Yak54'e taktığın motorun 1400kv olduğunu atlamışım. En fazla 8 inç olur ona, şayet 3S Lipo kullanacaksan.
Şöyle bir genelleme yapabilirim:
Bu motorların boyutları hemen hemen aynı, yani 2212 (bazen 2214 olabiliyor).
Bu motorlarda sürekli tam gaz olmadıktan sonra şöyle pervaneler kullanmanız GÜVENLİ olur: (Aşağıdakilerin hemen hemen hepsi tarafımdan kullanılmıştır)
3S Lipo ve asgari 30 Amp ESC ile 2212 ve 2214 Motorlar ile
1000-1500 gr'a kadar geleneksel uçak tipleri
1000-1200 kv - 11x5 (zorlar), 11x3, 10x4,5 , 9x6 , 8x7
en fazla 1000 gr'a kadar geleneksel ve hızlı uçan uçak modelleri
1200-1600 kv - 9x6 (zorlar) , 8x7,, 7x6, 7x5, 6x5
en fazla 500-600 gr'a kadar köpük jet uçak modelleri
1600-2200 kv - 7x5 (zorlar, 7x4 (eh işte), 7x3, 6x4, 6x3, 5x5, 5x4, 5x3
epey hızlı modeller
2200-2600 kv - 6x4, 5x4, 5x3x3, 6x3x3 (üç palli) (Bu motorlarla EN AZ 40 Amp ESC tavsiye ederim).
Şayet 2S LİPO kullanacaksanız bir üst güç sınıfındaki pervaneleri kullanabilirsiniz. Yani 3S Lipo ile 6x4 pervane kullanırken 2S Lipo'ya geçtiğinizde 7x6 veya 7x5, tam gaz gibi güçler çekmeyecekseniz 8x4 bile kullanabilirsiniz.
Şayet 4S kullanmak isterseniz de motor üreticisi 4S için uygundur DİYORSA bir alt güç sınıfındaki pervaneleri kullanabilirsiniz.
Şayet motorun kasası bir boy büyürse, örneğin 2822, veya 2828 gibi, o zaman da bir üst güç sınıfındaki pervaneleri kullanabilirsiniz. Küçülürse de tersine. Ama üreticinin önerdiği 2S, 3S veya 4S Lipo'ya uygun olmadığını teyit etmeniz gerekir.
Bu bilgiler tamamen kendi deneyimlerim sonucu oluşturduğum bir listedir. Herhangi bir bilimsel veriye dayandırmıyorum!
Her motor üreticisi en verimli performansı veren pervane - ESC konfigürasyonu zaten belirtir.