Sevgili kardeşlerim.
Bir önceki naçizane tespit ve ifadelerimden sonra katkı ve düzeltme yapılmadığından bunları biraz daha açmaya çalışayım.
Uçuş modlarının sadece position hold ve auto olduğu; Tlog dosyasında aslında o uçuşa ait ardupilot yazılımı parametrelerinin değerleri gömülüdür. Mission planner içinde Flight data sekmesinde Telemetry log tabında Tlog>kml or Graph tıklanırsa açılan pencerede Tlog dosyası görüntülenebilir ve o pencereden de tlog dosyasının içinden parametrelerin değerlerini içeren .param dosyası elde edilebilir. Param dosyası notepad ile açılınca içinden ilgili kısımda
uçuş modları kodları ardupilot wikisinde
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
adresinden bakılabilir. düzeltme stabilise mode uçuş modlarında var görünüyor
loiter mod unda 45 km/saat hıza kadar çıkabileceği: Param dosyasında LOIT_SPEED 1250 olarak geçmektedir. bu x-y düzleminde sn de 1250 cm ilerleme manasındadır. Bu da yaklaşık ifade edilen 45km/saat hıza tekabül eder.
Uçuşa başlama sırasında lipo voltajına göre liponun tam dolu olmadığı; Tlog dosyası Mission planner de Flight data sekmesinden Telemetry logs tabında tlog dosyası yüklenip çalıştırınca HUD da lipo voltajı görünür hale gelmektedir. 4s için tam doluluk yaklaşık 16.8v olarak kabul edilmektedir. halbuki uçuş başlangıcında bu değer
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
16.41 volt olarak okunabilmektedir.
zaman zaman ciddi boyutta magnetometre interferensi olduğu:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
grafikte görülmektedir.
x y ve z ekselerindeki vibrasyonların kabul edilen sınırların üzerinde olduğu,
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
görülmektedir
arm sırasında ve minimum spin hızlarının gereğinden fazla olduğu daha iyi stabilite için uçuş kontrolcüsüne daha yeterli aralığın verilmediği;
Param dosyasında MOT_THST_HOVER 0.219 olarak verilmektedir. bu motorlar %22 güçte çalışırken hover yapabilir demektir. Hızlı iniş veya ani manevra esnasında işlemcinin çalışma aralığı MOT_SPIN_MIN 0.15, olarak düzenlendiğinden sadece %7 lik bir aralıkta stabilitesini korumaya çalışacaktır. Bu sınıra gelince kendini stabilize edebilecerk yavaşlamayı yapamayacak ve istenmeyen hareketler ortaya çıkacaktır. bu değerin 0.07-0.09 arasında bir değerde olabileceğini tahmin ediyorum; ancak net konuşabilmek için motor test yapılması uygun olur. MOT_SPIN_ARM değeri de motor testte net bir şekilde düzgün hareketin başladığı değerin bir iki puan önünde değer verilmesi iyi olur.
autotune yapılmış olsa da d-term ve gyro filtre ayarlarının optimumdan uzak olduğu ve/veya autotune öncesi bu ayarların yapılmadığı, arducpter wikisinde autotune algoritma geliştiricisi saygıdeğer usta Leonard Hall in tuning process instructions bölümünü incelemenizi öneririm.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
fc esc iletişim protokolünün normal olarak seçildiğini (eski ve yavaş bir protokol) ; param dosyasında MOT_PWM_TYPE 0 olarak kayıtlıdır. bu eski bir fc esc iletişim protokolüdür. 2. veya 3. nesil bl_heli firmware lı esc kullanıyor olduğunuzu varsayarsak en az Oneshot125 veya Dshot 150 (esc destek veriyorsa) seçilmesi stabiliteye fevkalade yardımcı olacaktır. Usta Joshua Bardwell in içerik
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
izlemenizi öneririm
fc loop sürati ile esc yenileme hızlarının senkronize edilmediğini. Param dosyasında SCHED_LOOP_RATE 400 ama RC_SPEED 490 olarak kayıtlıdır. fc load sıkıntısı yoksa( kakute fc f7 işlemci içeriyor) tahminime göre bu chibios ile rahat 1000 hz de çalışabilir. bu durumda stabilite çok daha iyi seviyelere gelir. Üzgünüm bu parametre tehlike içerir. Ne yaptığınızı ve havada olası sonuçlarını tahmin edebiliyorsanız, biliyorsanız kullanın. fly away olabilir dikkat.
lipo voltaj failsafe düşük ayarının kesinlikle farklı bir şekilde ayarlanması gerektiğini ; param dosyasında BATT_LOW_VOLT 12 olarak ayarlıdır. 4s lipo için bu değer minimum 3.5vx4=14v olarak kabul edilmelidir. güvenlik için ben 14.2 öneririm. sakin kullanımda triger kritik süre 10 sn enerjik kullanımda 5 sn lik eşik değer öneririm.
log veya bin dosyası olmadan düşüş ile ilgili objektif değerlendirme yapılabilmesi zor olsa da ben sorunun 4. motor-esc-pervane kompleksinin çalışma anomalisine bağlı olduğunu (sağ arka motor itki kaybı) tahmin etmekteyim zira
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
ilgili kısım zoom yapılırsa
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
tam olarak saat 16:49:50. sn de roll ve pitch anomalisi başlamıştır. bu anda motorlara giden sinyallerden 4. motor a giden servo sinyalinde dramatik ve sert bir artış dikkati çekmekedir. Bu durum tipik olarak motor-esc-pervane kompleksinin itki kaybı neticesinde olmaktadır. Servo çıkış grafikleri bununla uyumludur.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu durumda esc-pdb bağlantısı-kablo sorunu, esc-motor desync sorunu, motor-esc bağlantı-kablo sorunu, esc burnout sorunu, motor burnout sorunu pervane blowout veya çıkması sorunu, fc-esc sinyal iletişim bağlantı sorunlarından biri olabilir. Dshot iyidir ama interference olursa komple yayar. Usta Pawel Spychalsky nin içerik
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
izlemenizi öneririm. Multicopterin postmortem otopsisi gerekir.
İfadelerim hobi düzeyindeki bilgilerle şekillenmiş naçizane düşüncelerimden ibaret olup gönül vermiş bir başka kardeşimin hertürlü katkı ve düzeltmesine de açıktır.
Sevgi ve saygılarımla.
Şakir Polay.