Doğru motor açısını bulma

Katılım
24 Eyl 2020
Mesajlar
65
Tepkime puanı
36
Yaş
20
Konum
Kayseri
İlgi Alanı
Uçak
Benim emektar ft explorer ile son uçuşumu yaptım. ;Konuyu en başa saralım, uçağın a4 için olan planını flighttest sitesinden indirip kırtasiyeden a4 üzerine çıktı aldım ve fotoblok ile plandaki şekilde kesip biçerek yaptım uçağı. planın çıktılarında sanırım bir sorun vardı çünkü uçak bittiğinde normalde kanat uzunluğu planda 1447 mm iken benim yaptığım uçakta ilgili ölçü 157cm çıktı. ilk uçuşu yapmaya çalıştığımda uçağın burnu aşırı derecede aşağı eğliyordu, ağrılık merkezini ayarlamıstım üstelik verdiğim güç miktarını ne kadar artırırsam uçak o kadar hızlı şekilde yere eğilip hızla çakılıyordu.
motor açısındandır diyerek motor mountu söküp tekrar düzeltecekken ahşaplar kırıldı ben de 3d yazıcıdan abs baskı ile tekrar montaladım. tekrar uçuş için kalktım ama bu kez de uçak aşırı şekilde sağa yatmaya başladı, birkaç kez yumuşak düşüş yaşadım büyük kusur olmadı tabi bu düşüş aralarında ağırlık noktasını ve kontrol yüzeylerini sürekli kontrol ettim sorun görünmüyordu. en son uçuşta biraz daha havada tutmayı başardım ama yine sağa yatmanın önüne geçemedim. uçakta aileron yoktu trainer model olan kanattı ve dihedral açısı vardı. sağa yattığı için sola rudder verdim ama o bile kurtarmadı sonuç olarak çakıldım. kanat ortadan kırıldı ve ön taraf dağıldı tüm fotoblok malzemeyi çöpe attım yenisini yapmak için.

sorum şu: sizce sebep motor açısından mı? benim tahminim o yönde ama yine de sizin fikirleriniz daha önemli

eğer sorun motor açısı ise doğru motor açısını nasıl ayarlayabiliriz?

son uçuş denemesi videosu:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Şimdi biraz mantık yapalım. Ben hem yazayım hem mantık yapayım. Sağa açı veriyoruz çünkü tork etkisini ortadan bir nebze olsun kaldırmak istiyoruz. Haliyle senin motor arkadan bakınca saat yönüne dönüyorsa motor sağa bakmalı. Ama pervane tabağı sağa bakmalı. Motorun ters durduğu için motor sola bakacak ki pervane tabağı sağa baksın.

Aşağı açıda değişen birşey olmamalı. Fakat yine motor garip bir yerde olduğu için motor aslında yukarı doğru bakacak ki pervane tabağı aşağı baksın. Yukarıdaki ile benzer mantık.

Bu mantığım doğru mu bilmiyorum. Hızlıca bir mantık yaptım :D Çünkü burun motorlu 'uçak gibi uçak' harici uçak yapmadım :) Net bilgim yok. Yanlışım varsa düzeltir üstadlar.

Videoda motor açısı problemi görüyorum ben. Bu tarz durumlarda gaz vermek problemi arttırır. Yani gaz kesip motor etkisinden kurtulup mümkünse hafif gaz ile uçağı kontrol edip hızlıca iniş yapmak lazım.
eğer sorun motor açısı ise doğru motor açısını nasıl ayarlayabiliriz?
Önerilen motor açısını bir nebze olsun ayarladıktan sonra uçağı düz gidecek şekilde trimleyin. Daha sonra sakin bir şekilde düz giderken uçağa tam gaz vererek ne yaptığını gözlemleyin. Eğer aşağı iniyorsa motor fazla aşağı çekiyor demektir. Yukarı gidiyorsa motor yukarı çekiyor demektir.

Tam tersi durumda şu şekilde. Hızlı giderken gazı birden kapattığınızda uçak aşağı yöneliyorsa motor yukarı çekiyor demektir. Yukarı yöneliyorsa benzer şekilde aşağı çekiyor demektir.

Sağa açı içinde benzer bir durum uygulanabilir. Bunları yaptığınızda kabaca bir motor açısı ayarlamış olursunuz.

Ama bir FT explorer yapmış olsaydım absürt bir durum oluşmadıkça yukarıda anlatmış olduğum şekilde ayar yapmak için uğraşmazdım :) Doğru açıları verip uçuşta ciddi sorun yaratmadığını görmek yeterli gelir bence.
 
Son düzenleme: