- Katılım
- 3 Eki 2014
- Mesajlar
- 3,270
- Tepkime puanı
- 2,691
- Yaş
- 31
- Konum
- Ordu
- Web sitesi
- www.facebook.com
- İlgi Alanı
- Heli
Herkese selam ,
Yozgatta profesyonel pilotları izledikten sonra aklıma takılan ilk soru : ''bu modellerin bizimkinden ne farkı var da bu kadar gürültülü çalışıyor?''
Tahmin ediyorum ki sizde farketmişsinizdir , akla gelen ilk cevap tabi ki de uçtukları ''kafa devri'' .. Bu cevap da hem fikir olduğumuzu düşünüyorum.
Ama şöyle bir problem var , ısrarla pilotlara sormama rağmen hiç birisi 2200'den fazla devir söylemedi. E madem 2200 devir ile uçuyorlar neden bizim modellerimizden bu kadar ses çıkmıyor ve neden onların ki kadar kıvrak ve seri değil modellerimiz ?
Olay burada sesin neden az ya da çok çıktığı değil , olay burada neden kullandıkları devirleri doğru olarak söylememeleri ve yanlış yönlendirmeleri.
Onuda şuna bağlıyorum , bu pilotlara çoğu marka sponsor. Sen limitleri zorladığında teknik bir hatadan dolayı model havada infilak ettiğin de tabi ki firma suçlu olacak. O yüzden pilotlarında yüksek devirleri onaylamadığı bundan kaynaklı olabilir. Onuda buna yorumluyorum , ama ne kadar doğrudur onuda bilemiyorum. Hatta şöyle bir örnek vereyim , Yozgatta SpinBlades firmasından Marc Trautman dan aldığım pallerin üzerinde barkod yoktu. Kutunun üzerinde ''B Surface'' yazıyordu. Sonra yeni gelen Spin pallerde kutunun aynı yerinde barkod vardı. O da şu olabilir , sponsor oldukları pilotlara özel pal üretiyorlar olabilir? Mİ? Eğer öyleyse elimde ki paller standartlarından kaliteli
Şuna da kesinlikle eminim ki bu pilotlar 2300 devirden yüksek devirlerde uçuyorlar. Erdem Özdemir hocam Yozgattayken 2300 devirle uçtuğunu bana söylemişti.
Şu 2 videoyu inceleyelim ;
Videoya dikkat ederseniz , model son derece hızlı ve kıvrak. Ayrıca pitch pumplarda normalin üzerinde bir yırtınma sesi veriyor.
Tsa 700 > RJX FBL Paller ve 2300 devir
Birde Stu Smith'in videosunu inceleyelim ;
TRex 700 > 685mm (Tahmini 2300+ devir)
1,22'den itibaren izlerseniz , model sabitken bile yırtınırcasına yüksek devirle duruyor.
2 video da modellerin uçuş karakteristiği (hız ve kıvraklık) neredeyse aynı.
Stu Smith ile bugün facebook üzerinden tekrar aynı soruyu yönelttim ; Ne kadar kafa devri ile uçuyorsun ve dişli oranların nedir? diye. Verdiği cevap aynen şu şekilde oldu ,
''Stock trex 700 gear I don't know it 2150 normal flying'' Arkadaş ser verip sır vermiyor
Stok dişli oranı diye bir şey yok şuan Align'da. 13 pinion / 110 main gear da var , 12 pinion 112 main gear da var. Dominator paketlerde aldığın motora göre dişli oranı değişiyor. 850mx 490kv da var 530kv da var. Tekrar aynı soruyu yönelttiğim de yukarıda yazdıklarını tekrar etti.
Stu'nun kullandığı motor Scorpion Ultimate 520kv. Eğer gerçekten 12/112 oranını kullanıyorsa 2200 devir ile uçuyordur , ama 13/110 oran kullanıyorsa model 2400 devirlere çok rahat çıkabiliyor.
Şimdi aklımda ki soru , gerçekten 2200 devirle mi uçuyorlar ? Eğer 2200 ile uçuyorlarsa bu modeller nasıl bu şekilde gürültülü çalışabiliyor ?
Biraz gereksiz bir konumu oldu bilmiyorum ama , eğer bu pilotlar hatta kendi pilotumuz Erdem hocamda dahil 2300 devirle uçuyorsa bende 2300 devir veya daha fazlasını deneyip gözlemlemek istiyorum. Aklıma böyle şeyler takılınca yapmadan kurtulamıyorum Yazdıklarım kesinlikle yanlış anlaşılmasın.
Şuan ki kullandığım ekipman ile maksimum 2240 devir alabiliyorum ama ben şuana kadar hep 2200 devir kullandım. Yarın deviri yükseltip bir deneme yapacağım , modelin havada infilak etme oranı yükseliyor ama hiç değilse kafamda ki sorulara yanıt bulmuş olurum
Kullandığım ekipman ; XNova XTS 4530-525kv Motor , Castle 160 HV ESC (Fanlı)
Yorumlarınızı fikrinizi esirgemezseniz sevinirim
Yozgatta profesyonel pilotları izledikten sonra aklıma takılan ilk soru : ''bu modellerin bizimkinden ne farkı var da bu kadar gürültülü çalışıyor?''
Tahmin ediyorum ki sizde farketmişsinizdir , akla gelen ilk cevap tabi ki de uçtukları ''kafa devri'' .. Bu cevap da hem fikir olduğumuzu düşünüyorum.
Ama şöyle bir problem var , ısrarla pilotlara sormama rağmen hiç birisi 2200'den fazla devir söylemedi. E madem 2200 devir ile uçuyorlar neden bizim modellerimizden bu kadar ses çıkmıyor ve neden onların ki kadar kıvrak ve seri değil modellerimiz ?
Olay burada sesin neden az ya da çok çıktığı değil , olay burada neden kullandıkları devirleri doğru olarak söylememeleri ve yanlış yönlendirmeleri.
Onuda şuna bağlıyorum , bu pilotlara çoğu marka sponsor. Sen limitleri zorladığında teknik bir hatadan dolayı model havada infilak ettiğin de tabi ki firma suçlu olacak. O yüzden pilotlarında yüksek devirleri onaylamadığı bundan kaynaklı olabilir. Onuda buna yorumluyorum , ama ne kadar doğrudur onuda bilemiyorum. Hatta şöyle bir örnek vereyim , Yozgatta SpinBlades firmasından Marc Trautman dan aldığım pallerin üzerinde barkod yoktu. Kutunun üzerinde ''B Surface'' yazıyordu. Sonra yeni gelen Spin pallerde kutunun aynı yerinde barkod vardı. O da şu olabilir , sponsor oldukları pilotlara özel pal üretiyorlar olabilir? Mİ? Eğer öyleyse elimde ki paller standartlarından kaliteli
Şuna da kesinlikle eminim ki bu pilotlar 2300 devirden yüksek devirlerde uçuyorlar. Erdem Özdemir hocam Yozgattayken 2300 devirle uçtuğunu bana söylemişti.
Şu 2 videoyu inceleyelim ;
Videoya dikkat ederseniz , model son derece hızlı ve kıvrak. Ayrıca pitch pumplarda normalin üzerinde bir yırtınma sesi veriyor.
Tsa 700 > RJX FBL Paller ve 2300 devir
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Birde Stu Smith'in videosunu inceleyelim ;
TRex 700 > 685mm (Tahmini 2300+ devir)
1,22'den itibaren izlerseniz , model sabitken bile yırtınırcasına yüksek devirle duruyor.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
2 video da modellerin uçuş karakteristiği (hız ve kıvraklık) neredeyse aynı.
Stu Smith ile bugün facebook üzerinden tekrar aynı soruyu yönelttim ; Ne kadar kafa devri ile uçuyorsun ve dişli oranların nedir? diye. Verdiği cevap aynen şu şekilde oldu ,
''Stock trex 700 gear I don't know it 2150 normal flying'' Arkadaş ser verip sır vermiyor
Stok dişli oranı diye bir şey yok şuan Align'da. 13 pinion / 110 main gear da var , 12 pinion 112 main gear da var. Dominator paketlerde aldığın motora göre dişli oranı değişiyor. 850mx 490kv da var 530kv da var. Tekrar aynı soruyu yönelttiğim de yukarıda yazdıklarını tekrar etti.
Stu'nun kullandığı motor Scorpion Ultimate 520kv. Eğer gerçekten 12/112 oranını kullanıyorsa 2200 devir ile uçuyordur , ama 13/110 oran kullanıyorsa model 2400 devirlere çok rahat çıkabiliyor.
Şimdi aklımda ki soru , gerçekten 2200 devirle mi uçuyorlar ? Eğer 2200 ile uçuyorlarsa bu modeller nasıl bu şekilde gürültülü çalışabiliyor ?
Biraz gereksiz bir konumu oldu bilmiyorum ama , eğer bu pilotlar hatta kendi pilotumuz Erdem hocamda dahil 2300 devirle uçuyorsa bende 2300 devir veya daha fazlasını deneyip gözlemlemek istiyorum. Aklıma böyle şeyler takılınca yapmadan kurtulamıyorum Yazdıklarım kesinlikle yanlış anlaşılmasın.
Şuan ki kullandığım ekipman ile maksimum 2240 devir alabiliyorum ama ben şuana kadar hep 2200 devir kullandım. Yarın deviri yükseltip bir deneme yapacağım , modelin havada infilak etme oranı yükseliyor ama hiç değilse kafamda ki sorulara yanıt bulmuş olurum
Kullandığım ekipman ; XNova XTS 4530-525kv Motor , Castle 160 HV ESC (Fanlı)
Yorumlarınızı fikrinizi esirgemezseniz sevinirim