Tabii arada sırada bazı şeyler aklıma geliyor onlar geldikçe, önemli olanları burada yazarım.
Bütün mıknatısların DAYANABİLECEĞİ bir sıcaklık vardır, tam emin değilim ama, sıradan mıknatıslar için bu SICAKLIK 70 derece civarında, neodymum mıknatıslarda ise mıknatısın tipine göre 100-150 derece civarındadır. Kuvvetli neodymum yani N52 mıknatısların sıcaklıkları genelikle 120-150 derece, N35 gibi eski modellerinki ise 100-120 derece civarında diye tahmin ediyorum.
Bu sıcaklıkların üzerine çıkarılan mıknatıslar KALICI olarak manyetikliklerini büyük oranda KAYBEDER. Bir de geçici manyetiklik kaybı sıcaklığı vardır, kaç olduğunu hatırlamıyorum ama 50-60 derece civarındadır diye tahmin ediyorum, soğuyunca eski kuvvetlerine geri dönerler ancak SADECE BİR KERE. İkincisinde kayıp KALICIDIR. Konuyu bilen bir arkadaş bunları daha teknik ve doğru yazabilir.
Bu sıcaklık konusunu niye yazdık?
Seneler önceydi, 9 dişli bir statör için rotora 16 mıknatısı JAPON ile yapıştırmıştım, sonra hem sargı modelini beğenmemiştim, hem de diş adedi ile mıknatıs adedinin birbirinden ÇOK UZAK sayılar OLMAMASININ daha doğru olduğunu öğrendim, bu nedenle mıknatısları söküp 12 veya 10 adete düşürmeye karar verdim. Sökmeyi beceremeyince, ısıtınca JAPON bozulacağından, ısıtıp sökmeye kakar verdim. Isıtarak söktüğümde mıknatısların kuvvetitinin neredeyse YOKLDUĞUNU farkettim. N35 mıknatıslardı, hanıma verdim, buzdolabına birşeyler tuttursun diye ama fırçayı yemiştik, bir işeyaramıyor, kendilerini bile taşıyamıyorlar demişti.
Sonra öğrendim ki, mıknatıslar ISININCA BOZULURLARMIŞ.
Bazı arkadaşlar da zaman zaman motorlarını güçten düştüklerini söylerlerdi, dolayısı ile sadece japon sökerken değil, çalışırken de motorun ısınmamasına dikkat etmeniz gerekli.
Bütün mıknatısların DAYANABİLECEĞİ bir sıcaklık vardır, tam emin değilim ama, sıradan mıknatıslar için bu SICAKLIK 70 derece civarında, neodymum mıknatıslarda ise mıknatısın tipine göre 100-150 derece civarındadır. Kuvvetli neodymum yani N52 mıknatısların sıcaklıkları genelikle 120-150 derece, N35 gibi eski modellerinki ise 100-120 derece civarında diye tahmin ediyorum.
Bu sıcaklıkların üzerine çıkarılan mıknatıslar KALICI olarak manyetikliklerini büyük oranda KAYBEDER. Bir de geçici manyetiklik kaybı sıcaklığı vardır, kaç olduğunu hatırlamıyorum ama 50-60 derece civarındadır diye tahmin ediyorum, soğuyunca eski kuvvetlerine geri dönerler ancak SADECE BİR KERE. İkincisinde kayıp KALICIDIR. Konuyu bilen bir arkadaş bunları daha teknik ve doğru yazabilir.
Bu sıcaklık konusunu niye yazdık?
Seneler önceydi, 9 dişli bir statör için rotora 16 mıknatısı JAPON ile yapıştırmıştım, sonra hem sargı modelini beğenmemiştim, hem de diş adedi ile mıknatıs adedinin birbirinden ÇOK UZAK sayılar OLMAMASININ daha doğru olduğunu öğrendim, bu nedenle mıknatısları söküp 12 veya 10 adete düşürmeye karar verdim. Sökmeyi beceremeyince, ısıtınca JAPON bozulacağından, ısıtıp sökmeye kakar verdim. Isıtarak söktüğümde mıknatısların kuvvetitinin neredeyse YOKLDUĞUNU farkettim. N35 mıknatıslardı, hanıma verdim, buzdolabına birşeyler tuttursun diye ama fırçayı yemiştik, bir işeyaramıyor, kendilerini bile taşıyamıyorlar demişti.
Sonra öğrendim ki, mıknatıslar ISININCA BOZULURLARMIŞ.
Bazı arkadaşlar da zaman zaman motorlarını güçten düştüklerini söylerlerdi, dolayısı ile sadece japon sökerken değil, çalışırken de motorun ısınmamasına dikkat etmeniz gerekli.