Aynı özellikle iki uçaktan patlarlı olan elektrikli olandan daha mı tehlikelidir
bence ep daha tehlikelidir.
yapılan birçok istitastikte bile çıkan bina yangınlarının en büyük sebebi fiziksel ateş harici örneğin çakmak, sigara, kibrit, sabotaj gibi en başrol oyuncusu elektrik kontağıdır.
elektrik kontağı çok gizli bir düşmandır.
akaryakıt ve gaz gibi yanasıya kadar birçok kez bir emare belirti göstermez gaz gibi kokmaz gaz alarmı gibi yanmadan evvel tespit edilebilen bir dedektörü yoktur. :'(
birçok kez elektrik kontağı yangınını yandıktan sonra anlarsınız ve genelde mekanda kaçak akım koruması ve yangın koruma sigortası yok ise kaldıki var isede bu otomatların görevini gerçekten yapması için mekanda gerçek topraklama olması gerekir.
eklediğim fotodaki gibi değil
veya diğer adı ile sıfırlama yani nötr'den köprü değil.
gerçek topraklama yok ve yetersiz ise bu otomatlar görevini yapmaz bu sebepten üzerlerinde test butonu vardır.
ve ayda bir kontrol edilmesinde fayda vardır çünki topraklama değişken direnç gösterebilir.
konutunuzda aylar önce var olup görevini gayet güzel yapan topraklama az bir ihtimalde olsa kayıp yaşamış olabilir.
kimse sigorta kutusundaki normal devre kesen sigortasına güvenmesin yanma başlayana kadar w otomat, k otomat sigortası devreyi kesmez ancak yanma başlayıp faz ve nötr iletkeni izolesi yanıp kısa devre oluncaya kadar fakat artık sigorta atsada iş işden geçmiştir yanma birkere başlamıştır.
elektrik yangının en kötü taraflarından biride birçok kez insanların elektirikten korkmasından ve çok seyrek gördüklerinden ve ankastre tesisata müdahele edememesinden kaynaklanır.
elektrik kontağı yangınına müdahele etmek çok zordur ve genelde sonuç başarısızdır.
ankastere tesisat borusu içindeki az oksijen bulunması yangın çıkma ihtimalini ortadan kaldırmaz elektrik kontağı yangınını tesisat içindeki iletken bir rezistans gibi yanar.
burdaki yanmayı bir ampul'ün yanmasına benzetebilirsiniz ampul içindede oksijen yoktur fakat yanma reaksiyon'u vardır ampul içinde yanacak hiçbirşey olmadığından sürekli yanar ve ışık saçar
fakat tesisat içi yanma böyle değildir burdaki yanma adeta bir fitil gibidir.
enerji kesilmez ve müdahale edilmez ise yanmanın kendi kendine sonlanması çok düşük bir ihtimaldir.
yanma bir insanın damarlarında dolaşan kan gibi tüm tesisatı dolaşabilir. ve burdan anahtar priz'lere, bağlantı buat'larına burdanda mekana sıçrayabilir.
birçok kez elektrik kontağı yangınlarının izlediği yol budur.
elektrik kontağının en büyük düşmanı gevşeklik ve çekilen güce tahammül edecek kesit'te iletken kullanılmaması gerilim düşümü hesabı yapılmaması tesisat'a eklenebilecek + yük kaynakları için tolerans bırakılmaması v.s gibi bir sürü sebep sayabilirim
1. herşey esc'içindeki minnacık onlarca hatta yüzden fazla smd elektronik kompenantların insafına kalitesine bağlıdır.
2. yakıtlı model havada stop ederse birdaha çalışmaz model armut gibi dibine düşme ihtimali yüksektir.
fakat ep tekrar çalışabilir esc sapıtabilir.
3. ep model pil dolu ise çok daha kıvraktır pilotun tepki süresi çok daha tez olmalıdır.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol