Ağırlık merkezi hakkında

Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
79
Tepkime puanı
30
Konum
Adana
İlgi Alanı
Uçak
Ağırlık merkezi hakkında birkaç bir şey araştırdım ve çoğunlukla örneklerin kanadın 1/3 oranında ayrılarak ağırlık merkezi bulunduğunu gördüm. Aklıma takılan şey şu ağırlık merkezini bu şekilde ezbere bulmak ne kadar doğru veya nasıl bir şekilde bulunması lazım? Örnekler genelde trainer modellerde veriliyor ama kanadı daha arkada olan modellerde de aynı şekilde 1/3 kullanarak mı bulmamız lazım?
 
Trainer modellerde hücum kenarından firar kenarına doğru 1/3 oranında geride ağırlık merkezi başlangıç olarak tavsiye edilir genellikle de idare eder.ARF Uçak satın aldığınızda veya planda Uçak yapıyorsanız planda CG'nin yeri belirtilir.CG 2 nokta arasında da verilebilir bu istenilen uçuş karakteristiğine göre pilotun tercihine bırakmak içindir.CG'si önde olan bir Uçak daha stabil uçar ancak stall hızı yüksek olur.CG'si arkada olan bir Uçak ise daha oynak olur ve stall hızı daha düşük olur.Tamamen kendi tasarımınız olan bir Uçak yapıyorsanız internette CG hesaplama araçları ile hesaplayabiliyorsunuz tek yapmanız gereken şey ölçüleri girmek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Enes
Trainer modellerde hücum kenarından firar kenarına doğru 1/3 oranında geride ağırlık merkezi başlangıç olarak tavsiye edilir genellikle de idare eder.ARF Uçak satın aldığınızda veya planda Uçak yapıyorsanız planda CG'nin yeri belirtilir.CG 2 nokta arasında da verilebilir bu istenilen uçuş karakteristiğine göre pilotun tercihine bırakmak içindir.CG'si önde olan bir Uçak daha stabil uçar ancak stall hızı yüksek olur.CG'si arkada olan bir Uçak ise daha oynak olur ve stall hızı daha düşük olur.Tamamen kendi tasarımınız olan bir Uçak yapıyorsanız internette CG hesaplama araçları ile hesaplayabiliyorsunuz tek yapmanız gereken şey ölçüleri girmek.
Cevabınız için teşekkürler
 
Bir de şu konuya bakabilirsiniz. ;)