Brain2'nin Fuel Gauge Telemetri verisinin kullanım Avantajı Nedir ?

Ali Emre

Uye
Katılım
1 Ocak 2017
Mesajlar
119
Tepkime puanı
15
Yaş
46
Arkadaşlar bir konuyu çok sağlıklı anlayamadım.

Brain2 ile Fuel Gauge dedikleri "mah" cinsinden telemetri verisi ile bataryanın volt değerinin telemetri verisini görmek arasında kullanıcı açısından pratikte nasıl bir fark oluyor?

Yani biz işte lipoları hücre başına 3.8 voltun altına indirmek istemiyoruz, 6S bir bataryada 22.8V değerine telemetri alarmını ayarlamak ile Brain2'nin akımı ölçerek mah cinsinden hesap yapması arasında nasıl bir fark oluyor?

Bu mesaj yönetim tarafından aşağıdaki konudan taşınarak açılmıştır.

 
Brain2'nin Fuel Gauge Telemetri verisinin kullanım Avantajı Nedir ?

Ali Emre' Alıntı:
Arkadaşlar bir konuyu çok sağlıklı anlayamadım. Brain2 ile Fuel Gauge dedikleri mah cinsinden telemetri verisi ile bataryanın volt değerinin telemetri verisini görmek arasında kullanıcı açısından pratikte nasıl bir fark oluyor? Yani biz işte lipoları hücre başına 3.8 voltun altına indirmek istemiyoruz, 6S bir bataryada 22.8V değerine telemetri alarmını ayarlamak ile Brain2'nin akımı ölçerek mah cinsinden hesap yapması arasında nasıl bir fark oluyor?

Abi pek anlayamasamda şöyle örnek veriyim. Bir harekete başladığında governor kullanıyorsan motoru sabit devirde tutmak için ani akımlar çekiliyor. Buda voltaj değerinde bir sallanmaya yol açıyor. Ama kullanılacak mah değeri daha stabil bir değer. Ani akımlardan etkilenmeyecektir. Belki de avantajı burada başlıyor olabilir. Çünkü daha uçuşun 1. dakikalarında hareketlerde paller esnerken devir düşünce kumanda tir tir titriyor voltajdan ötürü.
 
Brain2'nin Fuel Gauge Telemetri verisinin kullanım Avantajı Nedir ?

Evet bir avantaji o. Piller yuk altinda yuksek akim cekildiginde bir miktar cokuyor ve voltaj dusuyor. Ama yuk cekildiginde voltaj da yukseliyor. Tabi ki fikir verir, ama amper olcumu daha sabit oluyor.

İkinci avantaji da, eger uygun esc ve kumandaya sahipsek, harici telemetri modullerinin ekstra masrafina, kablo karmasasina ve agirligina katlanmamiz gerekmiyor.
 
Brain2'nin Fuel Gauge Telemetri verisinin kullanım Avantajı Nedir ?

VBC ye geçtiğimden beri mAh telemetrisi ile uçuyorum, yani pilin kullanım yüzdesine göre uçuyorum.

Bence kesinlikle daha sağlıklı bir kullanım çünkü aynı model, aynı kafaturu ile hoverda dursam 6dk uçuyorum, aktif uçuşumu yapsam 4.30dk uçuyorum. Ama pilin hep %70 kapasitesini kullanıyorum, %30 unu bırakıyorum.

Onun dışında anlık voltaj, anlık akım, minimum voltaj, maksimum akım, alıcı voltajı gibi birçok şey gösteriyor, hiç birinin çok bir önemi/fonksiyonu yok uçuş sırasında... Ama bataryanın kullanılan kapasitesini göstermek ve buna göre timer/alarm ayarlamak gerçekten çok kullanışlı...

Yine de ne olur ne olmaz diye normal timer da ayarlıyorum. Ama batarya kullanıma göre uçmaya daha çok özen gösteriyorum. Normal timer daha aktif uçuşlarıma göre ayarlı... Bazen sadece hoverda durup pili eve boş götürmek istiyorum, discharge ölüm oluyor yoksa...
 
Brain2'nin Fuel Gauge Telemetri verisinin kullanım Avantajı Nedir ?

Ozellik gercekten cok guzel. Yeni nesil kumandalar, uniter ve escler kendi aralarinda haberlesmeye, birbirleriyle entgre olmaya, birbirlerinin dilinden anlamaya basladilar. Bunun devami da gelecektir.

Ama simdilik bu durumun dez avantaji, yeni nesil kismi :) 160'lik esclerim bu ozelligi desteklemiyor mesela. Yeni esc almaya da pek niyetim yok. Dolayisiyla simdilik bu ozellikten buyuk modellerimde yararlanamiyorum. Ama sifirdan bi heli toplayacak olsam, tabi ki bunu destekleyen bir esc alirdim.
 
Brain2'nin Fuel Gauge Telemetri verisinin kullanım Avantajı Nedir ?

Benim kumandam da FASTTEST uyumlu olmadığı için mecburen Align ESC'den external voltage cable ile voltaj okuyarak, batarya voltajına alarm kurup anlamaya çalışacağım pil durumunu. Pratikte biraz iş görür diye düşünüyorum.