Alıcılarımız için Yedek Güç Sistemleri : Scorpion Backup & Optipower ULTRA Guard

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
36,806
Tepkime puanı
43,722
Yaş
51
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Daha önce aşağıdaki konuda da vurgulandığı üzere, şayet 550 sınıfı helide ya da büyük uçak modellerimizde ESC üzerindeki BEC devresi yerine Extra BEC ünitesi kullanmayı düşünüyorsak, iki alternatifimiz var :

Helilerde Kullandığınız BEC Unite Tavsiyeleri

1- BEC- Alıcı sistemi için extra pil kullanmak
2- Ya da ilave pil kullanmadan ana pilimiz olan (6s-12s) üzerinden BEC devremizi beslemek.

Yine hatırlayacağınız üzere her iki yönteminde +/- bulunmaktaydı.

a- Extra pil kullanımın en büyük avantajı, ana pil ya da ana güç sisteminde meydana gelebilecek bir arıza durumunda (özellikle 6s'li konfigurasyonlarda çekilen akımın yüksek olması nedeniyle lehim erime prb..) ana motorumuz dursa bile modelimizi sağlam şekilde indirme imkanımızın olması.
b- Extra pil kullanmak demek, extra şarj edilecek yeni bir pilimiz olması demek.
c- Özellikle HV servo kullanılması halinde 8V besleme verebilmek için extra pilimizin 3S olması gerekiyor. Bu da modelde yer ve ilave yük anlamına geliyor.

Bu iki yöntemin birbirlerine olan üstünlüklerini alıp,eksilerinden kurtulmak BACKUP GUARD (YEDEK GÜÇ) adı verilen sistemler geliştirilmiştir.

Konu ile ilgili diğer paylaşımlarımız :
Alıcı Yedek Güç Sistemleri Nedir? Hangi Modellerde ve Ne zaman kullanılmalıdır ?
Optipower ULTRA Guard 430 Ürün Inceleme

Bu sistemlerden en populer olanı, benim bildiğim kadarı ile, uzun süredir piyasada olan "Scorpion Backup Guard" adındaki ürün.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ürünün kullanımı şu şekilde : (Hatalı isem lütfen düzeltelim :laugh: )

- Ürünün çıkışını alıcımızın enerji beslemesi uygun boş bir kanalına bağlıyoruz.
- Ana pilimize enerji verdikten sonra ünite üzerinde bulunan On/off düğmesi ile cihazı açıyoruz.
- Artık Backup sistemimiz devrede. Şayet alıcıya gelen voltaj 5V DC altına düşer ise, cihaz anında devreye girerek alıcımızı besleme devam ediyor.
- Modelimizi indirdikten sonra ana enerjimizi kesip, cihazımızı düğme yardımı ile kapatıyoruz.
- Backup sisteminin voltaj ara ara kontrollü ediyoruz. Gerekli hallerde şarj cihazımıza takarak şarj ediyoruz.

Şimdi gördüğünüz üzere açma, kapama, şarj etme gibi unutulması mümkün bazı kullanım aşamaları bulunmakta.
Burada bence en büyük dezavantaj, devreye girme voltajının sabit ve 5 VDC gibi bir değer olması. Mesela benim kullandığım "HC3-SX + Satellate" bağlantısında voltajın kesinlikle 5.5 VDC altına inmemesi gerekiyor.
Ayrıca eğer HV servo kullanıyor ve 8 VDC ile alıcınızı besliyorsanız, manual göre kullanılmaması tavsiye ediliyor. Ama Ilker ve Erkan kardeşlerimizden biliyoruz ki yine de çalışıyor ;)

Kullandığım FBL ünite nedeniyle bu ürün bana uymayınca, nette araştırma yaptım ve Şubat 2014 yeni çıkan bir ürün buldum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ürünümüzün adı : "OPTIPOWER ULTRA Guard"
Satış Linki :
Satış Linki :
Helifreak Konu :

Ürün 2 kısımdan oluşuyor. Ana ünite ve LED Alarm göstersesi. Combo paket alırsanız her ikisi de beraber geliyor. Bu ürünün en büyük artıları :

- Alıcı sisteme verilen ilk enerji referans alıyor. Eğer bu enerji seviyesinde 0.5 VDC bir düşme olur ise hemen devreye giriyor
- Bu cihaz da aynı şekilde alıcının boş kanalına bağlanıyor
- Cihaz sürekli alıcıya bağlı kalıyor. Devreye almak için On / OFF düğmesi bulunmamakta. Sisteme enerji verildiğinde otomatik olarak devreye giriyor.
- Şarj durumuna göre, ana pilden kendini otomatik şarj ediyor.
- Sadece kapatmak için üzerinde bulunan bir düğmeye 2-3 sn sürekli basılı tutmak gerekiyor.
- Gerek üzerinde ledlerden, gerekse de ilave Led göstergesinden cihazın durumu takip edilebiliyor.

Biraz daha araştırdıktan sonra büyük ihtimal bu sistemi almayı düşünüyorum. Bu arada galiba biraz fazla uzun oldu, lütfen kusura bakmayınız.

