arkadaşlar merhaba
modellerimizin boyutları büyüdükçe ve yüksek mah.pil kullanımları artıkça antispark önleyici devrelerin ne kadar önemli olduğunu sizlere bilgilendirmek istedim.Daha önceki modellerimde pili devreye aldığımda oluşan yükten çat çut sesler ile spark oluşmaktaydı bunun problem çıkartmadığını inanıyordum.Bu yıl 12s Gobline geçtikten sonra Suprax konnektörlerim kısa bir süre sonra ayırmakta güçlük çekmeye başladım.Oysa bu konnektörler oldukça kolay takıp çıkartılabilen kaliteli soketlerdi.Soketleri incelediğimde çevrelerinde kararma ve erime olduğunu gördüm.Derhal yenileri ile değiştirdikten sonra kullanmakta olduğum Scorpion 130A esc'im üzerinde hazırda bulunan antispark kabloyu devreye aldım ki''iyiki almışım,bu müdahaleden sonra soketler ile ilgili en ufak bir problem yaşamadım.Bu durum çok kolay bir devre ile aşağıdaki gibi aşılabilmektedir.
ESC nin artı ucundaki ince kablo ile pil devreye alınır ve kısa bir süre için de diğer normal bağlantı yapılarak oluşan spark emile edilmiş olur. :agreed:
Mordo abimize de bu uygulamayı bu hafta yaparak onuda kurtarmış olduk :agreed:
scorpion 130 A orjinal ESC
yapacağımız 50-100 ohm bir direnç ve kablo ile uygulama ''yabancı sayfadan alınmıştır.''
Mordo abimize yaptığımız uygulama
----------------------------
Emre Kaman İLAVESİ
İsmail bey antispark yapabilirsiniz kendiniz. Kullanacağınız direnç 2w olmalı, 4-10 ohm arasında, escnin kapasitörlerine göre seçilebilir. Biraz araştırınca birkaç formül çıkıyor, ancak tutarlı değil hiçbiri. Deneme yanılma ile bulunabilir doğru değer. Eğer direnç çok küçük olursa kıvılcıma çare olmuyor, çok büyük olursa esc arm olmuyor. Orta noktayı bulmak lazım.
En genel kullanım şöyle, escnin + kablosunu kesip, araya yeterli amperi taşıyabilecek bir konnektör atıyoruz. Esc tarafındaki konnektöre direnci lehimliyoruz. Direncin diğer ucundan ince (20awg) bir kabloyu biraz paylı olarak diğer konnektöre lehimliyoruz. Pili bağlarken eklediğimiz konnektör sökülü oluyor. Önce pili bağlıyoruz, böylece direnç yardımıyla yavaşlatılan enerji hem kondansatörleri şarj ederken, hem de atlama yapamıyor. Ardından da esas konnektörü bağlayıp uçuyoruz.
Ben 6s modellerimde antispark kullanmıyorum. Oluşan kıvılcım çok küçük oluyor. Ama 12s modellerde kesinlikle kullanmak taraftarıyım. Konnektörlerin içi kapkara olup, sonradan başka problemler çıkarıyor.
modellerimizin boyutları büyüdükçe ve yüksek mah.pil kullanımları artıkça antispark önleyici devrelerin ne kadar önemli olduğunu sizlere bilgilendirmek istedim.Daha önceki modellerimde pili devreye aldığımda oluşan yükten çat çut sesler ile spark oluşmaktaydı bunun problem çıkartmadığını inanıyordum.Bu yıl 12s Gobline geçtikten sonra Suprax konnektörlerim kısa bir süre sonra ayırmakta güçlük çekmeye başladım.Oysa bu konnektörler oldukça kolay takıp çıkartılabilen kaliteli soketlerdi.Soketleri incelediğimde çevrelerinde kararma ve erime olduğunu gördüm.Derhal yenileri ile değiştirdikten sonra kullanmakta olduğum Scorpion 130A esc'im üzerinde hazırda bulunan antispark kabloyu devreye aldım ki''iyiki almışım,bu müdahaleden sonra soketler ile ilgili en ufak bir problem yaşamadım.Bu durum çok kolay bir devre ile aşağıdaki gibi aşılabilmektedir.
ESC nin artı ucundaki ince kablo ile pil devreye alınır ve kısa bir süre için de diğer normal bağlantı yapılarak oluşan spark emile edilmiş olur. :agreed:
Mordo abimize de bu uygulamayı bu hafta yaparak onuda kurtarmış olduk :agreed:
scorpion 130 A orjinal ESC
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
yapacağımız 50-100 ohm bir direnç ve kablo ile uygulama ''yabancı sayfadan alınmıştır.''
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Mordo abimize yaptığımız uygulama
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
----------------------------
Emre Kaman İLAVESİ
İsmail bey antispark yapabilirsiniz kendiniz. Kullanacağınız direnç 2w olmalı, 4-10 ohm arasında, escnin kapasitörlerine göre seçilebilir. Biraz araştırınca birkaç formül çıkıyor, ancak tutarlı değil hiçbiri. Deneme yanılma ile bulunabilir doğru değer. Eğer direnç çok küçük olursa kıvılcıma çare olmuyor, çok büyük olursa esc arm olmuyor. Orta noktayı bulmak lazım.
En genel kullanım şöyle, escnin + kablosunu kesip, araya yeterli amperi taşıyabilecek bir konnektör atıyoruz. Esc tarafındaki konnektöre direnci lehimliyoruz. Direncin diğer ucundan ince (20awg) bir kabloyu biraz paylı olarak diğer konnektöre lehimliyoruz. Pili bağlarken eklediğimiz konnektör sökülü oluyor. Önce pili bağlıyoruz, böylece direnç yardımıyla yavaşlatılan enerji hem kondansatörleri şarj ederken, hem de atlama yapamıyor. Ardından da esas konnektörü bağlayıp uçuyoruz.
Ben 6s modellerimde antispark kullanmıyorum. Oluşan kıvılcım çok küçük oluyor. Ama 12s modellerde kesinlikle kullanmak taraftarıyım. Konnektörlerin içi kapkara olup, sonradan başka problemler çıkarıyor.