Jeneratöre ihtiyacımız oluyor. Ben bunu daha ufak boyutlarda nasıl üretebilirim ? Bu tarz motorlardan 100-150 Amper güç üretmek için ne yapılabilir ? Fikirlerinizi öğrenmek istiyorum.

Herkese Şimdiden Teşekkürler.
 
ENERJİ ÜRETİMİ ( Yardım )

Özür dilerim ama bu tür büyük projelere girişmeden önce temel bilgilere sahip olmak ve o bilgileri doğru kullanmak gerekir. Örneğin Amper bir akım birimidir, güç birimi değildir. Dolayısıyla 100 - 150 Amperlik bir "güç" üretilemez. Çünkü bu akımın hangi gerilim altında akacağı gücü belirler.
Örnek vermek gerekirse 1 V 100 Amper 100 Watt güç anlamı taşırken 10 V 100 Amper 1000 W demektir.
Tasarım özelliklerini belirlemeye başlamadan önce güç parametrelerinin doğru belirlenmesi şart.
DLE20 9000 devirde 2.5 beygir güç üretebilen bir motor. Tabii bunu ideal şartlarda ve tam gazda yapar. 2.5 beygir güç yaklaşık 1.8 kW eşdeğeridir. Eğer kayıpsız bir sistem kurulabilseydi 100 Amper akımı 18 V ile sağlayabilirdi. Pratikte % 30 verim bile iyi bir değer. Yani yaklaşık 600 W. Bu da 12 V çıkış geriliminde 50 Amper eder.
Demek ki jeneratörün temel tasarım özelliklerini belirledik.
Motora pervane takılmayacak. Takılırsa zaten gücü pervane yiyeceği için jeneratöre kalmaz. Ama uçak motorları pervanesiz çalışmaz. Pervanenin volan etkisini karşılayacak özel bir ağırlık (balansı falan yapılmış halde) kranka bağlanmalı ki motor çalışmaya devam edebilsin.
Bütün bu koşullar sağlanırsa bu sefer başka önemli noktalar gündeme gelecek.
Oluşturulan elektriğin voltaj regülasyonu ve akım sınırlaması (binbir emekle yaptığımız jeneratörü yakmak istemeyiz).
Motorun çekilen akıma bağlı sabit devirde dönüp sabit voltaj üretebilmesi için gaz ayar otomatiği.
Normalde hava kullanımına uygun tasarlanmış ve pervane akımı ile soğuyan silindir kafasını soğutacak özel bir vantilatör sistemi.
Ayrıca projenin her aşamasında şu an akla gelmeyen ufak tefek sorunların çözümü.
Kolay gelsin.
 
ENERJİ ÜRETİMİ ( Yardım )

Konuyu şimdilik Sohbet/Konu Dışı bölümümüze taşıdım, zira şu haliyle rc uçak tekniğiyle bir alakası yok. Eğer bir DIY projesine dönüşürse DIY bölümümüze alırız.

DLE 20 motorun özelliklerine baktığımda 2,5 hp güç üretebildiğini yazmış 9000 devirde. Bu da yaklaşık 1864 watt'a karşılık geliyor. Şimdi sizin istediğiniz 20v/100A güce bakarsak 2000w eder. Bunu üretebilecek bir jeneratör yaptığımızı farz edelim, çok iyi yaptığımızı farz edelim ve %70 verimli çalıştığını düşünelim, giriş için 2857w, kabaca 3000w bir güce ihtiyacımız var. Bu durumda en az 4 hp güç verebilen bir motora ihtiyacımız var demektir. Konu hakkındaki sınırlı bilgimle bu kadarına aklım eriyor :)

Not: Ben %70 verim ile fazla uçmuşum sanırım, Sümer abi %30 demiş. Hatta hiç aklıma gelmeyen bir sürü şey demiş :)