cessna 206 stationair yapımı (zamanı geldi :) )

Katılım
19 Nis 2014
Mesajlar
181
Tepkime puanı
1
Yaş
37
merhaba sayın forum sakinleri yeni bir cessna için kolları sıvama vakti geldi :yuppi: adım adım ilerlerken fotolar çekip burada yayınlayacağım uçak scale görünümünde olmasına özen göstereceğim

uçağın kanat açıklığı 140 cm gövde boyu ise 101 cm olacak
yaklaşık ağırlığı 1600 - 1800 gram ile çıkmayı planlıyorum umarım her şey yolunda ilerler

uçağın tamamı balsa ağacından yapılacak

blok şeklinde veya tek tek çita olarak çıkarıp mı yapacağım henüz karar veremedim
uçağın tamamlanmasından sonra renk olarak aşağıda vermiş olduğum bir kaç örnek var onlardan birini yapacağım ama sizlerinde önerisini almak istiyorum

uçak için kullanacağım elektronikler düşen cessna dan çıkanlar olacak

motor : C4240 1020 kv
esc : hobby king den 60A ubec
batarya : 3s 2200 mah 30c fakat kapasitesi büyük bir batarya düşünüyorum
servolar MG996R metal dişli
pervane : 12.7
alıcı : fly sky 9 kanal kumanda seti
aydınlatma çakar devresi kullanılacak lambalar power led

takıldığım yerlerde siz tecrübe sahiplerine izniniz ile sorularım olacaktır

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


ya allah diyelim başlıyoruz ... :laugh:


genelde piste şu sorun yaşanıyor normal iniş yada acil inişlerde uçaklar tekerlerini yere koyduktan sonra durması için dua ediyoruz ve pisti sonuna kadar kullanıyor , bazı zamanlarda ise tellere dogru yada uygun olmayan yerlere yöneliyor ruder yapılıyor ama bazen kurtarmıyor yada küçük vurmalar yaşanıyor.

Bu yüzden uçağıma başlarken önce cessna nın ana iniş takımını frenli hale getirmek ile başlayalım aşağıda fotograflar mevcut bitmiş halli değil ama bir kaç kare boyanacak paçalara uygun hale gelecek ayrıca servo kolunun ucuna mini döner bilya tarzı kullanacam elimde var teker baskı yapacak fakat yırtmayacak denedim çok harika bir şekilde tekerleri kilitliyor

servoları how pit düğmesine aktardım istediğim yumuşaklık ve sertliği ayarladım ilk inişte yumuşak bir sıkıştırma inip piste ilerlerken sertliği verebileceğiz

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
cessna 206 stationair yapımı (zamanı geldi :) )

Adem , Ömer abi inşaat konuşunda uzmandır ,bence fikrini alırsan iyi olur. Bu uçağın planları olduğuna göre elinde , orada yapılış şeklini de veriyordur.Komple gövde tek parça bence olmaz , hem çok emek , hem ölçüleri tutturmak zor iş , bence sen önce bunun iskeletini yap , sonra kaplama ile kapla , hem hafif olur hem hafif kırımlarda tamiri kolay olur. ;)
Hadi bakalım Allah utandırmasın.... :halay:
 
cessna 206 stationair yapımı (zamanı geldi :) )

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
Adem , Ömer abi inşaat konuşunda uzmandır ,bence fikrini alırsan iyi olur. Bu uçağın planları olduğuna göre elinde , orada yapılış şeklini de veriyordur.Komple gövde tek parça bence olmaz , hem çok emek , hem ölçüleri tutturmak zor iş , bence sen önce bunun iskeletini yap , sonra kaplama ile kapla , hem hafif olur hem hafif kırımlarda tamiri kolay olur. ;)
Hadi bakalım Allah utandırmasın.... :halay:

tşk ederim abi güzel dileklerin ve önerilerin için aslında tek sorun kaplama işi için makinenin olmaması bu yüzden çıta çıkarıp iskeleti yapmaktan geri kalıyordum
 
Çok çok mantıklı bir proje olmuş. Bir kere Cessna en kolay inşaa edilen uçaklardan biridir. Ayrıca uçuşu inşaatından da kolaydır. Neredeyse kumanda vermeye gerek kalmadan uçar ve iner. O nedenle tebrik ederek başlayayım.
140 cm kanat açıklığı olan bir model en fazla 250 gramda biter. Haydi çakar power LED'ler için de bi on gram koyalım. Eder 260 gram. Düşen Cessna'dan artan elektronik bu uçağa fazla bile. Ben olsam elevatör ile rudder'ı tek servodan kontrol ederdim...
Haa... Az daha unutuyordum. O fotoğraflardaki desenler onbeş dakikada kolayca yapılabilecek şeyler. Ben olsam daha afilli bir şeyler bulurdum.


Sevgili kardeşim sana birkaç sorum var: Yok yok vazgeçtim. Tek bir sorum var.
- Daha önce plandan balsa uçak yaptın mı?
 
Görünen o ki seni neyin beklediği konusunda herhangi bir fikrin yok. Bak ne demişsin:

"uçağın tamamı balsa ağacından yapılacak"

"blok şeklinde veya tek tek çita olarak çıkarıp mı yapacağım henüz karar veremedim"

Bu uçakların birçok taşıyıcı elemanı kontrplaktan yapılmalıdır. Zaten planda da bunlar belirtilmiştir. Ayrıca "blok şeklinde" yapmak ne demek? Öyle bir teknik en azından ahşap için yok.

Emeklemeden yürünmez, yürünmeden koşulmaz.

Sana önerim PM Model'in üretmekte olduğu laser kesim lastikli modellerden birkaç tane yapman. Uçurmak için değil. Ahşap modelciliğin temellerini öğrenmek için. Bir sonraki aşama, basit bir ARF kit (üstten kanatlı trainer) alıp onu monte etmen. Burada da servo nasıl monte edilir, pushrod nedir, clevis nedir, hangi seçenekler vardır gibi temel bilgileri öğrenirsin. Sonra o traineri uçurup biraz pilotaj deneyimi kazanırsın. Tüm bunlardan sonra hala o Cessna'yı yapabileceğine inanıyor olursan projene başlarsın.
 
cessna 206 stationair yapımı (zamanı geldi :) )

Sümer Yamaner' Alıntı:
Çok çok mantıklı bir proje olmuş. Bir kere Cessna en kolay inşaa edilen uçaklardan biridir. Ayrıca uçuşu inşaatından da kolaydır. Neredeyse kumanda vermeye gerek kalmadan uçar ve iner. O nedenle tebrik ederek başlayayım.
140 cm kanat açıklığı olan bir model en fazla 250 gramda biter. Haydi çakar power LED'ler için de bi on gram koyalım. Eder 260 gram. Düşen Cessna'dan artan elektronik bu uçağa fazla bile. Ben olsam elevatör ile rudder'ı tek servodan kontrol ederdim...
Haa... Az daha unutuyordum. O fotoğraflardaki desenler onbeş dakikada kolayca yapılabilecek şeyler. Ben olsam daha afilli bir şeyler bulurdum.


Sevgili kardeşim sana birkaç sorum var: Yok yok vazgeçtim. Tek bir sorum var.
- Daha önce plandan balsa uçak yaptın mı?

tşk ederim abi afilli bir şeyler arayalım ama önerin var mı ? acaba ben aslında ilk foto da ki uçağın rengi çok hoşuma gidiyor du airbrush tabancası da var boyamak için servolar elimde fazla abi ağırlık olmasın diye söyledin biliyorum :) olmadı öyle yaparız

daha önce plan dan inşaa ettim abi bir düşen uçağım ikincisi de aşağı da vermiş olduğum uçağım şuanda onu yapmaya ara verdim
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
cessna 206 stationair yapımı (zamanı geldi :) )

Sümer Yamaner' Alıntı:
Görünen o ki seni neyin beklediği konusunda herhangi bir fikrin yok. Bak ne demişsin:

"uçağın tamamı balsa ağacından yapılacak"

"blok şeklinde veya tek tek çita olarak çıkarıp mı yapacağım henüz karar veremedim"

Bu uçakların birçok taşıyıcı elemanı kontrplaktan yapılmalıdır. Zaten planda da bunlar belirtilmiştir. Ayrıca "blok şeklinde" yapmak ne demek? Öyle bir teknik en azından ahşap için yok.

Emeklemeden yürünmez, yürünmeden koşulmaz.

Sana önerim PM Model'in üretmekte olduğu laser kesim lastikli modellerden birkaç tane yapman. Uçurmak için değil. Ahşap modelciliğin temellerini öğrenmek için. Bir sonraki aşama, basit bir ARF kit (üstten kanatlı trainer) alıp onu monte etmen. Burada da servo nasıl monte edilir, pushrod nedir, clevis nedir, hangi seçenekler vardır gibi temel bilgileri öğrenirsin. Sonra o traineri uçurup biraz pilotaj deneyimi kazanırsın. Tüm bunlardan sonra hala o Cessna'yı yapabileceğine inanıyor olursan projene başlarsın.

abi belki emeklemeden yürünmez haklısın ama yetenek küçüklükte keşif edilir ilk uçağımı yapmaya başlamadan önce bir modelci sen yapamazsın demişti hazır almaya beni teşfik etmişti benim de hiç hoşnut olmadığım bir cümledir sen bunu yapamazsın demeleri bu yüzden ilk uçağımı yapmaya başladığım da emin bir şekilde yaptım ve tamamlandığında burada piste sizler sokak toplanması diyorsunuz sanırım oraya götürdüm orada çok beğenildi modelim ve bir kaç modelci sen bunun ben yaptım demeseydin ben hazır kit derdim demişti ve şuanda ikinci uçağımı yapıyorum ama ona ara verdim şimdi sıra bu yapacağımda ve emeklemeden de yürürüm abi inanıyorum
 
Son bir sözüm var. Sonra susacağım: Modelcilik yetenekle değil bilgi, deneyim ve çalışma ile yapılır. Bunu ileride hatırlarsın. Kolay gelsin kardeşim...
 
Cessna modelleri benim dünyada aşık olduğum uçaklardır. Ama şimdiye kadar ne yaptım, ne de uçurdum. Ama, şu anda eline bir motor kaputu (cowling) verildiğinde gerisine uçak yapabilen bir arkadaşımızın (Taner), bu işe ilk başladığında yaptığı modeldi. Ve görünüş olarak mükemmeldi (renk/desen dahil). O modelin tekerleklerini yerden kesmeyi başardık, ama çok başarılı bir uçucu olamadı. Çok ağır olduğunu sonradan anladık.

Aşağıdaki modeli yapabileceğinden şüphem yok. Ama ben yine de Sümer beyin dediğini tekrar düşünmeni öneririm.
 
Ynt: cessna 206 stationair yapımı (zamanı geldi :) )

Sumer abi 140cm lik bir ucak 250 gramda bitmez bitemez , 1250grammi demeye calistin acaba ?

benim kanadi 80cm olan kopuk ucagim bile 530gramda bitti



LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

Ekli dosyalar

  • uploadfromtaptalk1414479100574.jpg
    uploadfromtaptalk1414479100574.jpg
    110.1 KB · Görülme: 29
:laugh: :laugh: Her zamanki hafif esprili ama ders veren cevaplarla Sümer abi Adem'e yol gösteriyor.Tabii ki bu model balsadan yapılırsa 250 gram değil , 1800-2000 gr aralığında ancak biter.(En mükemmel ve hafif materyallerle bile)
Adem , üstadları duydun, bu model senin seviyene göre biraz ağır bir model.Bence Sümer abiyi dinle , basit balsa inşaat bir uçak dene , yine trainer model olsa çok iyi olur , inşaat büyük emek , sana önceden bir mesajımda söylemiştim , hakikaten bu işin öğrenmen gereken bir matematiği var , sen o videoları izlemedin mi.
Modelde en önem verilen ağırlık ....Uçak hem çok sağlam olmalı hem çok hafif.Gramlar bile bu işte çok ama çok önemli.Sen aynı ben gibi uçmaktan ziyade imalatı seviyorsun bunu anladık da , işte öyle modeli benzetmekle falan olmuyor bu işler.Hele hele balsa model...Yapsan bile uçan bir model değil ,vitrinlik maket olur.
Bu işi madem çok heves ettin , Sümer abimi dinle.Bu modeli yapamazsın demiyorum , ama sırasıyla atlaman gereken leveller var.Balsa imalat ve uçurmak , uçak modelciliğinin en üst leveli.Yazılanlar belki biraz gönlünde hafif kırgınlıklara sebep olabilir , ama yapıp da sahada modelin kırılınca hissedeceğin kırgınlık ve üzüntüden çok daha az olduğu kesin.Mantıklı ve güzel bir model seçeceğine inanıyorum........ :saygilar:
 
cessna 206 stationair yapımı (zamanı geldi :) )

Omer Erkan' Alıntı:
Cessna modelleri benim dünyada aşık olduğum uçaklardır. Ama şimdiye kadar ne yaptım, ne de uçurdum. Ama, şu anda eline bir motor kaputu (cowling) verildiğinde gerisine uçak yapabilen bir arkadaşımızın (Taner), bu işe ilk başladığında yaptığı modeldi. Ve görünüş olarak mükemmeldi (renk/desen dahil). O modelin tekerleklerini yerden kesmeyi başardık, ama çok başarılı bir uçucu olamadı. Çok ağır olduğunu sonradan anladık.

Aşağıdaki modeli yapabileceğinden şüphem yok. Ama ben yine de Sümer beyin dediğini tekrar düşünmeni öneririm.

ömer abi gerçekten mükemmel bir uçak cessna ya en az sizin kadar sevgim var :laugh: başka bir uçak uçurmak istemiyorum abi ilk uçağın belki kötü olur ama ikinci uçağın ilk olan kadar kötü değildir aşağıdaki düşürdüğüm uçağım ilk uçağımdı benim düşme sebebi ihmal bir durum oldu,

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ynt: cessna 206 stationair yapımı (zamanı geldi :) )

Sümer Yamaner' Alıntı:
Mesutttttt!
Tek servoyla elevatör ve rudder kumandasına takılmadın da 250 grama mı takıldın?! :lol:
:lollol: :lollol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
 
Ynt: cessna 206 stationair yapımı (zamanı geldi :) )

Sümer Yamaner' Alıntı:
Mesutttttt!
Tek servoyla elevatör ve rudder kumandasına takılmadın da 250 grama mı takıldın?! :lol:

onun konusunu açacaktım ama dün biraz gerildik sanırım :) abi o yüzden konuyu es geçtim elevatör ve ruder aynı servo konusu ayrıca 140 cm kanat açıklığı bir model 250 gr ile imkansız sanırım :) 3mm 100 cm balsa 32 gr