Daha önce aşağıdaki konuda da vurgulandığı üzere, şayet 550 sınıfı helide ya da büyük uçak modellerimizde ESC üzerindeki BEC devresi yerine Extra BEC ünitesi kullanmayı düşünüyorsak, iki alternatifimiz var :
Helilerde Kullandığınız BEC Unite Tavsiyeleri
1- BEC- Alıcı sistemi için extra pil kullanmak
2- Ya da ilave pil kullanmadan ana pilimiz olan (6s-12s) üzerinden BEC devremizi beslemek.
Yine hatırlayacağınız üzere her iki yönteminde +/- bulunmaktaydı.
a- Extra pil kullanımın en büyük avantajı, ana pil ya da ana güç sisteminde meydana gelebilecek bir arıza durumunda (özellikle 6s'li konfigurasyonlarda çekilen akımın yüksek olması nedeniyle lehim erime prb..) ana motorumuz dursa bile modelimizi sağlam şekilde indirme imkanımızın olması.
b- Extra pil kullanmak demek, extra şarj edilecek yeni bir pilimiz olması demek.
c- Özellikle HV servo kullanılması halinde 8V besleme verebilmek için extra pilimizin 3S olması gerekiyor. Bu da modelde yer ve ilave yük anlamına geliyor.
Bu iki yöntemin birbirlerine olan üstünlüklerini alıp,eksilerinden kurtulmak BACKUP GUARD (YEDEK GÜÇ) adı verilen sistemler geliştirilmiştir.
Konu ile ilgili diğer paylaşımlarımız :
Alıcı Yedek Güç Sistemleri Nedir? Hangi Modellerde ve Ne zaman kullanılmalıdır ?
Optipower ULTRA Guard 430 Ürün Inceleme
Bu sistemlerden en populer olanı, benim bildiğim kadarı ile, uzun süredir piyasada olan "Scorpion Backup Guard" adındaki ürün.
Ürünün kullanımı şu şekilde : (Hatalı isem lütfen düzeltelim )
- Ürünün çıkışını alıcımızın enerji beslemesi uygun boş bir kanalına bağlıyoruz.
- Ana pilimize enerji verdikten sonra ünite üzerinde bulunan On/off düğmesi ile cihazı açıyoruz.
- Artık Backup sistemimiz devrede. Şayet alıcıya gelen voltaj 5V DC altına düşer ise, cihaz anında devreye girerek alıcımızı besleme devam ediyor.
- Modelimizi indirdikten sonra ana enerjimizi kesip, cihazımızı düğme yardımı ile kapatıyoruz.
- Backup sisteminin voltaj ara ara kontrollü ediyoruz. Gerekli hallerde şarj cihazımıza takarak şarj ediyoruz.
Şimdi gördüğünüz üzere açma, kapama, şarj etme gibi unutulması mümkün bazı kullanım aşamaları bulunmakta.
Burada bence en büyük dezavantaj, devreye girme voltajının sabit ve 5 VDC gibi bir değer olması. Mesela benim kullandığım "HC3-SX + Satellate" bağlantısında voltajın kesinlikle 5.5 VDC altına inmemesi gerekiyor.
Ayrıca eğer HV servo kullanıyor ve 8 VDC ile alıcınızı besliyorsanız, manual göre kullanılmaması tavsiye ediliyor. Ama Ilker ve Erkan kardeşlerimizden biliyoruz ki yine de çalışıyor
Kullandığım FBL ünite nedeniyle bu ürün bana uymayınca, nette araştırma yaptım ve Şubat 2014 yeni çıkan bir ürün buldum.
Ürünümüzün adı : "OPTIPOWER ULTRA Guard"
Satış Linki :
Satış Linki :
Helifreak Konu :
Ürün 2 kısımdan oluşuyor. Ana ünite ve LED Alarm göstersesi. Combo paket alırsanız her ikisi de beraber geliyor. Bu ürünün en büyük artıları :
- Alıcı sisteme verilen ilk enerji referans alıyor. Eğer bu enerji seviyesinde 0.5 VDC bir düşme olur ise hemen devreye giriyor
- Bu cihaz da aynı şekilde alıcının boş kanalına bağlanıyor
- Cihaz sürekli alıcıya bağlı kalıyor. Devreye almak için On / OFF düğmesi bulunmamakta. Sisteme enerji verildiğinde otomatik olarak devreye giriyor.
- Şarj durumuna göre, ana pilden kendini otomatik şarj ediyor.
- Sadece kapatmak için üzerinde bulunan bir düğmeye 2-3 sn sürekli basılı tutmak gerekiyor.
- Gerek üzerinde ledlerden, gerekse de ilave Led göstergesinden cihazın durumu takip edilebiliyor.
Biraz daha araştırdıktan sonra büyük ihtimal bu sistemi almayı düşünüyorum. Bu arada galiba biraz fazla uzun oldu, lütfen kusura bakmayınız.
Son olarak nette sadece Alman bayan heli pilotun çektiği bir video var şu aşamada. Tüm anlattıklarımı ingilizce alt yazı ile bu video üzerinden de izleyebilirsiniz.
Helilerde Kullandığınız BEC Unite Tavsiyeleri
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
1- BEC- Alıcı sistemi için extra pil kullanmak
2- Ya da ilave pil kullanmadan ana pilimiz olan (6s-12s) üzerinden BEC devremizi beslemek.
Yine hatırlayacağınız üzere her iki yönteminde +/- bulunmaktaydı.
a- Extra pil kullanımın en büyük avantajı, ana pil ya da ana güç sisteminde meydana gelebilecek bir arıza durumunda (özellikle 6s'li konfigurasyonlarda çekilen akımın yüksek olması nedeniyle lehim erime prb..) ana motorumuz dursa bile modelimizi sağlam şekilde indirme imkanımızın olması.
b- Extra pil kullanmak demek, extra şarj edilecek yeni bir pilimiz olması demek.
c- Özellikle HV servo kullanılması halinde 8V besleme verebilmek için extra pilimizin 3S olması gerekiyor. Bu da modelde yer ve ilave yük anlamına geliyor.
Bu iki yöntemin birbirlerine olan üstünlüklerini alıp,eksilerinden kurtulmak BACKUP GUARD (YEDEK GÜÇ) adı verilen sistemler geliştirilmiştir.
Konu ile ilgili diğer paylaşımlarımız :
Alıcı Yedek Güç Sistemleri Nedir? Hangi Modellerde ve Ne zaman kullanılmalıdır ?
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Optipower ULTRA Guard 430 Ürün Inceleme
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu sistemlerden en populer olanı, benim bildiğim kadarı ile, uzun süredir piyasada olan "Scorpion Backup Guard" adındaki ürün.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ürünün kullanımı şu şekilde : (Hatalı isem lütfen düzeltelim )
- Ürünün çıkışını alıcımızın enerji beslemesi uygun boş bir kanalına bağlıyoruz.
- Ana pilimize enerji verdikten sonra ünite üzerinde bulunan On/off düğmesi ile cihazı açıyoruz.
- Artık Backup sistemimiz devrede. Şayet alıcıya gelen voltaj 5V DC altına düşer ise, cihaz anında devreye girerek alıcımızı besleme devam ediyor.
- Modelimizi indirdikten sonra ana enerjimizi kesip, cihazımızı düğme yardımı ile kapatıyoruz.
- Backup sisteminin voltaj ara ara kontrollü ediyoruz. Gerekli hallerde şarj cihazımıza takarak şarj ediyoruz.
Şimdi gördüğünüz üzere açma, kapama, şarj etme gibi unutulması mümkün bazı kullanım aşamaları bulunmakta.
Burada bence en büyük dezavantaj, devreye girme voltajının sabit ve 5 VDC gibi bir değer olması. Mesela benim kullandığım "HC3-SX + Satellate" bağlantısında voltajın kesinlikle 5.5 VDC altına inmemesi gerekiyor.
Ayrıca eğer HV servo kullanıyor ve 8 VDC ile alıcınızı besliyorsanız, manual göre kullanılmaması tavsiye ediliyor. Ama Ilker ve Erkan kardeşlerimizden biliyoruz ki yine de çalışıyor
Kullandığım FBL ünite nedeniyle bu ürün bana uymayınca, nette araştırma yaptım ve Şubat 2014 yeni çıkan bir ürün buldum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ürünümüzün adı : "OPTIPOWER ULTRA Guard"
Satış Linki :
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Satış Linki :
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Helifreak Konu :
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ürün 2 kısımdan oluşuyor. Ana ünite ve LED Alarm göstersesi. Combo paket alırsanız her ikisi de beraber geliyor. Bu ürünün en büyük artıları :
- Alıcı sisteme verilen ilk enerji referans alıyor. Eğer bu enerji seviyesinde 0.5 VDC bir düşme olur ise hemen devreye giriyor
- Bu cihaz da aynı şekilde alıcının boş kanalına bağlanıyor
- Cihaz sürekli alıcıya bağlı kalıyor. Devreye almak için On / OFF düğmesi bulunmamakta. Sisteme enerji verildiğinde otomatik olarak devreye giriyor.
- Şarj durumuna göre, ana pilden kendini otomatik şarj ediyor.
- Sadece kapatmak için üzerinde bulunan bir düğmeye 2-3 sn sürekli basılı tutmak gerekiyor.
- Gerek üzerinde ledlerden, gerekse de ilave Led göstergesinden cihazın durumu takip edilebiliyor.
Biraz daha araştırdıktan sonra büyük ihtimal bu sistemi almayı düşünüyorum. Bu arada galiba biraz fazla uzun oldu, lütfen kusura bakmayınız.
Son olarak nette sadece Alman bayan heli pilotun çektiği bir video var şu aşamada. Tüm anlattıklarımı ingilizce alt yazı ile bu video üzerinden de izleyebilirsiniz.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol