- Fiyat
- Sorunuz
Benzinli motor kullanan arkadaşlarımız zaman zaman ateşleme anahtarı (kill switch) kullanmaktan kaçınmakta ve motorlarını hatalı olarak throttle cut işlevi ile durdurmaya çalışmaktadırlar. Kill switchten korkma sebepleri ise havada yanlışlıkla butona dokunup motoru durdurma riskidir. Akıllı kill switch motoru tek değil çift tıklamayla kapatmakta ve istenmeyen motor stopunu önlemektedir.
Manyetolu motorlar için çalışmalarımız sürmektedir.
DIY Proje Konu Linki :
Benzinli motor kullanan arkadaşların bir kısmı, motorlarını glow motordan kalma alışkanlıkla throttle cut işlevi ile durduruyorlar. Halbuki benzinli motoru durdurmanın en iyi yolu ateşlemenin elektriğini kesmek. Otomobillerinizi düşünün. Motoru ateşlemeyi kapatarak durduruyorsunuz (benzinli motorlar için tabii). Bu amaçla kullanılan devrelere "kill switch" diyoruz.
Kill switch, bir yanda alıcının boş bir kanalına bağlanan diğer yanda da ateşleme pilinden giriş alıp ateşlemeye çıkış veren, çoğunlukla da durumu belirtecek bir LED'e sahip olan bir modül. Ateşleme elektrik sistemini parazit korkusuyla alıcıdan galvanik olarak izole etmek için bir de optokuplör içeriyor.
Kill switch'in bir avantajı da, karbüratör üzerindeki rölanti vidasının muhafaza edilmesine imkan sağlaması. Bu şekilde karbüratör kelebeğinin asla motoru stop ettirecek kadar kapanması önlenmiş oluyor.
En önemli avantaj ise, herhangi bir nedenle gaz servosu devre dışı kaldığında uçak uygun bir pozisyondayken motoru kapatıp en az zararla indirebilme imkanı vermesi.
Kill switch kullanmayan arkadaşların en büyük korkusu, havada yanlışlıkla butonu aktive edip motoru kapatmak. İşte bizim "akıllı kill switch" modülümüz tam da burada devreye giriyor.
Kumandada atanmış olan buton ON konumundayken motoru kapatmak için butonu OFF yapıp tekrar ON yapıp OFF konumuna almak gerekiyor. Bütün bunların üç saniye içinde yapılması gerekiyor. Kısaca yanlışlıkla motoru stop ettirmek çok zor artık.
Her türlü ateşleme beslemesi ile kullanılabiliyor oluşu da büyük kolaylık sağlıyor.
Tüm bunlara ek olarak bir de güvenlik özelliği var. Eğer uçağa enerji verildiğinde vericiden ateşleme ON komutu gelirse gösterge LED'ni hızlı yakıp söndürerek uyarıyor ve ateşlemeye enerji vermiyor. Butonu bir kez kapatıp açmak gerekiyor.
Uçağa enerji verildiğinde kumandadan gelen sinyal OFF ise LED yavaş yanıp sönerek hazır olduğunu belirtiyor.
Tüm testleri tek silindirli motorda yapıldığı için şimdilik çift ya da daha fazla silindirli motorlarda kullanımını önermiyorum. Zaman içinde testleri yapıldıkça sonuçları bildireceğim.
Manyetolu motorlar için çalışmalarımız sürmektedir.
DIY Proje Konu Linki :
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Benzinli motor kullanan arkadaşların bir kısmı, motorlarını glow motordan kalma alışkanlıkla throttle cut işlevi ile durduruyorlar. Halbuki benzinli motoru durdurmanın en iyi yolu ateşlemenin elektriğini kesmek. Otomobillerinizi düşünün. Motoru ateşlemeyi kapatarak durduruyorsunuz (benzinli motorlar için tabii). Bu amaçla kullanılan devrelere "kill switch" diyoruz.
Kill switch, bir yanda alıcının boş bir kanalına bağlanan diğer yanda da ateşleme pilinden giriş alıp ateşlemeye çıkış veren, çoğunlukla da durumu belirtecek bir LED'e sahip olan bir modül. Ateşleme elektrik sistemini parazit korkusuyla alıcıdan galvanik olarak izole etmek için bir de optokuplör içeriyor.
Kill switch'in bir avantajı da, karbüratör üzerindeki rölanti vidasının muhafaza edilmesine imkan sağlaması. Bu şekilde karbüratör kelebeğinin asla motoru stop ettirecek kadar kapanması önlenmiş oluyor.
En önemli avantaj ise, herhangi bir nedenle gaz servosu devre dışı kaldığında uçak uygun bir pozisyondayken motoru kapatıp en az zararla indirebilme imkanı vermesi.
Kill switch kullanmayan arkadaşların en büyük korkusu, havada yanlışlıkla butonu aktive edip motoru kapatmak. İşte bizim "akıllı kill switch" modülümüz tam da burada devreye giriyor.
Kumandada atanmış olan buton ON konumundayken motoru kapatmak için butonu OFF yapıp tekrar ON yapıp OFF konumuna almak gerekiyor. Bütün bunların üç saniye içinde yapılması gerekiyor. Kısaca yanlışlıkla motoru stop ettirmek çok zor artık.
Her türlü ateşleme beslemesi ile kullanılabiliyor oluşu da büyük kolaylık sağlıyor.
Tüm bunlara ek olarak bir de güvenlik özelliği var. Eğer uçağa enerji verildiğinde vericiden ateşleme ON komutu gelirse gösterge LED'ni hızlı yakıp söndürerek uyarıyor ve ateşlemeye enerji vermiyor. Butonu bir kez kapatıp açmak gerekiyor.
Uçağa enerji verildiğinde kumandadan gelen sinyal OFF ise LED yavaş yanıp sönerek hazır olduğunu belirtiyor.
Tüm testleri tek silindirli motorda yapıldığı için şimdilik çift ya da daha fazla silindirli motorlarda kullanımını önermiyorum. Zaman içinde testleri yapıldıkça sonuçları bildireceğim.
Moderatör tarafında düzenlendi: