Cut Off Ne Kadar Mantıklı?

Cut off kullanılmalı mıdır?

  • Evet

    Oy: 2 33.3%
  • Hayır

    Oy: 3 50.0%
  • Nerden çıktı şimdi bu soru??

    Oy: 1 16.7%

  • Kullanılan toplam oy
    6

Ali Haydar GÖK

Kıdemli Uye
Katılım
2 Ağu 2017
Mesajlar
2,204
Tepkime puanı
4,109
Yaş
28
Konum
Sakarya
İlgi Alanı
Hepsi
Selamlar.
Malum escler, pil ayarladığımız voltajın altına indiğinde cut off moduna giriyor. Bu modların soft olanı vs olsa da helikopter açısından çok riskli oluyor diyebiliriz. Tam harekete girerken motor sustuğunda başarılı bir oto baya terletir. Hele de model biraz küçükse...

O zaman soruyu soralım. Pili mi kurtarmak yoksa modeli mi kurtarmak önemli? Bana model daha ön planda gibi geliyor. Zaten modelin güçsüzlüğü hissediliyor uçuşta eğer pil bitikse. Ve iniş için daha fazla zaman oluyor voltaj baya düşse de. Sizlerin düşüncelerini merak ediyorum.

Neden cut off kullanılmalı? Yada kullanılmamalı?
 
Bence softcutt off olmalı. Nedeni yavaşça gücü kesiyor. Noldu ??? Diyip hemen acil iniyorsun. Pili ve modeli kurtarıyor.
Ama invert yere çok yakın uçan kişiler için bu durum modeli kurtarma lehine dönebilir. İlk düşüncem soft 3d uçan kişiler için geçerli
Hard 3d yapanlar kendi nedenlerini belirtsinler🤣😋
 
Cut-off soft olabilir... Sonuçta cutoff değerine gelmiş bir bataryanın voltaj sarkmaları fahiş olur, faydalı kapasitesi yok denebilir... Ama hard cut-off da pilotu zora sokar...

En güvenlisi telemetri kullanıp, Main Pack Minimum Voltage okumaları için birkaç tane eşik değere alarm koymak...

Benim elektrikli 60" Extreme Laser'da AM-116 var esc, motor 100 amper asıldığında bataryalarım 70c de olsa voltaj sarkıyor hele ki kapasitenin sonuna doğru... Telemetri üzerinden yukarıda tariflediğim şekilde bir alarm sistemim var, hiç sürpriz yaşamıyorum...

Elindeki esc den telemetri verisi alamıyorsan bazı adaptörler var piyasada telemetri verisini alan. Mantığı nedir, nasıl çalışır bilmem ama telemetriyi bir şekilde verici ekranında görmeni sağlıyor...
 
Şimdi olaya 2 yönden bakıyorum.

Pili korumak için düşünelim. Çoğu esc 3,3v ayarlı şekilde cut off açık oluyor. Eğer pil eskiyse voltaj uçuşta fazla sarkarak 3,3v lara geliyor ve pili korumuş olabiliyoruz. Peki pil yeniyse ve bizde sert uçmuyorsak pilde voltaj sarkmaları daha az oluyor ve pili 3,45 lere kadar düşürmüş oluyoruz. Pili ne kadar koruduğumuz tartışılabilir. Derseniz ki pile göre ayarlarsın cut offu. O zaman da bu zamana kadar kimse niye ayarlamadı bunu? Acaba gerek yok muydu diye sorulabilir :D Ben rastlamadım pile göre cut off voltajı ayarlayana.

Diğer taraftan modeli korumaya bakalım. Youtubede low voltage cut off videolarından kimisi başarılı kimisi başarısız. Belki yeni escler soft cut off da daha iyi olabilir yada cut off voltajı düzgün ayarlandığı için escnin soft cut off yapacak gücü pilin verebiliyor olmasından olabilir. Ama cut off yüzünden model kıranlar var. Haliyle pil de gidiyor model de.

Eğer doğru ayarlanırsa ve esc de soft cut off noktasında başarılıysa faydalı olabileceğini kabul ediyorum. Diğer şekillerde pil için modeli riske atmaya değmez diye düşünüyorum. Modelin güçsüzlüğünü hissederek pilde kalan son güçle inişi başarılı bir şekilde yapmak mümkün oluyor.
 
Ben özellikle helide cut-off taraftarı değilim. Birinci sıraya arkadaşlarımın söylediği gibi telemetri ile gerçek zamanlı voltajın takibini koyarım. Öyle bir imkanım yok diyorsanız güvenliği arttırmak için hesaplanan uçuş süresinden güvenli kalmak istediğiniz kadar (1 dakika olabilir örneğin) uçuş sürenizi kısaltabilir, timer ayarlarınızı ona göre güncelleyebilirsiniz.

