Merhabalar.Bugün uçuş için sabah saatlerinde pistteydik.Phoenix Alpha Trainer modelimi hazırladıktan sonra büyük iğne ayarı akabinde burun dikme testi ve uçuş kontrollerini yaptıktan sonra havalandım.Uçuş esnasında büyük iğneyi bir miktar zengin tarafta bırakmamdan dolayı uzun süre rölantide kaldıktan sonra gaz açınca biraz tekleme yapınca indikten sonra büyük iğneyi tekrar ayarlayıp en yüksek rpm i bulduktan sonra devirin düşmeye başladığı noktadan 2 tık kadar zenginleştirdim.Gaz tepkileri falan mükemmeldi,burun dikme testini yaptığımda devir düşmüyordu.Neyse tekrar havalandım güzel güzel uçuyorum havada biraz rüzgarlı, pistin yönüne göre yan rüzgar vardı.Ne olduğunu anlayamadan havada motorun rölantiye geldiğini gaz komutu verdiğimde tepki vermediğini farkettim ancak ilginç ve değişik bir şekilde motor çalışmaya devam ediyordu.İrtifam yetersiz olduğundan pistin yanına bir yere iniş yaptım sadece model yerde takla attı herhangi bir kırım meydana gelmedi.Ancak pervaneyi çevirdiğimde kompresyon olmadığını ve serbestçe döndüğünü farkettim.Eve gelip motoru söktüğümde Connecting Rod(Biyel kolu)'un Crankshaft(Krank mili)'a takıldığı pinin kırıldığını gördüm.Gerçekten çok ilginç bir durum motor nasıl çalışmaya devam etti bu süreçte? Pin Uçak indikten sonra kırılmış olsa bile nasıl olmuş olabilir? Bu durumu Mühendislikte metalde yorulma dediğimiz "Fatigue" ile ilişkilendiriyorum.Yani farklı zamanda değişken yüke maruz kalma durumu malzemenin...Sizce başka hangi sebepten kaynaklanmış olabilir? Daha önce başına böyle bir şey gelmiş olan var mı? Bu durumun tekrar yaşanmaması için dikkat edebileceğimiz noktalar var mıdır?
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol