- Katılım
- 30 Kas 2014
- Mesajlar
- 4,656
- Tepkime puanı
- 20,078
- Yaş
- 47
- Konum
- Wallingford / İngiltere
- İlgi Alanı
- Uçak
Çift (çok) motorlu uçaklar için genel güvenlik ve uçuş kuralları üzerinde sohbet edelim (tabi bunlar tek motorlu uçakların kurallarına ilave olarak ekstra dikkat edilmesi gerekenler). Ben başlıyorum
Motor çalıştırma: her zaman önce kendinizden uzaktaki motoru çalıştırın. Örneğin uçağın sağ motorunun önünde konuşlandınız (sağ elinizi kullandığınızı varsayarak) önce uzaktaki yani sol motoru çalıştırın, sonra önünüzdeki motoru çalıştırın. (önünüzde dönüp duran bir pervane varken dikkatinizi başka yere verip elinizi kolunuzu gövdenizi biyerlere uzatmayın yani)
Motorların seçimi/ayarlanması: Mümkünse tüm motorlar yeni olsun. Ama olur da bir eski bir yeni motoru bir arada kullanmanız gerekirse yeni motorun ayarlarını eskiye uyacak şekilde yapın. Eski motoru yeni motorun performansına göre ayarlamaya çalışmayın.
Motorların tam gaz devirleri farklı ise karışım ayarlarını hızlı olan motoru zenginleştirerek diğerinin devrine getirecek şekilde yapın. Yavaş olan motoru fakirleştirerek devrini arttırmaya çalışmayın.
Gaz kontrol geometrisini ve motor ayarlarını her iki motorun da rölantideki ve tam gazdaki devirleri birbirine yakın olacak şekilde ayarlayın. Orta gazda da birbirlerine yakın devir yakalama şansı için elinizden geleni yapın. Gerekirse elektornik devrelere kanal mikslerine vs başvurun.
Uçuş:
Rudder kullanımına hakim olmadan çok motorlu uçak uçurmayın!
Kulağınızı motorların senkron olduğu zaman çıkardığı ses için eğitin, havada bu sesi duymadığınız anda problem var demektir, ne kadar çabuk farkederseniz kurtarma şansı o kadar fazla olur. Daha doğrusu, ne kadar geç farkederseniz felaketi önleme şansınız o kadar zayıf demektir...
Kalkış koşusu: asla aniden tam gaz veremyin (bu genel warbird kanunudur). tek motorluda olduğundan daha yumuşak bir şekilde, motorların devirlerini yakalamasına izin vererek uçağı pistte koşturun. Eğer pist uzunluğu yada genişliği yeterli değilse, modeli kuyruğundan tutup motorları devirlendirip öyle kalkışa başlamak daha akıllıca ve güvenli olabilir.
Tırmanış: aşırı dik ve düşük hızlı tırmanışlardan kaçının, güvenli olabilecek en düşük açıyla ve en yüksek hava hızıyla tırmanın, kulağınız seste olsun ve tetikte olun. tek motora düşmek için olabilecek en kötü zaman bu aşamadır...
Normal uçuş: Normal uçun kulağınız seste olacak şekilde tabiki. Eğer modele alışma sürecindeyseniz tek motorlu bir uçakla uçacağınız güvenli yükseklikten biraz daha yüksekte uçun...
İniş yaklaşması: Normal bir uçaktaki gibi planlayın ama uzun rölantilerden ve ani gaz açmalardan kaçının, pas geçmek gerekirse direk tırmanışa geçmeyin. yavaşça gaz açıp düz uçuşa geçin, her iki motorun da devir aldığından emin olunca hızı koruyarak tırmanışa geçin.
İniş: model tamamen durduktan sonra derin bir nefes alın ve dizlerinizin titremesinin geçmesini bekleyin
Tek motor durması acil durumları:
Kulağınızı senkron motor sesine alıştırın demiştik dimi o ses gittiği anda farkedin!
ilk olarak modelin hızını değerlendirin, eğer model o aşamada yavaşsa tartışmasız anında gazı kesin. yeterli yüksekliğiniz varsa acil inişi planlayın yoksa modelin önündeki en güvenli yere acil iniş yapın, dönüş falan yapmaya çalışmayın.
Model yeterince hızlı (normal seyir hızından daha hızlı) ise o zaman gazı biraz azaltın (tam gazda kalmayın) (eğer motorlar çok zayıf ucu ucuna yeten motorlarsa tam gazda da kalınabilir). Hangi motorun durduğunu anlamaya çalışın, bu çok önemli! yanlış motoru teşhis ederseniz başınız belada demektir asimetrik çekişin yol açtığı "yaw" hareketini rudder ile dengeleyin. Dönüş yapmanız gerekiyorsa her zaman çalışan motor tarafından dönün. diğer tarafa dönmek faciaya davetiye çıkarmaktır (motoru doğru teşhis etmek önemli demiş miydik?) Eğer dönüş yapmakta zorlanıyorsanız ve yeterli yüksekliğiniz var ise modelin burnunu ezip hızını arttırıp gazı azaltarak dönüş yapın. Tekrar düz uçuşa geçtiğinizde gazı asla hızlıca ve tamamen açmayın. Model çok hız kaybettiyse hiç gaz açmayın... piste yetişemeyecek gibi görünüyorsanız burun kaldırma ve /veya gaz açma refleksine karşı sonuna kadar savaşın... kısa kalmış bir iniş o aşamada modeli spine sokup çakmaktan daha az hasar verir...
(Şimdilik vaktim ve aklıma gelenler bu kadar, yeni şeyler gelirse eklerim)
(Tüm bunlar genel kurallar diyelim, her modele ve pilotun o modelle geçirdiği saate bağlı olarak istisnaları olabilir, o özel durumlarda pilot bu acil durum kurallarının dışında da davranabilir )
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Motor çalıştırma: her zaman önce kendinizden uzaktaki motoru çalıştırın. Örneğin uçağın sağ motorunun önünde konuşlandınız (sağ elinizi kullandığınızı varsayarak) önce uzaktaki yani sol motoru çalıştırın, sonra önünüzdeki motoru çalıştırın. (önünüzde dönüp duran bir pervane varken dikkatinizi başka yere verip elinizi kolunuzu gövdenizi biyerlere uzatmayın yani)
Motorların seçimi/ayarlanması: Mümkünse tüm motorlar yeni olsun. Ama olur da bir eski bir yeni motoru bir arada kullanmanız gerekirse yeni motorun ayarlarını eskiye uyacak şekilde yapın. Eski motoru yeni motorun performansına göre ayarlamaya çalışmayın.
Motorların tam gaz devirleri farklı ise karışım ayarlarını hızlı olan motoru zenginleştirerek diğerinin devrine getirecek şekilde yapın. Yavaş olan motoru fakirleştirerek devrini arttırmaya çalışmayın.
Gaz kontrol geometrisini ve motor ayarlarını her iki motorun da rölantideki ve tam gazdaki devirleri birbirine yakın olacak şekilde ayarlayın. Orta gazda da birbirlerine yakın devir yakalama şansı için elinizden geleni yapın. Gerekirse elektornik devrelere kanal mikslerine vs başvurun.
Uçuş:
Rudder kullanımına hakim olmadan çok motorlu uçak uçurmayın!
Kulağınızı motorların senkron olduğu zaman çıkardığı ses için eğitin, havada bu sesi duymadığınız anda problem var demektir, ne kadar çabuk farkederseniz kurtarma şansı o kadar fazla olur. Daha doğrusu, ne kadar geç farkederseniz felaketi önleme şansınız o kadar zayıf demektir...
Kalkış koşusu: asla aniden tam gaz veremyin (bu genel warbird kanunudur). tek motorluda olduğundan daha yumuşak bir şekilde, motorların devirlerini yakalamasına izin vererek uçağı pistte koşturun. Eğer pist uzunluğu yada genişliği yeterli değilse, modeli kuyruğundan tutup motorları devirlendirip öyle kalkışa başlamak daha akıllıca ve güvenli olabilir.
Tırmanış: aşırı dik ve düşük hızlı tırmanışlardan kaçının, güvenli olabilecek en düşük açıyla ve en yüksek hava hızıyla tırmanın, kulağınız seste olsun ve tetikte olun. tek motora düşmek için olabilecek en kötü zaman bu aşamadır...
Normal uçuş: Normal uçun kulağınız seste olacak şekilde tabiki. Eğer modele alışma sürecindeyseniz tek motorlu bir uçakla uçacağınız güvenli yükseklikten biraz daha yüksekte uçun...
İniş yaklaşması: Normal bir uçaktaki gibi planlayın ama uzun rölantilerden ve ani gaz açmalardan kaçının, pas geçmek gerekirse direk tırmanışa geçmeyin. yavaşça gaz açıp düz uçuşa geçin, her iki motorun da devir aldığından emin olunca hızı koruyarak tırmanışa geçin.
İniş: model tamamen durduktan sonra derin bir nefes alın ve dizlerinizin titremesinin geçmesini bekleyin
Tek motor durması acil durumları:
Kulağınızı senkron motor sesine alıştırın demiştik dimi o ses gittiği anda farkedin!
ilk olarak modelin hızını değerlendirin, eğer model o aşamada yavaşsa tartışmasız anında gazı kesin. yeterli yüksekliğiniz varsa acil inişi planlayın yoksa modelin önündeki en güvenli yere acil iniş yapın, dönüş falan yapmaya çalışmayın.
Model yeterince hızlı (normal seyir hızından daha hızlı) ise o zaman gazı biraz azaltın (tam gazda kalmayın) (eğer motorlar çok zayıf ucu ucuna yeten motorlarsa tam gazda da kalınabilir). Hangi motorun durduğunu anlamaya çalışın, bu çok önemli! yanlış motoru teşhis ederseniz başınız belada demektir asimetrik çekişin yol açtığı "yaw" hareketini rudder ile dengeleyin. Dönüş yapmanız gerekiyorsa her zaman çalışan motor tarafından dönün. diğer tarafa dönmek faciaya davetiye çıkarmaktır (motoru doğru teşhis etmek önemli demiş miydik?) Eğer dönüş yapmakta zorlanıyorsanız ve yeterli yüksekliğiniz var ise modelin burnunu ezip hızını arttırıp gazı azaltarak dönüş yapın. Tekrar düz uçuşa geçtiğinizde gazı asla hızlıca ve tamamen açmayın. Model çok hız kaybettiyse hiç gaz açmayın... piste yetişemeyecek gibi görünüyorsanız burun kaldırma ve /veya gaz açma refleksine karşı sonuna kadar savaşın... kısa kalmış bir iniş o aşamada modeli spine sokup çakmaktan daha az hasar verir...
(Şimdilik vaktim ve aklıma gelenler bu kadar, yeni şeyler gelirse eklerim)
(Tüm bunlar genel kurallar diyelim, her modele ve pilotun o modelle geçirdiği saate bağlı olarak istisnaları olabilir, o özel durumlarda pilot bu acil durum kurallarının dışında da davranabilir )
Bu konu aşağıdaki mesaj taşınarak Yönetim tarafından açılmıştır.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Moderatör tarafında düzenlendi: