A2212 motor ve 1045 prop. hakkında ..

Katılım
3 May 2020
Mesajlar
70
Tepkime puanı
54
Yaş
31
Konum
Sakarya
İlgi Alanı
Uçak
Arkadaşlar merhabalar. Elimdeki malzemelerden evde beklerken yak54 36'' modelini yaptım. Elimde a2212 1400kv motor ve 1045 prop vardı. Denemek için çalıştırdığımda tam gaz acmamama rağmen bir müddet sonra baya bir ısındığını farkettim. Acaba 1045 prop kullanmak sıkıntı mı olacak bedavaya motoru yakmayalım. Siz değerli dostlara danışmak istedim. 1045 i 2212 980 kv ile kullanmıstım daha önce. esc de 30a yazmayı unutmuşum. Hayırlı günler dilerim.
 
1045 pervane ve 1400 kv motor...:rolleyes: belkide de 3S pil kullanmışsınızdır. Hala motor yanmadıysa iyi.
1000 kv icin bile bakın ne yazıyor.
Özellikler
Ölçüler: 27.8*27mm
Şaft Kalınlığı : 3.17mm
Çalışma Voltajı : 2-3 Li-xx Batarya Maks. : 12.6V
Ağırlık: 47g
KV: 1000
Önerilen Pervane Modeli: 8060(3s),9050(2s)
Elinizdeki motorun max, pervane çapı 7 inç
 
  • Beğen
Tepkiler: Uygar BULUT
Elimde onlar vardı dedim bi deneyim ama olmadı sanırım :D bir pervane sipariş vermek de bana garip geliyor. teşekkür ederim mehmet bey, selamlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
Vallahi öyle hocam :D Bir şeyler düşüneceğiz artık. Selamlar ??
 
Ben dün yıllardır bekleyen Dynam Skytrainer uçağımı tamir ettim. Motorunu da değiştirmem gerekti ve elimde daha önce Aliexpress'ten alınma aynı motor (2212/13T-1000kv) ve aynı pervane (Gemfan 10x4,5) vardı. ESC 30 Amp. LİPO Turnigy 3S-2200 MAh, ama test sırasında storage şarjındaydı. 1-1,5 dk. tam gaz çalıştırmada ısınma yok denecek kadar az oldu.
Pil dahil toplam ağırlık 1100-1200gr aralığında. Rahat uçabilecek kadar da güç var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent Suberk
Bende ki motor şu turuncu olan dandiklerden ondan sebep belki de
 
o motorlar 1045 pervane ile 650gr civari guc uretiyor ve 13A arasi akim cekiyor tam yükte(1900pwm). Ayni motoru 1155 pervane ile de kullanabilirsiniz, ki bu durumda 750gr cekis ve 15,5A'ya cikiyor. Gereksiz yere zorlarim deyip 12" pervane takarsaniz cekis sadece 10gr artip 760gr'a cikiyor ama akim 18A'ya cikiyor.
1000kv icin 10" ideal gibi gorunmekle beraber aslinda 11" pervane de kullanilabilir.

Verdiğim değerler kendi yaptığım testlerden bu arada.

1400Kv icinde 7 ve ya 8" ideal olacaktir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Bende ki motor şu turuncu olan dandiklerden ondan sebep belki de
Sizdeki Motor Deniz abinin bahsettiği motordan daha yüksek kv'li. dolayısıyla daha yüksek devirde dönüyor. Bende de Deniz abideki motorla aşağı yukarı aynı motor var ve ben de 1045 pervane ile sorunsuz kullanıyorum. Ama sizin motor daha yüksek devirde döndüğü için daha küçük pervaneyi çevirmeye gücü yetiyor. Aynı boyutlardaki motorlarda kv arttıkça pervane küçülmeli. Zaten motorun önerilen pervane boyutları da özellikleri arasında yazar. Sizin elinizdeki motor için de @Mehmet Sarıkaya abimizin yazdığı gibi 7-8 inç pervane uygun olacaktır.
 
Haklsınız ama ben hep 800 1000 kv arasında kullandım şu ana kadar motorlarımı. 400 kv çok farketmez heralde diye düşündüm ancak tecrübe edinmiş oldum :) 7 8 inç pervanelerde mübarek çok bulunmuyor ve belirgin derecede pahalı diğerlerine nazaran
 
Yak54'e taktığın motorun 1400kv olduğunu atlamışım. En fazla 8 inç olur ona, şayet 3S Lipo kullanacaksan.
Şöyle bir genelleme yapabilirim:
Bu motorların boyutları hemen hemen aynı, yani 2212 (bazen 2214 olabiliyor).
Bu motorlarda sürekli tam gaz olmadıktan sonra şöyle pervaneler kullanmanız GÜVENLİ olur: (Aşağıdakilerin hemen hemen hepsi tarafımdan kullanılmıştır)

3S Lipo ve asgari 30 Amp ESC ile 2212 ve 2214 Motorlar ile

1000-1500 gr'a kadar geleneksel uçak tipleri
1000-1200 kv - 11x5 (zorlar), 11x3, 10x4,5 , 9x6 , 8x7
en fazla 1000 gr'a kadar geleneksel ve hızlı uçan uçak modelleri
1200-1600 kv - 9x6 (zorlar) , 8x7,, 7x6, 7x5, 6x5
en fazla 500-600 gr'a kadar köpük jet uçak modelleri
1600-2200 kv - 7x5 (zorlar, 7x4 (eh işte), 7x3, 6x4, 6x3, 5x5, 5x4, 5x3
epey hızlı modeller
2200-2600 kv - 6x4, 5x4, 5x3x3, 6x3x3 (üç palli) (Bu motorlarla EN AZ 40 Amp ESC tavsiye ederim).

Şayet 2S LİPO kullanacaksanız bir üst güç sınıfındaki pervaneleri kullanabilirsiniz. Yani 3S Lipo ile 6x4 pervane kullanırken 2S Lipo'ya geçtiğinizde 7x6 veya 7x5, tam gaz gibi güçler çekmeyecekseniz 8x4 bile kullanabilirsiniz.
Şayet 4S kullanmak isterseniz de motor üreticisi 4S için uygundur DİYORSA bir alt güç sınıfındaki pervaneleri kullanabilirsiniz.

Şayet motorun kasası bir boy büyürse, örneğin 2822, veya 2828 gibi, o zaman da bir üst güç sınıfındaki pervaneleri kullanabilirsiniz. Küçülürse de tersine. Ama üreticinin önerdiği 2S, 3S veya 4S Lipo'ya uygun olmadığını teyit etmeniz gerekir.

Bu bilgiler tamamen kendi deneyimlerim sonucu oluşturduğum bir listedir. Herhangi bir bilimsel veriye dayandırmıyorum!
Her motor üreticisi en verimli performansı veren pervane - ESC konfigürasyonu zaten belirtir.
 
Son düzenleme:
Deniz abi ben de aslında sizin gibi işin matematiğini bir yana bırakıp deneyerek ne olacak diye görmek istemiştim ve edineceğim bilgiyi edindim. Biraz hissetmek gerekiyor sanırım diğer türlü işin heyecanı kalmıyor. O içimizi saran heyecan biraz daha otomatikleşiyor gibi geliyor. Teşekkür ederim :) Hayırlı akşamlr
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
turuncu motorlar her pervaneyle ısınır hocam hatta vidalanan kısım ısınır, yapcak bişey yok