Son olarak nette sadece Alman bayan heli pilotun çektiği bir video var şu aşamada. Tüm anlattıklarımı ingilizce alt yazı ile bu video üzerinden de izleyebilirsiniz.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Alıcılarımız için Yedek Güç Sistemleri : Scorpion Backup & Optipower ULTRA Guard

Süpermiş bu hemen alıyorum bir tane , hatta iki tane. Fastlad da varmış.
 
Alıcılarımız için Yedek Güç Sistemleri : Scorpion Backup & Optipower ULTRA Guard

Alıcı beslemesi benim en büyük takıntılarımdandır. Alıcı ve servolarımın her daim çalışır halde olmasının ne kadar önemli olduğunu söylememe gerek yok sanırım. Seneler içinde bu konuda geliştirmiş olduğum önlemleri paylaşayım.

İlki şu: FRS Failover Regulator Switch 5A-Plus


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu alet aslında PowerBox Sensor adlı ürünün kopyası : PowerBox Sensor



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


HK'dekine iki adet 2S LiPo bağlanıyor. Üzerindeki LED'ler kırmızı - sarı ve yeşil yanarak pil durumunu gösteriyor. En önemli avantajlarından biri de mekanik bir switch olmadığı için titreşimden etkilenmiyor oluşu. Orijinal PowerBox ürününde LiPo, LiFe ve 6S NiMh seçeneğinin yanında uçuş sırasındaki voltaj düşüşlerini gösteren bir de hafıza sistemi var. Ancak 75 Euro ve 15 dolar gibi iki fiyata bakınca HK ürününün pekala kullanılabilir olduğu görülüyor. Ben HK ürününü bir 60'lık P51, bir 120'lik YAK54 ve en son topladığım Sea Fury'de kullandım. Ancak ilk kez kullanacağım zaman oldukça uzun süreli yer testleri uyguladım. Voltajları kontrol ettim. Isınma düzeyine baktım. Tatmin edici bulunca kullanmaya başladım. Herhangi bir sorun da yaşamadım.

Orijinal PowerBox ürününde çok önemli bir özellik var. HK ürününde var mı yok mu bilmiyorum. Şöyle ki, eğer devre bir şekilde bozulur ya da yanarsa, sistem giriş gerilimini doğrudan çıkışa bağlıyor. Yani en kötü durumda alıcıya ve servolara yine de 2S LiPo gerilimi gidiyor ki bu durum genellikle uçağı kontrol edip indirebilmek için yeterli olabiliyor. En azından elektriğin tamamen kesilmesinden daha yüksek bir kurtulma şansı veriyor pilota. İşte bu özellikler nedeniyle sonunda dayanamayıp yeni Sea Fury için orijinal ürünü satın aldım ve monte ettim. Umarım sorun yaşamam.

2- Yedekli besleme için bir de bu ürün var: Turnigy Redundant Dual 8A UBEC Rx Power System



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Henüz deneme şansım olmadı ama bu da oldukça iyi görünüyor.
 
Alıcılarımız için Yedek Güç Sistemleri : Scorpion Backup & Optipower ULTRA Guard

almanların ürünü, scorpiona on basar . çok iyi düşünmüşler. helal olsun.
 
Alıcılarımız için Yedek Güç Sistemleri : Scorpion Backup & Optipower ULTRA Guard

Erhan ben sipariş verecem bu üründen istiyorsanız pakete ekleriz . Fastladdan sipariş geçecem.
 
Ynt: Alıcılarımız için Yedek Güç Sistemleri : Scorpion Backup & Optipower ULTRA Guard

İlker Sönmez' Alıntı:
Erhan ben sipariş verecem bu üründen istiyorsanız pakete ekleriz . Fastladdan sipariş geçecem.
Şu An scorpiondan memnunum. Daha doğrusu masraf etmek istemiyorum. Ama ürün çok iyi tüm eksikleri kapatıyor. Adamlar iyi düşünmüşler.
 
Alıcılarımız için Yedek Güç Sistemleri : Scorpion Backup & Optipower ULTRA Guard

İlker Sönmez' Alıntı:
Erhan ben sipariş verecem bu üründen istiyorsanız pakete ekleriz . Fastladdan sipariş geçecem.
Ilker hocam, üründen ben de 1 tane almayı planlıyorum :thumbup:
 
Alıcılarımız için Yedek Güç Sistemleri : Scorpion Backup & Optipower ULTRA Guard

Sümer Yamaner' Alıntı:
Alıcı beslemesi benim en büyük takıntılarımdandır. Alıcı ve servolarımın her daim çalışır halde olmasının ne kadar önemli olduğunu söylememe gerek yok sanırım. Seneler içinde bu konuda geliştirmiş olduğum önlemleri paylaşayım.
.................
Sümer abi bu konuda ne kadar titiz olduğunu biliyoruz :thumbup: Hatta sırf bu yüzden neden helici olmadığın diye çok hayıflanıyoruz, zira bu hareketleri ne yazık ki uçakcı arkadaşlarımız da pek görmeye alışık değiliz :laugh:

Ilaven ile özellikle UÇAKLAR için en uygun çözümleri de konumuza dahil etmiş olduk, süper oldu :halay: