Arkadaşlar selamlar,
Bildiğimiz gibi 450 piyasası 325mm palden 350/360mm pale doğru evrildi. Bu segmentte dünyada da yaygınlıkla kullanılan marka modeller; Align Trex 450L, Gaui x3, KDS Chase ve tabii ki Compass Warp...
Bu konumuzda, Compass Warp modelini biraz daha yakından tanıyacağız. Montaj aşamaları olacak... Videolar olacak... İleride bir zaman da uçuşlar olacak umarım.
MONTAJDAN KARELER...
** Aileron servoları servo mountuna yerleşmiş durumda... Tercihimiz bu boyuttaki heliler için hesaplı ve güvenilir tercih olan Savöx SH-0255MG...
** Elevatör servosu da sol frame'deki yerine yerleşiyor...
** Kuyruk servosu için ise tercihimiz MKS DS9670A+... Sağ frame'de mini servo için yerimiz var. Mikro servo kullansaydık sol taraftaydı yeri...
** Ana şaft ve rotor tarafları kısmi demonte ve monte halleri... Modelde dikkat çeken noktalardan biri "spindle" shaft ayrı değil, hub ile entegre...
** İlk sıkıntılı noktamız pal açı linkleri.. Ne yazık ki bir tanesi çatlak geldi (fotoda alttaki). 2.5mm linklerden aldım aileron servo linklerine ve pal açı linklerine onlardan kullandım. (normalde 6hv modelinin linkleri)
** Kuyruk da iyi durumda değildi demonte ettiğimde. Ezilmeler vardı,i değiştirdim... Ayrıca tail boom holder da kama çıkıntıları deforme idi, onu da değiştirdim...
** Bu modelin tasarımsal bir iki sıkıntısı var. Güncellenmesi gerekiyor. Bir takım güncellemeler yapılmış. Kuyruk zayıf gelmiş olacak ki 0.3mm den 0.4 mm ye çıkarılmış. Hazır kuyruk da defolu iken, değiştirdim ve yeni olanı taktım. Yenisi totalde 5gr kadar daha ağır ama çok daha dayanıklı görünüyor.
** Kuyruk tarafı kısmen toplandı... Burda şöyle bir husus var, kuyruk birkaç mm uzun... Olduğu gibi bırakırsanız, kayışı gövdedeki kasnağa geçirmek hem zor, hem de boomun en dibe kadar daldığı noktada bile kayış çok gergin. Kamalı kısımdan, kama deliklerini biraz daha derinleştiriyoruz, alından da yarım cm kadarını kesiyoruz. Böylece tail case içindeki çıkıntılara yerleşmeye devam ederken, alından da makaraların yerleşik olduğu mekanizmaya temas etmeden biraz daha gövde içine sokulabiliyor ve kayış montajı ve ayarı daha rahatça yapılabiliyor.
Ek olarak, tail pitch sliderın ball giren plastiği çatlak geldi ne yazık ki... Komple tail pitch slider almak zorunda kaldım.
Kuyrul palleri için tercihimiz Halo 62mm...
** Ana dişli ve kuyruk dişlisi... Yan tarafta one way sleeve görülüyor. Bu modelde autorotation sırasında sadece ana paller dönüyor. Fotodaki gibi iki dişli bağımsız hareket etmiyor. Motor durduğunda dişlilerin ikisi de duruyor, ana şaft pallerle ve sleeve ile, one way içinde dönüyor. Böylece kuyruktan, kayış gerginliğinden, pallerin küçüklüğünden kaynaklı enerji çabuk sönmesi durumu olmuyor autorotation sırasında...
** Modeldeki bir diğer güncelleme belt tensioner mekanizmasında... Normalde makaraların altı boştu. Kayış kaçmaları olabiliyormuş, adamlar da karbon bir plaka upgrade yapmışlar. Ben de aynısını kendi imkanlarımla yaptım, orjinalinden farksız oldu. Son fotodaki compassın kendi upgrade hali...
** Motor tercihimiz Scorpion 2520-1360kv... Bu model için ideal güçte ve kv de... Shaft anlamsız bir şekilde 4mm... Neyse ki pinyon seçeneğimiz var ama 17T tercih edip escyi biraz düşük yüzdede kullanmak durumundayız. Çok vahim bir durum değil, 70-75 civarı..
** Gövdeyi bir araya getirmeye başlıyoruz... Geri kalan kısımda anlatacak çok birşey yok.. Puzzle'ın parçaları bir araya geliyor..
** Unutmadan, modelin hemen hemen bütün ball linkleri çok sıkı. Manualde de yazıp durmuşlar. Reamer ile iyi çalıştım. İnsan aşağı yukarı ölçüsünde yapar, bunlar resmen kolaya kaçmış...
Neyse devam... Kabası çıktı ortaya... Kanopi tercihim Fusuno 3'lü kombosundaki "ateş eden" kanopi... Diğer ikisi de güzel, bu ise tek kelime ile harika...
** Rotoru ve palleri de taktıktan sonra sonuç... Paller için tercihim Curtis Youngblood Radix 350mm... Ayrıca Spin Blades 350mm pallerim de mevcut... Kendi stok palleri ise siyah, ki palde en sevmediğim renktir.
** Pil olarak elimde Gens Ace 6s 1200mah var, piller 225gr kadar... Bu hali ile kuyruk ağır basıyor ki bunu kullanıcıları da demiş... Hatta kanopi mountları değiştirmişler, uzatmışlar. Böylece küçük pilleri biraz daha ileri monte edip ağırlık merkezi ayarlama imkanı tanımışlar sözde... Bakalım o mountları da ediniriz bi ara ama ideal pili de 1400-1600mah civarı... Manualde pil için 230-260gr öneriyorlar... O konuda yapacak çok birşey yok, eldekilerle devam edeceğiz.
*** Videolar gelecek (montajla ilgili, kablolama vs ile ilgili...)
**** Maiden ne zaman üniteye para çıkarsa
Rasim Öztürk
Bildiğimiz gibi 450 piyasası 325mm palden 350/360mm pale doğru evrildi. Bu segmentte dünyada da yaygınlıkla kullanılan marka modeller; Align Trex 450L, Gaui x3, KDS Chase ve tabii ki Compass Warp...
Bu konumuzda, Compass Warp modelini biraz daha yakından tanıyacağız. Montaj aşamaları olacak... Videolar olacak... İleride bir zaman da uçuşlar olacak umarım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
MONTAJDAN KARELER...
** Aileron servoları servo mountuna yerleşmiş durumda... Tercihimiz bu boyuttaki heliler için hesaplı ve güvenilir tercih olan Savöx SH-0255MG...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
** Elevatör servosu da sol frame'deki yerine yerleşiyor...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
** Kuyruk servosu için ise tercihimiz MKS DS9670A+... Sağ frame'de mini servo için yerimiz var. Mikro servo kullansaydık sol taraftaydı yeri...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
** Ana şaft ve rotor tarafları kısmi demonte ve monte halleri... Modelde dikkat çeken noktalardan biri "spindle" shaft ayrı değil, hub ile entegre...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
** İlk sıkıntılı noktamız pal açı linkleri.. Ne yazık ki bir tanesi çatlak geldi (fotoda alttaki). 2.5mm linklerden aldım aileron servo linklerine ve pal açı linklerine onlardan kullandım. (normalde 6hv modelinin linkleri)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
** Kuyruk da iyi durumda değildi demonte ettiğimde. Ezilmeler vardı,i değiştirdim... Ayrıca tail boom holder da kama çıkıntıları deforme idi, onu da değiştirdim...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
** Bu modelin tasarımsal bir iki sıkıntısı var. Güncellenmesi gerekiyor. Bir takım güncellemeler yapılmış. Kuyruk zayıf gelmiş olacak ki 0.3mm den 0.4 mm ye çıkarılmış. Hazır kuyruk da defolu iken, değiştirdim ve yeni olanı taktım. Yenisi totalde 5gr kadar daha ağır ama çok daha dayanıklı görünüyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
** Kuyruk tarafı kısmen toplandı... Burda şöyle bir husus var, kuyruk birkaç mm uzun... Olduğu gibi bırakırsanız, kayışı gövdedeki kasnağa geçirmek hem zor, hem de boomun en dibe kadar daldığı noktada bile kayış çok gergin. Kamalı kısımdan, kama deliklerini biraz daha derinleştiriyoruz, alından da yarım cm kadarını kesiyoruz. Böylece tail case içindeki çıkıntılara yerleşmeye devam ederken, alından da makaraların yerleşik olduğu mekanizmaya temas etmeden biraz daha gövde içine sokulabiliyor ve kayış montajı ve ayarı daha rahatça yapılabiliyor.
Ek olarak, tail pitch sliderın ball giren plastiği çatlak geldi ne yazık ki... Komple tail pitch slider almak zorunda kaldım.
Kuyrul palleri için tercihimiz Halo 62mm...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
** Ana dişli ve kuyruk dişlisi... Yan tarafta one way sleeve görülüyor. Bu modelde autorotation sırasında sadece ana paller dönüyor. Fotodaki gibi iki dişli bağımsız hareket etmiyor. Motor durduğunda dişlilerin ikisi de duruyor, ana şaft pallerle ve sleeve ile, one way içinde dönüyor. Böylece kuyruktan, kayış gerginliğinden, pallerin küçüklüğünden kaynaklı enerji çabuk sönmesi durumu olmuyor autorotation sırasında...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
** Modeldeki bir diğer güncelleme belt tensioner mekanizmasında... Normalde makaraların altı boştu. Kayış kaçmaları olabiliyormuş, adamlar da karbon bir plaka upgrade yapmışlar. Ben de aynısını kendi imkanlarımla yaptım, orjinalinden farksız oldu. Son fotodaki compassın kendi upgrade hali...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
** Motor tercihimiz Scorpion 2520-1360kv... Bu model için ideal güçte ve kv de... Shaft anlamsız bir şekilde 4mm... Neyse ki pinyon seçeneğimiz var ama 17T tercih edip escyi biraz düşük yüzdede kullanmak durumundayız. Çok vahim bir durum değil, 70-75 civarı..
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
** Gövdeyi bir araya getirmeye başlıyoruz... Geri kalan kısımda anlatacak çok birşey yok.. Puzzle'ın parçaları bir araya geliyor..
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
** Unutmadan, modelin hemen hemen bütün ball linkleri çok sıkı. Manualde de yazıp durmuşlar. Reamer ile iyi çalıştım. İnsan aşağı yukarı ölçüsünde yapar, bunlar resmen kolaya kaçmış...
Neyse devam... Kabası çıktı ortaya... Kanopi tercihim Fusuno 3'lü kombosundaki "ateş eden" kanopi... Diğer ikisi de güzel, bu ise tek kelime ile harika...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
** Rotoru ve palleri de taktıktan sonra sonuç... Paller için tercihim Curtis Youngblood Radix 350mm... Ayrıca Spin Blades 350mm pallerim de mevcut... Kendi stok palleri ise siyah, ki palde en sevmediğim renktir.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
** Pil olarak elimde Gens Ace 6s 1200mah var, piller 225gr kadar... Bu hali ile kuyruk ağır basıyor ki bunu kullanıcıları da demiş... Hatta kanopi mountları değiştirmişler, uzatmışlar. Böylece küçük pilleri biraz daha ileri monte edip ağırlık merkezi ayarlama imkanı tanımışlar sözde... Bakalım o mountları da ediniriz bi ara ama ideal pili de 1400-1600mah civarı... Manualde pil için 230-260gr öneriyorlar... O konuda yapacak çok birşey yok, eldekilerle devam edeceğiz.
*** Videolar gelecek (montajla ilgili, kablolama vs ile ilgili...)
**** Maiden ne zaman üniteye para çıkarsa
Rasim Öztürk
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol