Acemi pilot

Katılım
22 Ara 2020
Mesajlar
4
Tepkime puanı
21
Yaş
34
Konum
İstanbul
İlgi Alanı
Uçak
Merhabalar, ismim Şuayyip :) 30 yaşındayım İstanbul / Çekmeköy den aranıza katılıyorum.
Trakya üniversitesi önlisan Elektronik bölümü mezunuyum.
Çocukluğumdan beri uçak yapma hayalim vardı, youtube de gördüğüm bir videodan sonra yapmaya karar verdim. Uçağı yaptım bitirdim ilk uçuşumda uçak stall oldu ve çakıldı pervaneyle kurtardık ikinci uçuşumda kalkış esnasında elektrik direğine çarptım ve uçak 3 parçaya bölündü.
En büyük sıkıntım uçurmak için açık bir alan bulamayışım.
Videolarda görüp gülüyordum bu insanlar ne biçim kullanıyor bişey kullanamıyorlar deyip şaşkınlıkla birlikte içimden kahkaha atıyordum ki şimdi kendime gülüyorum bu iş öyle gözüktüğü kadar kolay değilmiş :)
Bu site benim için baya yararlı oldu yayında yapımda emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.
 
Adınız / Soyadınız
Şuayyip Gümüş
Nereden Katılıyorsunuz
İstanbul
İlgilendiğiniz Model
Uçak
Var ise Modelcilik Tecrübeniz
Yok
Detaylı tanışma konusu için teşekkür ederiz. Hobiye ve aramıza hoş geldiniz.

İlk uçuşlar biraz sıkıntılı olmuş ;) Peki uçuş öncesi hiç simülasyon çalıştınız mı ?
 
Detaylı tanışma konusu için teşekkür ederiz. Hobiye ve aramıza hoş geldiniz.

İlk uçuşlar biraz sıkıntılı olmuş ;) Peki uçuş öncesi hiç simülasyon çalıştınız mı ?
Evet oradada yaklaşık 100 den fazla kırım gerçekleştirdim ? dedim ki bunlar hep düşüyor bide gerçekiğinde deneyim belki o düşmez video linklerini youtube ye yükleyince onlarında buraya koyar birlikte güleriz
 
Merhabalar, ismim Şuayyip :) 30 yaşındayım İstanbul / Çekmeköy den aranıza katılıyorum.
Trakya üniversitesi önlisan Elektronik bölümü mezunuyum.
Çocukluğumdan beri uçak yapma hayalim vardı, youtube de gördüğüm bir videodan sonra yapmaya karar verdim. Uçağı yaptım bitirdim ilk uçuşumda uçak stall oldu ve çakıldı pervaneyle kurtardık ikinci uçuşumda kalkış esnasında elektrik direğine çarptım ve uçak 3 parçaya bölündü.
En büyük sıkıntım uçurmak için açık bir alan bulamayışım.
Videolarda görüp gülüyordum bu insanlar ne biçim kullanıyor bişey kullanamıyorlar deyip şaşkınlıkla birlikte içimden kahkaha atıyordum ki şimdi kendime gülüyorum bu iş öyle gözüktüğü kadar kolay değilmiş :)
Bu site benim için baya yararlı oldu yayında yapımda emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.
Öncelikle :RCKolik: ailesine hoş geldiniz.:saygilar:
Sanrım uygun olmayan model ve uygun şartlar oluşmadan denemeler yaptınız ve sizi yıldırmamış. Tebrikler.:thumbup:
Pilotaj ; belli bir aşamayı geçenlere kolay gelse de aslında başlarda zordur.
Doğru model ile başlamak, Sim diyorlar da ben ona pek katılımıyorum. PC de sıradan benzer oyunlarla modelin gidiş, geliş ters geliş gidiş filan el alışkanlığı olursa sorunun büyük kısmı halledilmiş olur. Kendi adıma 50 yaşından sonra başlladım. Sim kullanmadan oyun alışkanlıkları ve basit oyuncaklarla bunları geçmiştim.
Bir iki ikırımdan sonra doğru modeli (klişe önerilerin aksine) bulunca herşey halloldu.
Klişe öneriler derken, fazla açıklamayayım sonra forumda hır çıkıyor. Ha keza ruddersiz modeller daha cazip dersem de :lol::lol::lol:
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Öncelikle :RCKolik: ailesine hoş geldiniz.:saygilar:
Sanrım uygun olmayan model ve uygun şartlar oluşmadan denemeler yaptınız ve sizi yıldırmamış. Tebrikler.:thumbup:
Pilotaj belli bir aşamayı geçenlere kolay gelse de başlarda zordur.
Doğru model ile başlamak, Sim diyorlar da ben ona pek katılımıyorum. PC de sıradan benzer oyunlarla modelin gidiş, geliş ters geliş gidiş filan el alışkanlığı olursa sorunun büyük kısmı halledilmiş olur. Kendi adıma 50 yaşından sonra başlladım. Sim kullanmadan oyun alışkanlıkları ve basit oyuncaklarla bunları geçmiştim.
Bir iki ikırımdan sonra doğru modeli (klişe önerilerin aksine) bulunca herşey halloldu.
Klişe öneriler derken, fazla açıklamayayım sonra forumda hır çıkıyor. Ha keza ruddersiz modeller daha cazip dersem de :lol::lol::lol:
bende trainer model sevmiyorum ama yön kavramı iyice belirginleşsin diye mecbur hazır plana uyarak yaptım.
kısmet olursa bu hafta ilk uçuşumu yapacagım.
mehmet bey mümkünse klişe modelin aksine siz hangi modelle başladınız ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
bende trainer model sevmiyorum ama yön kavramı iyice belirginleşsin diye mecbur hazır plana uyarak yaptım.
kısmet olursa bu hafta ilk uçuşumu yapacagım.
mehmet bey mümkünse klişe modelin aksine siz hangi modelle başladınız ?
Bir kaç standart trainer önerileri yüzünden 10-15 pervane doğrayıp motor mili eğdikten sonra basit köpük F-22 Raptoru keşfetmiştim ...Düz hat üstünde daire çizmeden 2-3 saniyede (1/2 tono ve loop ile) aksi yöne dönebilmeyi, tonoyu, loop'u, hoveri vs. bu modelle öğrendim. Klişe modellerden kurtulunca pervane stokum fazlalaştı.:evil:
Ancak; F-22 her plandan değil, iyi plandan ve uygun malzemeyle,çok uygun setup ile yapılmalı. 10-15 km/h hızla bile stall olmadan havada tutunabilmeli.
Linkteki kısa video (14 saniye) ne kadar yavaş uçabildiği hakkında fikir verebilir.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kolay gelsin.
 
Klişe öneriler derken, fazla açıklamayayım sonra forumda hır çıkıyor. Ha keza ruddersiz modeller daha cazip dersem de :lol::lol::lol:
Nnnneeeaaaaaa... Kim hır çıkarıyor?!?! Hem de ruddersiz. Yakarım, dağıtırım burayı!!! :lol::lol::lol:

Şaka bir yana...
Sevgili Sarıkaya Hocam, deneyimlerinize saygım var. Ama tek olgu (kendiniz) üzerinden genel geçer bir yargı bence uygun değil. Eminim birçok arkadaşımın benzer deneyimi vardır ama ben bizim alanda çok sayıda yeni başlayan arkadaşa uçuş yaptırdım. Haddim olmayarak eğitim verdim. Gerek trainer bağlantısı ile, gerekse yanında durup sıkışınca kumandayı alarak... Gerçek hayattaki mesleğimde de bu iş böyle. Bir ameliyatı bir asistan arkadaşa yaptırmak, bizzat yapmaktan kat be kat zordur. Yeni başlayan bir arkadaşa uçak uçurtmak da öyle. Kesin olarak şunu söyleyebilirim ki, evde simülatör ile çalışarak gelen arkadaşlar çok daha hızlı ve güvenli ilerliyor. Bunun sebebi doğrudan simülatör olabilir ya da zaten çok meraklı ve hevesli olduğu için simülatörle çalışıp geliyor ama simülatörde uçmasa da aslında bu merak ve hevesle zaten hızlı ilerleyecekti de denilebilir. Hangisi doğrudur bilemem ama basit bir bakışla, simülatörle uçan ve özellikle de güzel toplanıp CG'si falan ayarlanmış bir üstten kanat trainerle başlayan arkadaşlar emin adımlarla, en önemlisi de, öğretmeni yormadan, ilerliyorlar. (Not: Ben de üstten kanatlı trainer ile başlamadım ve ancak faal uçuculuğumun 12. senesinde bir üstten kanat trainerim olabildi, ama geriye dönüp baktığımda üstten kanat trainer ile başlamış olmayı tercih ederdim)
 
Öncelikle :RCKolik: ailesine hoş geldiniz.:saygilar:
Sanrım uygun olmayan model ve uygun şartlar oluşmadan denemeler yaptınız ve sizi yıldırmamış. Tebrikler.:thumbup:
Pilotaj belli bir aşamayı geçenlere kolay gelse de başlarda zordur.
Doğru model ile başlamak, Sim diyorlar da ben ona pek katılımıyorum. PC de sıradan benzer oyunlarla modelin gidiş, geliş ters geliş gidiş filan el alışkanlığı olursa sorunun büyük kısmı halledilmiş olur. Kendi adıma 50 yaşından sonra başlladım. Sim kullanmadan oyun alışkanlıkları ve basit oyuncaklarla bunları geçmiştim.
Bir iki ikırımdan sonra doğru modeli (klişe önerilerin aksine) bulunca herşey halloldu.
Klişe öneriler derken, fazla açıklamayayım sonra forumda hır çıkıyor. Ha keza ruddersiz modeller daha cazip dersem de :lol::lol::lol:
bende trainer model sevmiyorum ama yön kavramı iyice belirginleşsin diye mecbur hazır plana uyarak yaptım.
kısmet olursa bu hafta ilk uçuşumu yapacagım.
mehmet bey mümkünse klişe modelin aksine siz hangi modelle başladınız ?
Bir kaç standart trainer önerileri yüzünden 10-15 pervane doğrayıp motor mili eğdikten sonra basit köpük F-22 Raptoru keşfetmiştim ...Düz hat üstünde daire çizmeden 2-3 saniyede (1/2 tono ve loop ile) aksi yöne dönebilmeyi, tonoyu, loop'u, hoveri vs. bu modelle öğrendim. Klişe modellerden kurtulunca pervane stokum fazlalaştı.:evil:
Ancak; F-22 her plandan değil, iyi plandan ve uygun malzemeyle,çok uygun setup ile yapılmalı. 10-15 km/h hızla bile stall olmadan havada tutunabilmeli.
Linkteki kısa video (14 saniye) ne kadar yavaş uçabildiği hakkında fikir verebilir.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kolay gelsin.
Bende özelikle bu tipte yavaş uçan uçakları çok seviyorum. En çok kullanmak istediğim bu model. Dediğiniz türde bir plan varmı acaba paylaşabilceginiz?
 
bende trainer model sevmiyorum ama yön kavramı iyice belirginleşsin diye mecbur hazır plana uyarak yaptım.
kısmet olursa bu hafta ilk uçuşumu yapacagım.
mehmet bey mümkünse klişe modelin aksine siz hangi modelle başladınız ?

Bende özelikle bu tipte yavaş uçan uçakları çok seviyorum. En çok kullanmak istediğim bu model. Dediğiniz türde bir plan varmı acaba paylaşabilceginiz?
Ek planda bazı değişiklikler yapıp 72-75 cm. kanat eni olarak ozalitciden çıktı alıp. gerçek depron bulamazsanız laminatcılardan 5-6 mm kapron plaka almanızı öneririm. Şeffaf koli bantı ile sağlamlaştırmak, yapıştırıcı olarak UHUPOR (sıcak silikon önermem) Kanat desteği olarak 5 mm karbon boru veya benzer bir malzeme. Setup olarak da 1000-1300 kv arası motor 8 inç pervane, 30A esc ve 1500-1800 mAh 3s pil. Eğer 4s sistem yapmak isterseniz 950-1000 kv motor 8 inc pervane ile kullanabilirsiniz. Yapım aşamasında fuslage(ana gövde çift olacak.
Forumda yapım aşamalarını paylaştım, paylaşan arkadaşlarında konuları var.
 

Ekli dosyalar

  • F22 Plans 2of2 3mm Parts.pdf
    131.5 KB · Görülme: 5
Nnnneeeaaaaaa... Kim hır çıkarıyor?!?! Hem de ruddersiz. Yakarım, dağıtırım burayı!!! :lol::lol::lol:

Şaka bir yana...
Sevgili Sarıkaya Hocam, deneyimlerinize saygım var. Ama tek olgu (kendiniz) üzerinden genel geçer bir yargı bence uygun değil. Eminim birçok arkadaşımın benzer deneyimi vardır ama ben bizim alanda çok sayıda yeni başlayan arkadaşa uçuş yaptırdım. Haddim olmayarak eğitim verdim. Gerek trainer bağlantısı ile, gerekse yanında durup sıkışınca kumandayı alarak... Gerçek hayattaki mesleğimde de bu iş böyle. Bir ameliyatı bir asistan arkadaşa yaptırmak, bizzat yapmaktan kat be kat zordur. Yeni başlayan bir arkadaşa uçak uçurtmak da öyle. Kesin olarak şunu söyleyebilirim ki, evde simülatör ile çalışarak gelen arkadaşlar çok daha hızlı ve güvenli ilerliyor. Bunun sebebi doğrudan simülatör olabilir ya da zaten çok meraklı ve hevesli olduğu için simülatörle çalışıp geliyor ama simülatörde uçmasa da aslında bu merak ve hevesle zaten hızlı ilerleyecekti de denilebilir. Hangisi doğrudur bilemem ama basit bir bakışla, simülatörle uçan ve özellikle de güzel toplanıp CG'si falan ayarlanmış bir üstten kanat trainerle başlayan arkadaşlar emin adımlarla, en önemlisi de, öğretmeni yormadan, ilerliyorlar. (Not: Ben de üstten kanatlı trainer ile başlamadım ve ancak faal uçuculuğumun 12. senesinde bir üstten kanat trainerim olabildi, ama geriye dönüp baktığımda üstten kanat trainer ile başlamış olmayı tercih ederdim)
Hır çıktı bile...:lol::lol::lol:
Sevgili kardeşim Yamaner, "Ama" dan öncekine teşekkürler.
"Ama tek olgu (kendiniz) üzerinden genel geçer bir yargı bence uygun değil. " Bu çok mantıksız. Genel geçer diye bir iddia mı gördünüz? İlginç. :rolleyes:
Bravo, sizin alanda (!) çok sayıda yeni başlayan arkadaşa uçuş yaptırmanız taktire şayan.:thumbup:
Maalesef hiç tam teşkilatlı bir alan ve gurubun olduğu ortamlarda olamadım. O şartlarda da kimseye uçuş öğretemedim. Ben sadece mütevazı ortamlarda uçmak isteyenlere benim bır kalkışımı ve inişimi izletip, yerde kumandanın stickleri vs biraz oynamasına izin verdim. Sonra da modeli uçurup 50 -60 mt. lerde kumandayı verirdim. Saçmalamaya başlarsa kumandanın tüm sticklerini kendi haline bırakmasını söylerdim. Çünkü o modeller hep iyi süzülür. Aceminin kafasını toparlamasına, adrenalinin düşmesine izin verir. Ha olası bir düşme kırılma olayı da olacaksa olur / oldu da. Modellerimiz ucuz, elektrikli köpük modeller. Ne gam...:lol:
Sim olayını forum ortamında hemen hemen herkes destekliyor. Bunu Helikopterde anlarım, olmazsa olmazlardandır. Fakat uçak konusunda...? Günlerce sim çalışıp da sahaya çıkarak hemen başarılı olana da bravo derim.:p
Ameliyatı kendiniz yapmanızla asistana yaptırmanız arasındaki stress farkını tahmin ediyorum. 25 yıl çalıştığım ortamda kendim bir badi ile dalıp 40 mt. derinlikte iş yaparken hiç gerilmezdim, ama dalış amiri olarak yüzeydeki teknede bekleyip sorumluluğumda olan kişiler su altında iken her dakika saat gibi gelirdi.
Neyse, uzun lafın kısası: Uygun model derken neleri kastettiğimi sorsaydınız ve o modeli denemiş olsaydınız bu mesajları yazmak için boşuna enerji harcamazdık :rolleyes:
 
Hır çıktı bile...:lol::lol::lol:
Sevgili kardeşim Yamaner, "Ama" dan öncekine teşekkürler.
"Ama tek olgu (kendiniz) üzerinden genel geçer bir yargı bence uygun değil. " Bu çok mantıksız. Genel geçer diye bir iddia mı gördünüz? İlginç. :rolleyes:
Bravo, sizin alanda (!) çok sayıda yeni başlayan arkadaşa uçuş yaptırmanız taktire şayan.:thumbup:
Maalesef hiç tam teşkilatlı bir alan ve gurubun olduğu ortamlarda olamadım. O şartlarda da kimseye uçuş öğretemedim. Ben sadece mütevazı ortamlarda uçmak isteyenlere benim bır kalkışımı ve inişimi izletip, yerde kumandanın stickleri vs biraz oynamasına izin verdim. Sonra da modeli uçurup 50 -60 mt. lerde kumandayı verirdim. Saçmalamaya başlarsa kumandanın tüm sticklerini kendi haline bırakmasını söylerdim. Çünkü o modeller hep iyi süzülür. Aceminin kafasını toparlamasına, adrenalinin düşmesine izin verir. Ha olası bir düşme kırılma olayı da olacaksa olur / oldu da. Modellerimiz ucuz, elektrikli köpük modeller. Ne gam...:lol:
Sim olayını forum ortamında hemen hemen herkes destekliyor. Bunu Helikopterde anlarım, olmazsa olmazlardandır. Fakat uçak konusunda...? Günlerce sim çalışıp da sahaya çıkarak hemen başarılı olana da bravo derim.:p
Ameliyatı kendiniz yapmanızla asistana yaptırmanız arasındaki stress farkını tahmin ediyorum. 25 yıl çalıştığım ortamda kendim bir badi ile dalıp 40 mt. derinlikte iş yaparken hiç gerilmezdim, ama dalış amiri olarak yüzeydeki teknede bekleyip sorumluluğumda olan kişiler su altında iken her dakika saat gibi gelirdi.
Neyse, uzun lafın kısası: Uygun model derken neleri kastettiğimi sorsaydınız ve o modeli denemiş olsaydınız bu mesajları yazmak için boşuna enerji harcamazdık :rolleyes:
O enerjiler sayesinde biz yeni başlayanlar fazla sıkıntıya girmeden tecrübe sahibi yada bilgi sahibi oluyor ona göre hareket ediyoruz.
sümer beye de size de özellikle deniz beye de ben şahsen büyük bir minnettarlık içinde çok teşekkür ediyorum.
sağolun var olun.