Dfc sistemlerde servolara binen yük için çözüm

HANİFİ

Yeni Uye
Katılım
9 Şub 2014
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
Yaş
27
Merhabalar :RCKolik:
Teknolojinin gelişmesiyle beraber dfc rotorlar kaçınılmaz oldu :D hepimizin şu anki tercihi bu yönde. Bir çok avantajlarıda beraberinde getiren bu sistemlerin belkide en önemli dezavantajları servolara binen yük. Bu sorun üzerinde uzunca bir süredir çalışıyordum ve en sonunda bir çözüme ulaştım. Kısaca özetlersem amacım iki parçadan oluşan servo kolu ile kırım anında servolara binen yükü kolların ayrılmasını sağlayarak boşa çıkartmak olacak. Kullanacağım neodyum mıknatıslar sadece kolların birbirine tutunmasını sağlamak için, tork vidası ise kolların hangi basınçta ayrılacağını ayarlamak için kullanılacak. Tabi bu ayar griplerden gelen basınca göre değil kulanılan servonun torkunu baz alarak yapmayı düşünüyorum. bir takım hesaplamalarla sabit değerler yakalamayı planlıyorum,vidanın sıkılma miktarına bağlı olarak bilye üzerinde indüklenen enerji, yay sabiti v.s gibi.. sistemi hayata geçirmeyi planlıyorum olumlu şekilde işlev görürse isteyen herkese birer set yollarım :halay: %p 3d uçuşlarda durum ne olur bilemiyorum ilerleyen zamanlarda tecrübe ile beraber oluşan sorunların çözümü üzerinde durmaya çalışacağım. tüm üstadların fikir ve düşüncelerini almak isterim. teşekkürler :saygilar:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Öncelikle böyle bir şeye kafa yorduğunuz için tebrik ederim. Bu sistem kabul edilsin veya edilmesin uğraşmışsınız. Ama kafamda bir çok soru belirdi.
Bu karmaşık sistemin ne gibi sorunlar doğuracağını nasıl test etmeyi düşünüyorsunuz. İsteyenlere bir set yollamadan önce bir çok testten geçmeli bu sistem. Bu testleri hangi modellerde yapmayı düşünüyorsunuz.
Modellerin link boyları değişken olduğundan hangi modellere uyacak bu sistem.
Bir de bazı modellerde zayen farklı sistemler var. Mesela Raptor G4 modelimde. Bunları incelediniz mi?
Kırım kaçınılmaz tabi ama artık kırımları engellemek için sistemler bulunmakta. Ve biz bunlara yönelmekteyiz. Rescue özelliği olmayan FBL üniteler artık pek tercih edilmiyor.
Yani demem o ki artık hasarı azaltmak derdinden çok teknolojinin gelişmesiyle hiç hasar vermeme peşindeyiz. Tabi ki arada helinin fişi çıkabiliyor. Gerçi ona da çözümler var da..
 
Dfc sistemlerde servolara binen yük için çözüm

Hanifi selamlar, ben de bu uğraşından ötürü kutlarım. Ancak daha ucuz ve daha güvenilir olduğunu düşündüğüm bir yöntemi zaten kullanıyoruz. Servonun gücüne dayanabilecek kadar sağlam, servo dişlilerinden daha zayıf plastik kollar kullanıyoruz. Ben kendi adıma Sab ve Gaui marka plastik kollardan çok memnunum. Uçuşta esnemeyen, ancak kırım anında servo dişlisinden önce kırılıp servoyu koruyan bir yapısı var. Çok ucuz, çok pratik ve çok basit :)
 
Dfc sistemlerde servolara binen yük için çözüm

Oncelikle calisman icin ben de tebrik etmek isterim %p

Teorik olarak guzel gorunen bu sistemin arkadaslarimizin belirttigi gibi ciddi bazi soru isaretleri var diye dusunuyorum.

Emre'nin de dedigi gibi bu amac icin uretilen ozellikle KARBON Servo kollari hic bir ilave risk ve soru isareti cikarmadan oldukca guzel bir sekilde calisiyor ve tespit ettigin sorunlari buyuk bir oranda bertaraf ediyor.

Ama yine de dusunul kafa yordugun ve emek verip bizlerle paylastigin icin tekrar Tesekkurler :saygilar:
 
Dfc sistemlerde servolara binen yük için çözüm

Teşekkür ederim Cahit bey, öncelikle sistem model ayrımı olmaksızın her modele uyarlanabilir. Sistemin test aşaması gerek teorik olarak gereksede gerçek koşullarda analiz edilebilir o yönden sıkıntı yok. Evet piyasada birçok elektronik rescue sistemler mevcut ama bu modelin düşmeyecegi anlamıma gelmez, bu sistemler kırım için değil kırıma sebebiyet vermemek için calısır. Ama her halukârda kırım bir noktadan sonra kaçınılmazdır artık yapabileceğiniz birşey kalmaz. olayı mekanik olarak doğrudan çözmek istiyorum. Bu sistem kırım anında ise yarayacaktır kırımı engellemeyecektir. Bu yüzden gerçekten işe yararsa servoları kesin olarak kurtarabilme imkanı sağlayacaktır. Ayrıca elektronik sistemlerden çok daha basit olduğu kanaatindeyim.

Cahit Kaş' Alıntı:
Öncelikle böyle bir şeye kafa yorduğunuz için tebrik ederim. Bu sistem kabul edilsin veya edilmesin uğraşmışsınız. Ama kafamda bir çok soru belirdi.
Bu karmaşık sistemin ne gibi sorunlar doğuracağını nasıl test etmeyi düşünüyorsunuz. İsteyenlere bir set yollamadan önce bir çok testten geçmeli bu sistem. Bu testleri hangi modellerde yapmayı düşünüyorsunuz.
Modellerin link boyları değişken olduğundan hangi modellere uyacak bu sistem.
Bir de bazı modellerde zayen farklı sistemler var. Mesela Raptor G4 modelimde. Bunları incelediniz mi?
Kırım kaçınılmaz tabi ama artık kırımları engellemek için sistemler bulunmakta. Ve biz bunlara yönelmekteyiz. Rescue özelliği olmayan FBL üniteler artık pek tercih edilmiyor.
Yani demem o ki artık hasarı azaltmak derdinden çok teknolojinin gelişmesiyle hiç hasar vermeme peşindeyiz. Tabi ki arada helinin fişi çıkabiliyor. Gerçi ona da çözümler var da..
 
Dfc sistemlerde servolara binen yük için çözüm

Abi şu yönden düşünelim artık esnemeyen ve şık görünen metal horn kullanabiliriz ;D :thumbup: o konudada şu kanıya vardım şimdi olayı yavaşlatırsak plastik kollara aniden gelen basınç kırılmadan önce kısa bir müddet servoya baskı uygulayıp sonra kırılacaktır benim hedefim modele dik yerleşen servolarda örnegin 450 pro da gelen basınç kol atana dek servoyu 45 derece çevirip servo kolunu yere dik bir şekilde kitleyecektir bundan sonra zaten basınç dişlilere değil servo üzerinden modele yani yere doğru gidecektir buda muhtemel bir durum o aşamalardan önce zaten kol bırakmış olur
 
Dfc sistemlerde servolara binen yük için çözüm

Cahit bey ayrıca raptor g4 modelindeki gibi servo koluna çift yönden bağlı olan tiplerde servonun diş sıyırma olasılığı daha yüksektir bunu bir koruma gibi düşünüyor olabilirsiniz, unutmayın zıt yönlü kuvvetler toplanır yani atıyorum sizin servonuza kolun biri 10kg torkla ittiğinde diğer kol da 10 kg lık torkla kolu çekecektir toplamda servo dişlilerine 20 kg lık basınçla döndürme kuvveti uygulayacaktır. Tam tersini düşünüp iyi yönden bakarsak servo güç aktarımı swas a daha iyi ve kararlı olacaktır zaten o amaçla kullanılmaktadır.

Cahit Kaş' Alıntı:
¹0 kg l9k
Öncelikle böyle bir şeye kafa yorduğunuz için tebrik ederim. Bu sistem kabul edilsin veya edilmesin uğraşmışsınız. Ama kafamda bir çok soru belirdi.
Bu karmaşık sistemin ne gibi sorunlar doğuracağını nasıl test etmeyi düşünüyorsunuz. İsteyenlere bir set yollamadan önce bir çok testten geçmeli bu sistem. Bu testleri hangi modellerde yapmayı düşünüyorsunuz.
Modellerin link boyları değişken olduğundan hangi modellere uyacak bu sistem.
Bir de bazı modellerde zayen farklı sistemler var. Mesela Raptor G4 modelimde. Bunları incelediniz mi?
Kırım kaçınılmaz tabi ama artık kırımları engellemek için sistemler bulunmakta. Ve biz bunlara yönelmekteyiz. Rescue özelliği olmayan FBL üniteler artık pek tercih edilmiyor.
Yani demem o ki artık hasarı azaltmak derdinden çok teknolojinin gelişmesiyle hiç hasar vermeme peşindeyiz. Tabi ki arada helinin fişi çıkabiliyor. Gerçi ona da çözümler var da..
 
Dfc sistemlerde servolara binen yük için çözüm

Düşünüp kafa yormussun, uğraşmıssın. öncelikle bunun için seni takdir ediyorum.

kulladığım şuan servo hornu plastik. 20 kg yük çeken servolarda kullandım zamanında. arkadaşlarımda benzerlerini kullanıyor. şimdi sen kullanıcıya ayarlama olayını bırakırsan bu bir çok sıkıntıya sebep olur. kurduğun sistem belki model araba da ve ya yerde kullanılan araçlarda darbeyi emmek için kullanılabilir. ama helikopter olmaz. gerekirse servo dişlilerim esnesin (ki şuan çoğu dişli titanyum kaplama) ama havada servo kolu bana sıkıntı çıkarmamaması lazım. veya ben sert harekete girdiğimde servo kolu gelmemesi lazım.

bazı durumlar vardır. kar zarar olayını tartıya koyarsın. hangi si ağır basıyorsa yolunu öle seçersin. o yüzden plastik horn terçihimiz oluyor. sana tavsiyem fbl kafaya geçmen. dfc ile çekincelerin var ise..
 
Dfc sistemlerde servolara binen yük için çözüm

HANİFİ' Alıntı:
Cahit bey ayrıca raptor g4 modelindeki gibi servo koluna çift yönden bağlı olan tiplerde servonun diş sıyırma olasılığı daha yüksektir bunu bir koruma gibi düşünüyor olabilirsiniz, unutmayın zıt yönlü kuvvetler toplanır yani atıyorum sizin servonuza kolun biri 10kg torkla ittiğinde diğer kol da 10 kg lık torkla kolu çekecektir toplamda servo dişlilerine 20 kg lık basınçla döndürme kuvveti uygulayacaktır. Tam tersini düşünüp iyi yönden bakarsak servo güç aktarımı swas a daha iyi ve kararlı olacaktır zaten o amaçla kullanılmaktadır.
Buna katılmıyorum. Kuvveti iki katına çıkarmak bu kadar basit olsaydı 10x2 kollu bir sistem yapıp tek elle bir ton ağırlık kaldırılırdı.
Raptordaki son yaşadığım kırımı görseydiniz heli pert oldu sanırdınız. Havada alıcının elektrik kablosu çıktı. motor tam gaz dönerken çakıldı. Servolar sapasağlam.
 
Dfc sistemlerde servolara binen yük için çözüm

Hanifi 10X2 olmaz, onu bir daha düşün. İki kolu iten-çeken iki ayrı kuvvet olsaydı kabul, ama tek bir kuvvet iki yoldan iletiliyor, en iyi ihtimalle 10/2, kol başına 5kg olarak yorumlayabiliriz. O sistemin amacı servo şaftına iki yönden eşit kuvvet gelmesi ve servo şaftının esnemesinin önüne geçilmesidir.

Plastik kollar kırım anında servonun katlanabileceğinden çok daha az güç altında kırılıyorlar, ancak kaliteli olanlar model uçarken esnemeyecek kadar da sağlamlar, iş bu dengeyi tutturabilmekte zaten. Sen düşündüğün sistemde bu dengeyi tutturabilmek için nasıl bir ayar aşaması düşünüyorsun? Çok gevşek olursa model havada patlayacak, çok sert olursa kırımda düşündüğün görevi yapmayacaktır. İstediğin sertlikte olduğunu anlamak için kaç heli harcayacaksın? Ki, bunu test etmenin de heliyi harcamaktan başka yöntemini düşünemedim :)
 
Dfc sistemlerde servolara binen yük için çözüm

Teşekkür ederim erhan abi yorumların için, haklısın aslında 3d yapanlar için durum ne olur kestirmek zor dfc den yana bir sıkıntım yokda olası bir problemi ortadan kaldırmak istedim :D
ERHAN YILMAZ' Alıntı:
Düşünüp kafa yormussun, uğraşmıssın. öncelikle bunun için seni takdir ediyorum.

kulladığım şuan servo hornu plastik. 20 kg yük çeken servolarda kullandım zamanında. arkadaşlarımda benzerlerini kullanıyor. şimdi sen kullanıcıya ayarlama olayını bırakırsan bu bir çok sıkıntıya sebep olur. kurduğun sistem belki model araba da ve ya yerde kullanılan araçlarda darbeyi emmek için kullanılabilir. ama helikopter olmaz. gerekirse servo dişlilerim esnesin (ki şuan çoğu dişli titanyum kaplama) ama havada servo kolu bana sıkıntı çıkarmamaması lazım. veya ben sert harekete girdiğimde servo kolu gelmemesi lazım.

bazı durumlar vardır. kar zarar olayını tartıya koyarsın. hangi si ağır basıyorsa yolunu öle seçersin. o yüzden plastik horn terçihimiz oluyor. sana tavsiyem fbl kafaya geçmen. dfc ile çekincelerin var ise..
 
Dfc sistemlerde servolara binen yük için çözüm

Abi haklısınız orayı kaçırdım ben yük dağılımı eşit olarak yarıya iner etkiyen kuvvet tek yönde olduğu icin %p emre abi heliyi harcamadan da standartı yakalamanın yolu var iş deneme yanılmaya kalsaydı hiç girmezdim zaten :D kullanacağım yayın boyuna çapına ve sıkışma oranına bağlı olarak toplanan enerjiyi vidanında birim turda yaya uyguladığı sıkıştırma miktarını heli çalıştırılmadan da hesaplanabilir, ayrıca oluşan kuvvet servonun birim saniyede ki hızına bağlı olarak üretebildiği maksimum torkun hemen üzerinde bir sınırda olacağı için havada bırakma yapmayacak ama dediğim gibi garanti mi denemeden bilemiyorum ;D galiba plastik hornlara devam edicez :halay:
 
Dfc sistemlerde servolara binen yük için çözüm

Paylaşım için teşekkürler Hanifi. :bravo:

Hepimizin müzdarip olduğu bir konuda kafa yorup emek vermişsin, eline sağlık. :RCKolik:
 
Dfc sistemlerde servolara binen yük için çözüm

Asıl ben teşekkür ederim türker abi hepinize yanlışlarımla doğrularımla bir çok konuda aydınlanmamı sağlıyorsunuz %p

Türker Akgün' Alıntı:
Paylaşım için teşekkürler Hanifi. :bravo:

Hepimizin müzdarip olduğu bir konuda kafa yorup emek vermişsin, eline sağlık. :RCKolik: