Coaxiel drone / aynı eksende çift motorlu hava aracı

Ercan ÇINAR

Tecrübeli Uye
Katılım
8 Şub 2016
Mesajlar
951
Tepkime puanı
896
Yaş
42
Web sitesi
www.ercancinar.com
İlgi Alanı
Multikopter
Arkadaşlar selamlar,

İnternette aynı eksende çift motorlu multikopter leri görüyorum. Bu araçlarda kaldırma gücü, mevcut üreticilerin propeller test datalarında verdikleri değerlerde bir kaldırma kuvvetini mi esas almamız gerekiyor?

Örneğin tipik bir 1000kv motor 3s lipo tam gaz da 800-900gr kaldırma gücü üretiyorsa, coaxial tip te 2 motor için 1600-1800 gr ma erişmiş oluyor muyuz acaba?

Aşağıda bahsettiğim ürüne örnek bir uygulama görebilirsiniz.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Sent from my SM-G900FQ using Tapatalk
 
Coaxiel drone / aynı eksende çift motorlu hava aracı

Linki tapatalk ta doğru koyamamış olabilirim. https://youtu.be/SNzw-OXH4lg

Sent from my SM-G900FQ using Tapatalk
 
Ercan bey bu tarz yerleşimlerde kaldırma kuvveti iki katına çıkmıyor. Belli bir oran var mı yok mu bilemiyorum, ancak kuvvetin iki katına çıkmadığını kesin olarak biliyorum. Zamanında y6 olarak tabir edilen üç kollu altı motorlu bir araç için bir arkadaş ikinci motorun doğru hatırlıyorsam %60 gibi bir katkısı olduğunu söylemişti.
 
Coaxiel drone / aynı eksende çift motorlu hava aracı

Ercan Bey Emre beyin Yanıtı doğru cevap
Dikkat edersen o Dronun üzerinde 3 pil var 6 yada 12s 20000mah civarı
motorların thrust değeri 2 katına çıkıyor ama 2 kat daha fazla pil yüklüyorsun O motorların çekeceği akımı karşılamak için
ve yine artı motor ların kendi ağırlığı biniyor escler vs proplar biniyor tam grafik eğrisi çıkarılamaz ama
motorların sayısını 2 katına çıkarmakla Thrust değeri 2 kat artar ama yükten dolayı 2 katına çıkmaz
normal veriminden artı olarak % 50 ila % 65 arası fazladan verim elde edersin

zaten en mükemmel pervane verimi % 80 civarıdır gerisini siz hesaplayın
 
Coaxiel drone / aynı eksende çift motorlu hava aracı

semih Balkar' Alıntı:
Ercan Bey Emre beyin Yanıtı doğru cevap
Dikkat edersen o Dronun üzerinde 3 pil var 6 yada 12s 20000mah civarı
motorlar 2 katına çıkıyor ama 2 kat daha fazla pil yüklüyorsun O motorların çekeceği akımı karşılamak için
ve yine artı motor ların kendi ağırlığı biniyor escler vs proplar biniyor tam grafik eğrisi çıkarılamaz ama
motorların sayısını 2 katına çıkarmakla Thrust değeri 2 kat artar ama yükten dolayı 2 katına çıkmaz
normal veriminden artı olarak % 50 ila % 65 arası fazladan verim elde edersin
Benim anladığım emrenin kast ettiği Thrust değerinin de iki katına çıkmadığı. Çünkü alttaki motorun pervanesi zaten aşağı doğru inen havayı tekrar aşağı itmeye çalışıyor.
 
Coaxiel drone / aynı eksende çift motorlu hava aracı

Cahit bey

Aşağdaki tabloyu incelemenizi tavsiye ederim
Thrust değerleri konusunda
1 adet 1000kv ve
2 adet 1000kv motor thrust değerleri

-----------------------------------------------
Bu 1000kv bir motorun Thrust değeri (600 ila 800 gram arası)
KV: 1000
W2212, KV1000:
GWS1047RS paddle, 11V 15.6A, 6810 rpm, 886 grams of thrust.10V 14A, 6530 rpm, 820 grams of thrust.
GWS1060HD paddle, 11V 13.1A, 7630 rpm, 745 grams of thrust. 10V 11.6A, 7260 rpm, 675 grams of thrust. (450-550 grams 3D configuration, 3S 12-15C 1000-1500mAh)
GWS9050HD paddle, 11V 10.5A 8430 rpm, 681 grams of thrust. 10V 9.2A 7900 rpm, 603 grams of thrust. (300-400 grams 3D configuration, 3S 10-12C 800-1200mAh)

Buda 2 Kontra Bağlanmış 1000 kv Motor Thrust Değeri (1400 ila 1600 gr arası)

yani thrust değeri ortalama iki katına Çıkıyor






Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Coaxiel drone / aynı eksende çift motorlu hava aracı

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Ama temel olarak motor sayısı artınca Esc dir pil ihtiyacıdır elbette artacak ama önemli olan, Frame ağırlığınız sabit kalacak, bu durumda bir Frame ağırlığı kadar tasarrufumuz var anlamına gelir. Önemli olan tek motor konseptinde çekiş gücü diyelim X birimi ise, çiftli motor konseptinde bu oran 2x olmasa da itiş gücü kaybı örneğin Frame ağırlığından daha az ise, tekli motor konseptine göre çiftli motor konsepti daha enerji etkin bir hava aracı olacaktır.

Şimdilik tek motor bu işleri, dinamiği öğrenmeye devam, bende test verileri bulursam buradan paylaşacağım.

Sent from my SM-G900FQ using Tapatalk