- Katılım
- 3 Eki 2014
- Mesajlar
- 3,270
- Tepkime puanı
- 2,691
- Yaş
- 31
- Konum
- Ordu
- Web sitesi
- www.facebook.com
- İlgi Alanı
- Heli
Herkese selam,
Geçen hafta İstanbul ekibi ile yaptığımız buluşmada modelcilik hayatımda başıma 2. kez başıma gelen olayı, bu sefer sebebini iyice araştırarak sizinle paylaşmaya karar verdim. Bundan sonra benzer ürünleri kullananların daha dikkatli olması için umarım yardımcı olur.
Önce kopan lehimin videosunu sizlerle paylaşayım;
Diğer yandan pillerin konnektörlerini Ocak ayında değiştirmişim ve o zamandan beri kullanıyorum. Bu olay ilk sefer başıma geldiğinde lehimi kötü yaptım sanırım demiştim ancak o lehimlede en az 30-40 uçuş yapmıştım. Asıl sebep aşağıda açıkladığım gibiymiş, problem lehimde değil. İkinci sefer lehim yine ESC'nin sadece EKSI (-) kablosunun kopmasıyla sonuçlanınca sebebini araştırma gereği duydum.
Şimdi: olay nedir, olayın aslı ve sebebi nedir?
1. Castle ve bazı ESC'lerde AntiSpark olmadığından dolayı 2 tane 6S pili birbirine seri bağladığınız anda konnektör içerisinde ortaya çıkan ufak patlama konnektörün kararmasına sebebiyet veriyor.
2. İlk başta fazla kararmasada zamanla her takmaya daha çok kararıp pil ve esc arasında ki iletişimi zorlaştırıyor.
3. Hatta konnektörlerin birbirine girip çıkması bile zorlaşıyor. İlk zamanlar kolayca çıkarabilirken zamanla konnektörleri birbirinden ayırmak zorlaşıyor. Çünkü patlama yüzünden konnektörün yüzeyinde kararmış bir tabaka oluşuyor ve birbirine girip çıkmasını haliyle zorlaştırıyor.
4. Oluşan bu kararma yüzünden iletişim zorlaşıyor ve ESC-Pil arasında kararan konnektörde ısı ortaya çıkıyor. Haliyle pil ve ESC arasında yüksek amperler geçtiği için lehimler bu duruma dayanamayıp kendini atıyor.
5. Sorun ne üründe, ne malzemede, ne de lehimde. Zaten lehim kopan yer ESC'nin Eksi ucu yani ark yapan patlayan taraf... Sorun burda çözüme kavuşuyor. ESC-Motor Sıcaklığı normal. Sol taraftaki konnektör sıcağıda normal seviyelerdeyken sadece eriyen kısmın sıcaklığı tam hatırlamıyorum ama 90-100 derece arasındaydı...
Diğer yandan ESC'nin kaç amper çektiği sorulmuştu. ESC'de her şey normal gözüküyor. Önceki uçuşlarda Amper , Volt değerleri nasılsa lehim kopan uçuştada durumlar aynı. Sebebini bende çözemedim
Çözüm
1.Mehmet abinin paylaştığı konnektör bakım konusu, en basit ve kolay çözümlerden birisi
2. Ancak ben güvenemem işim garanti olsun derseniz kararan kısmın konnektör ucunu değiştirmeniz yetecektir
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ayrıca olmamasını istediğim birşeyi de sizinle paylaşmak istiyorum. Bu anlattıklarım veya başıma gelen olay LÜTFEN kimsede yanlış algı oluşturmasın.
Yarın bir gün ''Castle ESC lehim eritiyor'' , ''Suprax konnektörler sıcaklara dayanamıyor'' vs. tarzında yorumlar yapan olursa bu yazdıklarımı tekrar göstermenizi rica ediyorum
Bu tür markaların ne kadar köklü ve sağlam firmalar olduğunu açıklamamızın bir anlamı yok. Bilen zaten biliyor, kullanan zaten kullanıyor. Sadece bizden istenen helikopter üzerinde A'dan Z'ye tüm bakımlarını yapmanız.
Umarım anlatmak istediğimi anlatabilmişimdir. Vakit ayırdığınız için teşekkürler.
İyi forumlar
Geçen hafta İstanbul ekibi ile yaptığımız buluşmada modelcilik hayatımda başıma 2. kez başıma gelen olayı, bu sefer sebebini iyice araştırarak sizinle paylaşmaya karar verdim. Bundan sonra benzer ürünleri kullananların daha dikkatli olması için umarım yardımcı olur.
Önce kopan lehimin videosunu sizlerle paylaşayım;
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Diğer yandan pillerin konnektörlerini Ocak ayında değiştirmişim ve o zamandan beri kullanıyorum. Bu olay ilk sefer başıma geldiğinde lehimi kötü yaptım sanırım demiştim ancak o lehimlede en az 30-40 uçuş yapmıştım. Asıl sebep aşağıda açıkladığım gibiymiş, problem lehimde değil. İkinci sefer lehim yine ESC'nin sadece EKSI (-) kablosunun kopmasıyla sonuçlanınca sebebini araştırma gereği duydum.
Şimdi: olay nedir, olayın aslı ve sebebi nedir?
1. Castle ve bazı ESC'lerde AntiSpark olmadığından dolayı 2 tane 6S pili birbirine seri bağladığınız anda konnektör içerisinde ortaya çıkan ufak patlama konnektörün kararmasına sebebiyet veriyor.
2. İlk başta fazla kararmasada zamanla her takmaya daha çok kararıp pil ve esc arasında ki iletişimi zorlaştırıyor.
3. Hatta konnektörlerin birbirine girip çıkması bile zorlaşıyor. İlk zamanlar kolayca çıkarabilirken zamanla konnektörleri birbirinden ayırmak zorlaşıyor. Çünkü patlama yüzünden konnektörün yüzeyinde kararmış bir tabaka oluşuyor ve birbirine girip çıkmasını haliyle zorlaştırıyor.
4. Oluşan bu kararma yüzünden iletişim zorlaşıyor ve ESC-Pil arasında kararan konnektörde ısı ortaya çıkıyor. Haliyle pil ve ESC arasında yüksek amperler geçtiği için lehimler bu duruma dayanamayıp kendini atıyor.
5. Sorun ne üründe, ne malzemede, ne de lehimde. Zaten lehim kopan yer ESC'nin Eksi ucu yani ark yapan patlayan taraf... Sorun burda çözüme kavuşuyor. ESC-Motor Sıcaklığı normal. Sol taraftaki konnektör sıcağıda normal seviyelerdeyken sadece eriyen kısmın sıcaklığı tam hatırlamıyorum ama 90-100 derece arasındaydı...
Diğer yandan ESC'nin kaç amper çektiği sorulmuştu. ESC'de her şey normal gözüküyor. Önceki uçuşlarda Amper , Volt değerleri nasılsa lehim kopan uçuştada durumlar aynı. Sebebini bende çözemedim
Çözüm
1.Mehmet abinin paylaştığı konnektör bakım konusu, en basit ve kolay çözümlerden birisi
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
2. Ancak ben güvenemem işim garanti olsun derseniz kararan kısmın konnektör ucunu değiştirmeniz yetecektir
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ayrıca olmamasını istediğim birşeyi de sizinle paylaşmak istiyorum. Bu anlattıklarım veya başıma gelen olay LÜTFEN kimsede yanlış algı oluşturmasın.
Yarın bir gün ''Castle ESC lehim eritiyor'' , ''Suprax konnektörler sıcaklara dayanamıyor'' vs. tarzında yorumlar yapan olursa bu yazdıklarımı tekrar göstermenizi rica ediyorum
Bu tür markaların ne kadar köklü ve sağlam firmalar olduğunu açıklamamızın bir anlamı yok. Bilen zaten biliyor, kullanan zaten kullanıyor. Sadece bizden istenen helikopter üzerinde A'dan Z'ye tüm bakımlarını yapmanız.
Umarım anlatmak istediğimi anlatabilmişimdir. Vakit ayırdığınız için teşekkürler.
İyi forumlar