Pilin sağlığıyla alakalı bir sıkıntınız varsa, örneğin pilin hücrelerinden biri sıkıntılıysa zaten ona yapacak bir şey yok. :( Şişecek ve o hücreyle er yada geç vedalaşacaksınız. Uçuş esnasında sizi voltaj düşüşü sebebiyle cut-off'a sokması bir fayda sağlar mı tartışılır. :rolleyes:

Eğer mesele; ben timer falan kullanmam kafama göre uçar, canım istediği zaman inerim. Öyle tüketimmiş, ölçmekmiş, voltaj hesabıymış hiç işim olmaz, hislerime güvenirim diyorsanız. ( Yaygın bir durumdur :laugh: ) Zaten o zaman pilinizin sağlığı sizi alakadar etmiyor demektir. Pillerinizi çok kısa sürede gebertir, çöpe atar, yenilerini sipariş edersiniz. Zenginlik böyle bir şey işte :lollol::lollol::lollol:
 
Son düzenleme:
Eğer mesele; ben timer falan kullanmam kafama göre uçar, canım istediği zaman inerim. Öyle tüketimmiş, ölçmekmiş, voltaj hesabıymış hiç işim olmaz, hislerime güvenirim diyorsanız. ( Yaygın bir durumdur :laugh: ) Zaten o zaman pilinizin sağlığı sizi alakadar etmiyor demektir. Pillerinizi çok kısa sürede gebertir, çöpe atar, yenilerini sipariş edersiniz. Zenginlik böyle bir şey işte :lollol::lollol::lollol:
Kim abi bu babayiğit :D

Timer zaten bizler için olmazsa olmaz. Voltaj takibi mümkün değilse. Ama aslında mesele direk cut off. Mesela bitmiş pili farketmeden taktığında 1 dk sonra bir şeylerin ters gittiğini anlıyor insan. Ve orada cut off devreye girmeli mi yoksa girmeyip kalan güçle pil pahasına heli yere indirilmeli mi? Tabi tertemiz bir soft cut off mümkünse zaten konunun önemi yok. Tabi ki soft cut off ile heliyi indiririz. Ama cut offa girince işler karışıyor ne kadar soft da olsa. Dediğim gibi kıran var kurtaran var :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Türker Akgün
selamlar , insan fikirlerinin sahibi olmali kölesi olmamalı , değişime açık olmali . Önceleri sorsalar cutoff mantıklı diyebilirdim ama bursada RAW700 cut off geldi ve zor da olsa - opti devreye girdi oto indirdim. Zaten tam inme aşamasındayken yapmıştı 10 sn sonra inicektim , reflexle ve şansla piro invertten tam düze gectigim anda kesti oto indirmek zorunda kaldım. hatta videosunuda koyarım buraya. O an dedim ki başlarım cut off a :halay::halay:

ustundeki piller Maniax HV 5800 100c yeni pillerdi , uçuşa gidicem diye cutoff volatajı yüksek ayarmışım yalnışlıkla.Kafamda soru işaretide yok degildi tabi neden kesti , optiguard ışıgı yanıp sönüyor dikkatli bakarsanız inerken , cutt off olsa optinin devreye girmemesi lazım diye düşünüyorum sonuçta direk esc kablolarından alıyorum bec gücünü . Sonrasında baktıgımda cuttoff voltaj yuksek ayarlamışım kendi hatam tabi ...

bir digeride yeni pil bile olsa pil çok iyide olsa uçuşun ortalarında ani yüklenmelerde pilin voltajında ani düşmeler oluyor , cuttoff burda sıkıntı yaşatabilir.

Bence pilot uçtugu pilin ve modelin belirli bir süre sonra iyice tanır , tanıdıkdan sonra güvenli uçuş sürelerini bilir , hata toleransını kendine bırakmali pil anlık düştü diye cuttoff girmesin devreye derim ben kapatmali yada en düşüğe ayarlamalı.
He tabi benim gibi heycanla ertesi güne uçuş var diyip modeli sabahlayıp setup bitirip sahaya da gitmemeli , saglıklı ve dingin bir kafayla hem mekanik hemde elektronik setup yapılmali , benim kendi hatam cutt off girmesine sebep verdi , şanslıydım.
Cuttoff kapalı olsaydı yada düzgün ayarlamış olsaydım bu sıkıntıyı yaşamıyacaktım , 10 sn sonra zaten güvenli inicektim boşu boşuna ardinal yaşadık :lol::lol:

işte video da burada
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme: