Blade infusion 120 BNF

Mustafa Hacılar

RcFanatik
Katılım
13 Haz 2015
Mesajlar
3,403
Tepkime puanı
4,803
Yaş
40
Konum
Mardin
İlgi Alanı
Heli
Blade yeni bir micro modelle karşımıza çıkıyor. Bizim hobi dünyamızda yaprak kıpırdamasa da global anlamda yeni modeller piyasaya yavaş yavaşta olsa geliyor. 199 dolar satış fiyatıyla çıkmış ufak modelimiz, pil fiyata dahil değil ve şarj aletiyle kumanda da tabi ki aynı şekilde fiyat dışı. Blade bu modelde yeni modellerde görmeye artık alışık olduğumuz dişli aktarmasız sistemi kullanmış ana motor ve kuyruk motoru fırçasız motorlar. As3x stabilizasyon sistemi devam ediyor alışıldığı üzere gayette stabil micro helikopterlere olanak veriyor sistem. Ayrıca -panik button- kurtarma teknolojiside mevcut helide. DSMX/DSM2 protokolünde kumandalar ile uyumlu bir model ve pil olarak genel blade mikro helilerden farklı olarak 2S lipo pil kullanıyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Şurdanda bir link bırakalım incelemek isteyenler için ;
 
Oxy serisi, Omp serisi, Fireball vs den sonra bu tipte heliler bana çok cazip gelmemeye başladı. Yani ünite esc üzerinde toplanan all-in-one kartlı, lineer servolu, çubuk kuyruklu falan... Zaman içinde gelişim gösterdi, önce ana motor brushless oldu (mcpx vs), sonra kuyruk motoru brushless oldu, sonra direct drive motorlar geldi falan ama genel yapısı hep aynı.

Millet evde garajda bahçede uçuyor, bizde o ortam yok. Her türlü araziye çıkılacaksa da biraz daha büyük heli neden olmasın, sonuçta rescue artık her yerde. Ki Emre abiden hatırlıyorum oxy2 de hiç öyle kolay kırılan dağılan bir yapıda değildi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Hacılar
Denemek isterdim doğrusu özelliklede panik butonu nasıl çalışıyor acaba :)
Abi şöyle çalışıyor bak anlatayım, düşün ki kontrolü kaybettin heli gözü toprağa dikti sen ne oldun ! Panik hemen düğmeye basıveriyon o an sakın panik yapma diyor akıllı modelimiz kontrol bende. Hemen kanopiyi açıyor hoop seni fırlatıyor. Pallerin arasına o an işte ne panik kalıyor ne dert ne tasa... :lollol:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Panik butonu basabilirsen helikopteri düz konuma alıp kontrolü tekrar sağlama yönelik çalışıyor.
 
Oxy serisi, Omp serisi, Fireball vs den sonra bu tipte heliler bana çok cazip gelmemeye başladı. Yani ünite esc üzerinde toplanan all-in-one kartlı, lineer servolu, çubuk kuyruklu falan... Zaman içinde gelişim gösterdi, önce ana motor brushless oldu (mcpx vs), sonra kuyruk motoru brushless oldu, sonra direct drive motorlar geldi falan ama genel yapısı hep aynı.

Millet evde garajda bahçede uçuyor, bizde o ortam yok. Her türlü araziye çıkılacaksa da biraz daha büyük heli neden olmasın, sonuçta rescue artık her yerde. Ki Emre abiden hatırlıyorum oxy2 de hiç öyle kolay kırılan dağılan bir yapıda değildi.
Tabi her modelin kendine göre, kullanıcı profiline göre artıları eksileri var. Fiyatlara bakınca hepsi dünyanın parası en ufağı bile hal böyle olunca madem o kadar para veriyoruz bağri biraz göz doldursun yakışıklı olsun heybetli olsun oluyor haliyle. Çoğu zaman evde odada blade Nano yu alıp uçuruyorum hevesimi alıyorum vs. O bakımdan ufak olması işime yarıyor benim.
 
Oxy serisi, Omp serisi, Fireball vs den sonra bu tipte heliler bana çok cazip gelmemeye başladı. Yani ünite esc üzerinde toplanan all-in-one kartlı, lineer servolu, çubuk kuyruklu falan... Zaman içinde gelişim gösterdi, önce ana motor brushless oldu (mcpx vs), sonra kuyruk motoru brushless oldu, sonra direct drive motorlar geldi falan ama genel yapısı hep aynı.

Millet evde garajda bahçede uçuyor, bizde o ortam yok. Her türlü araziye çıkılacaksa da biraz daha büyük heli neden olmasın, sonuçta rescue artık her yerde. Ki Emre abiden hatırlıyorum oxy2 de hiç öyle kolay kırılan dağılan bir yapıda değildi.
Sana katılmakla birlikte bu micro modellerin bana göre tamamen farklı bir tadı var. Sivrisinek gibi vızır vızır uçması, her taraflarının ayrı oynayıp havada lastik top gibi sekmeleri, tamamen bambaşka bir pilotaj isteyip bana göre büyüklere oyuncak statüsünde olmaları gibi gibi özellikleri beni hala cezbediyor.

Tamamen ayrı bir yapı ve disiplin bence. Zamanında çok eğlendik bu modellerle biliyorsun. :)
 
Son düzenleme:
Oxy serisi, Omp serisi, Fireball vs den sonra bu tipte heliler bana çok cazip gelmemeye başladı. Yani ünite esc üzerinde toplanan all-in-one kartlı, lineer servolu, çubuk kuyruklu falan... Zaman içinde gelişim gösterdi, önce ana motor brushless oldu (mcpx vs), sonra kuyruk motoru brushless oldu, sonra direct drive motorlar geldi falan ama genel yapısı hep aynı.

Millet evde garajda bahçede uçuyor, bizde o ortam yok. Her türlü araziye çıkılacaksa da biraz daha büyük heli neden olmasın, sonuçta rescue artık her yerde. Ki Emre abiden hatırlıyorum oxy2 de hiç öyle kolay kırılan dağılan bir yapıda değildi.
8 yıl önce kullandığım V977'yi saymazsak; M2 benim bu zamana kadar kullandığım en küçük modelim. Çok güçlü bir model. Hoverde çok stabil durabiliyor fakat iş hareket yapmaya geldiğinde aşırı hareketli bir model. Haliyle büyük modeller kadar kolay değil uçmak veya hareketleri öğrenmek. Ama aşırı zor da değil. Hatta zamanla bu zor durum biraz daha keyifli olmaya başlıyor. Pilot modeli sürekli görmek ve sürekli düzeltme komutu vermek zorunda kalıyor. Çünkü düzeltme komutu vermezse model uzaklaşıyor. Bu yüzden sahayı kullanmayı modeli sahada tutmayı öğretiyor zorla insana. Kolay olduğunu söylemiyorum :)

Fakat diğer taraftan kırım masrafı derdi yok gibi birşey. Haliyle aslında avantajı daha fazla bence. Bu tarz küçük modeller, pilotaj geliştirmek için büyük nimet.

Büyük model neden olmasın dersek bütçe yine karşımıza çıkıyor :( Ve büyük modellerle de 3d öğrenmek kolay değil. Türkiye'de büyük ve küçük model algısı değişti benim gözümde. Büyük model 550lik modeldir. Küçük model 200lük modeldir. Altı ve üstü fantazi, dert tasa modelidir :lol::lol:

Ben M2yi aralığın başında satın aldım. Aralığın sonunda yaşadığım kırımda modelin kuyruk bölümünü kaybettim. Ve bu bir aya yakın sürede 2 küçük 1 büyük kırım ile beraber 80 pil uçuş yaptım. Model büyüdükçe bu sayı katlanarak düşecekti. Velhasıl her türlü sahaya çıkılsa bile küçük model avantajını koruyor diye düşünüyorum. He bu küçük modele konu özelinde Blade 120 girebilir mi bilemem :) Onu da almak isteyen düşünsün :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Türker Akgün
Bence hala bağ bahçe için faydalı olabilir m2giller de. Eskişehirde mesela sazova park var, orası ana baba günü, aldım gittim uçuruyorum olamıyor. Her türlü arazi durumunda da bence 380 tipi heliler uygun. Omp ta karşılığı m4 oluyor. Veya işte yenilerden goosky rs4 falan. Piller hala belli bir fiyatta (40-50 dolar civarı) haliyle adetli alınabiliyor (4-5 adet). Hem de gereken stabiliteyi veriyor az biraz, rüzgar alıp götürmüyor.

Küçüklerde (oxy 2-3, vs) hem bu düzeltme komutları daha fazla gerekiyor, hem havadan daha kolay etkileniyor hem de hareketi düzgün çıkarmak daha zor (tictoc benzeri). Yine de tercihim bunlar olurdu bu çubuk kuyruklu, all-in-one kartlı, lineer servolu modellere göre. Çünkü montajıyla mekaniğiyle abilerinin küçük ölçekli versiyonları. Kuyruk kayış aktarmaları olsun, pal tutucuların içindeki thrust bearinglere kadar, tail pitch sliderlara kadar bütün detaylarıyla... En azından içinde esc si, ünitesi, kuyruk servosu falan herşeyiyle gerçek bir "küçük" helikopter var.

Bu arada yeni başlayanları yanlış yönlendirmiş olmayalım (gerçi var mıdır artık yeni başlayan orası da tartışılır). Ben de birçokları gibi v911, v922. v977, Mcpx gibi gibi yollardan geçtim, bahse konu helileri hiç kullanmamış değilim. Tasarımsal olarak görmek heyecan vermiyor sadece :)
 
Goosky s1 varken bence buna 200 dolar verilmez. Motorun yeri bile emanet duruyor. Tipi zaten v911 e benziyor. Yedek parcalarida goosky a göre muhtemelen pahalıdır. Ben beğenmedim:) 150 dolar bandında olsa belki düşünebilirdim.
 
RAKİPLERİ ÇOK GÜÇLÜ (OMP & GOOSKY )... MCPX BL DEN SONRA HİÇ İLERLEMEDİ MALESEF...


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol