M
mavikaya2011
Guest
Bir konuyu araştırıp, teorikte herşeyi bilmenin hiç bir şey olduğunu ilk 60'lık modelimi EP yaparken gördüm. Yaklaşık ilk maiden uçuşunun olması 8 ay, tam oturmuş ayarlarıyla birlikte uçuşu 11 ay gibi bir süremi almıştı. Bunun başlıca nedeni etrafımda, o zamanlar büyük EP modellerle ilgilenen bir modelcinin olmayışıydı.
Bu hikayemi kısaca özetleyerek, elektrikli model tasarlamayı düşünen arkadaşlara tecrübe olması açısından yazmak isterim.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-Bir model sitesinden, alttan kanatlı Phoenix Tiger 60 modelini satın aldım. İçinden electric conversion kit şansıma çıkıverdi. Kit dediysem sadece 4 tane standoff ve 4 tane vida ona da şükür.
-Sonra başladım araştırmaya, o zamanlar biraz abartarak 2000 watt gibi bir motor gücüne (hangi mantıkla karar verdim hatırlamıyorum) karar verdim. Bu nedenle 280 kv 2400 watt güç veren 5065 bayağı güzel bir elektrikli motor aldım. Abartmıyorum yarım kilo vardı. Bir hışımla uçağa monte ettim, esc'yi de klasik elektrikli uçaklar gibi içine koydum. O zamanlar elimde wattmetre falanda yok, 5S pil yapıp (xt60 seri kabloyla) uçağa bağlayıp, alıcıya da alıcı pili taktım, Görünüşte her şey mükemmel 17x8 pervanemde hazır, kasım ayı gibi sahaya gittim. (yer:eskişehir) pervaneyi bir monte ettim, o da ne, pervane yere sürtüyor, modelin yerden yüksekliğini hesaba katmamışım. İnat o inat modeli orda bırakıp, sanayide yaycıya giderek aynı iniş takımının 5 cm, uzununu yaptırdım ve sahaya gelerek herşeyi hazırladım. Unuttuğum en önemli nokta, CG kontrolüydü.
-Sıra geldi maiden uçuşuna.... 4 Kasım 2012
videodan görüleceği gibi net bir CG sorunu (burun ağır) ve yalnızda 800 watt gibi bir güçle (sonradan ölçtük) kendini trainer sanan bir uçak olmuştu.
-Uçuş dönüşü atölyeye gittik (Eskişehir Rc Clübün Gürsoy hoca saolsun bir atölyesi bulunmakta), uçağı incelemeye başladığımızda, o motordan benim yüksek watt değeri almak için, 8S takmam gerektiğini veya devasa büyük pervaneler takmam gerektiğini öğrendim. Sonra anladım ki Türkiye'deki model forumlarında büyük EP bilgilerinin kulaktan doğma olduğunu, bu işi yabancı forumlardan ayrıntılı bir şekilde araştırmam gerektiği sonucuna vardım. Bu arada uçağı yere indirdiğimde ESC'ye el değmeyecek şekilde sıcaktı çünkü kapalı alanda kalmıştı.
-Yavaş yavaş bazı bilgiler oluşmaya başladı ve sonunda Tiger60 için doğru seçimi bulmuştum. Bana güzel bir uçuş zevkini 1600 watt gibi bir gücün vereceğini kg başına yaklaşık (400 watt gibi uç değeri hesapladım.) Son kombinasyonum 6S 5000 mah 20C pil, 580 kv C5055 2000 watt motor, 100A ESC ve UBEC olacaktı.
-Gerekli kombinasyon takıldıktan sonra, gerekli watt değerinin alabildiğim pervane 15x8 TGS sport ile (Aslında 13x10 daha iyi olabilir) iyi bir kombinasyon yakaladım. Bu arada gerekli CG ayarları da yapıldı ve model kendine gelmişti. 4 kg net trust gücü ile dimdik tırmanabiliyordu. Yaklaşık .120'lik bir motor gücü var diyebilirdim.
Tabi bu kombinasyonu toplamak (yılbaşı nedeniyle gecikmeler) 25 Şubat olmuştu. Artık uçak tamam ama pili yok, Yukarıdaki uçuşta 2 tane 2200 seri bağlanmış olarak uçmuştur. Piller hafif olduğu için, extra 2S'lik 5000 mahlık pil ağırlık olsun diye konuldu.
3 Martta artık pilimde gelmiş ve modelim adam olmuştu.
Yaklaşık Nisan 2012'den Mart 2013'te kadar 11 ayda modeli bitirmiştim. Millet 2 günde model toplarken benimki 11 ay sürmüştü, ama bunun sonucunda teorik olarak çok fazla, pratik olarak biraz tecrübem olmuştu. Modelciliğin ruhu da buydu.
AH ah , Bu sırada okuduğum forumları Chrome'ın dili olsada söylese... Herkese saygılarımla, iyi akşamlar
Bu hikayemi kısaca özetleyerek, elektrikli model tasarlamayı düşünen arkadaşlara tecrübe olması açısından yazmak isterim.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
-Bir model sitesinden, alttan kanatlı Phoenix Tiger 60 modelini satın aldım. İçinden electric conversion kit şansıma çıkıverdi. Kit dediysem sadece 4 tane standoff ve 4 tane vida ona da şükür.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
-Sonra başladım araştırmaya, o zamanlar biraz abartarak 2000 watt gibi bir motor gücüne (hangi mantıkla karar verdim hatırlamıyorum) karar verdim. Bu nedenle 280 kv 2400 watt güç veren 5065 bayağı güzel bir elektrikli motor aldım. Abartmıyorum yarım kilo vardı. Bir hışımla uçağa monte ettim, esc'yi de klasik elektrikli uçaklar gibi içine koydum. O zamanlar elimde wattmetre falanda yok, 5S pil yapıp (xt60 seri kabloyla) uçağa bağlayıp, alıcıya da alıcı pili taktım, Görünüşte her şey mükemmel 17x8 pervanemde hazır, kasım ayı gibi sahaya gittim. (yer:eskişehir) pervaneyi bir monte ettim, o da ne, pervane yere sürtüyor, modelin yerden yüksekliğini hesaba katmamışım. İnat o inat modeli orda bırakıp, sanayide yaycıya giderek aynı iniş takımının 5 cm, uzununu yaptırdım ve sahaya gelerek herşeyi hazırladım. Unuttuğum en önemli nokta, CG kontrolüydü.
-Sıra geldi maiden uçuşuna.... 4 Kasım 2012
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
videodan görüleceği gibi net bir CG sorunu (burun ağır) ve yalnızda 800 watt gibi bir güçle (sonradan ölçtük) kendini trainer sanan bir uçak olmuştu.
-Uçuş dönüşü atölyeye gittik (Eskişehir Rc Clübün Gürsoy hoca saolsun bir atölyesi bulunmakta), uçağı incelemeye başladığımızda, o motordan benim yüksek watt değeri almak için, 8S takmam gerektiğini veya devasa büyük pervaneler takmam gerektiğini öğrendim. Sonra anladım ki Türkiye'deki model forumlarında büyük EP bilgilerinin kulaktan doğma olduğunu, bu işi yabancı forumlardan ayrıntılı bir şekilde araştırmam gerektiği sonucuna vardım. Bu arada uçağı yere indirdiğimde ESC'ye el değmeyecek şekilde sıcaktı çünkü kapalı alanda kalmıştı.
-Yavaş yavaş bazı bilgiler oluşmaya başladı ve sonunda Tiger60 için doğru seçimi bulmuştum. Bana güzel bir uçuş zevkini 1600 watt gibi bir gücün vereceğini kg başına yaklaşık (400 watt gibi uç değeri hesapladım.) Son kombinasyonum 6S 5000 mah 20C pil, 580 kv C5055 2000 watt motor, 100A ESC ve UBEC olacaktı.
-Gerekli kombinasyon takıldıktan sonra, gerekli watt değerinin alabildiğim pervane 15x8 TGS sport ile (Aslında 13x10 daha iyi olabilir) iyi bir kombinasyon yakaladım. Bu arada gerekli CG ayarları da yapıldı ve model kendine gelmişti. 4 kg net trust gücü ile dimdik tırmanabiliyordu. Yaklaşık .120'lik bir motor gücü var diyebilirdim.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Tabi bu kombinasyonu toplamak (yılbaşı nedeniyle gecikmeler) 25 Şubat olmuştu. Artık uçak tamam ama pili yok, Yukarıdaki uçuşta 2 tane 2200 seri bağlanmış olarak uçmuştur. Piller hafif olduğu için, extra 2S'lik 5000 mahlık pil ağırlık olsun diye konuldu.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
3 Martta artık pilimde gelmiş ve modelim adam olmuştu.
Yaklaşık Nisan 2012'den Mart 2013'te kadar 11 ayda modeli bitirmiştim. Millet 2 günde model toplarken benimki 11 ay sürmüştü, ama bunun sonucunda teorik olarak çok fazla, pratik olarak biraz tecrübem olmuştu. Modelciliğin ruhu da buydu.
AH ah , Bu sırada okuduğum forumları Chrome'ın dili olsada söylese... Herkese saygılarımla, iyi akşamlar