- Katılım
- 17 Eyl 2013
- Mesajlar
- 9,039
- Tepkime puanı
- 23,650
- Yaş
- 62
- Konum
- İstanbul
- Web sitesi
- www.sumeryamaner.com
- İlgi Alanı
- Uçak
Cowlingi 3D yazicida PETG filament kullanarak 3 parçada bastım. Önce ön ve arka/üst parçayı bastım ve laminasyon epoksisi ile elyaf kumaş kullanarak birbirine yapıştırdım.
Tırnaklı geçmeleri olmamasına rağmen oldukça sağlam bir yapışma oldu. Üçüncü parça tam istediğim gibi uymadığı için sonradan ilk iki parça üzerinden prova ve ölçü alımı ile yeni bir arka/alt parça tasarlayıp bastım. Bunu diğer parçalara daha iyi yapıştırabilmek için yaklaşık 1 cm kadar tırnaklı oluşturdum. Prova sonucu olumlu olunca bu son parçayı ilk bölüme yine laminasyon epoksisi ve kumaşla tespit ettim. Bir gün tam kurumasını bekledim. Sadece birleşme hatları elyaflı idi. Bu sefer tüm iç yüzeye elyaf kaplayıp epoksi uyguladım.
Ön ile alt parça birleşim yerinde baskı sırasındaki bir sorun nedeniyle oluşan uyumsuzluk da dahta ile giderildi.
Sonra kaba ve ince zımpara yapıldı. Bu aşamada cowling oldukça sağlam bir hale gelmişti. Peşinden epoksi macun uygulanıp zımparalandı. İki kat akrilik astar uygulandı. Sonra iki kat beyaz 2K boya atıldı.
Peşinden fikir değişikliği nedeniyle iki kat kırmızı 2K boya uygulandı.
Motor kafaları ise tamamen benim uydurmam olarak tasarlandı ve PLA ile basıldı.
Yeto Abi "egzostu nerde?" deyince mecburen egzostlar da oluşturuldu ve yine PLA ile basıldı.
Akrilik sprey boya ile boyanıp akrilik vernikle kaplandı.
Motor kafaları le egzost boruları epoksi ile yapıştırıldı. Cowlingde yerleri belirlendi. Bölge zımparalanıp epoksi ile yapıştırıldı ve dörder somunlu cıvata ile tespit edildi. Egzost uçları da hem epoksilendi hem de içeriden minik birer sac vidası ile tutturuldu.
Sonuçta 810 gram gelen cowling dünkü uçuşlar sonrası herhangi bir erime, deformasyon vs belirtisi göstermedi.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Tırnaklı geçmeleri olmamasına rağmen oldukça sağlam bir yapışma oldu. Üçüncü parça tam istediğim gibi uymadığı için sonradan ilk iki parça üzerinden prova ve ölçü alımı ile yeni bir arka/alt parça tasarlayıp bastım. Bunu diğer parçalara daha iyi yapıştırabilmek için yaklaşık 1 cm kadar tırnaklı oluşturdum. Prova sonucu olumlu olunca bu son parçayı ilk bölüme yine laminasyon epoksisi ve kumaşla tespit ettim. Bir gün tam kurumasını bekledim. Sadece birleşme hatları elyaflı idi. Bu sefer tüm iç yüzeye elyaf kaplayıp epoksi uyguladım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ön ile alt parça birleşim yerinde baskı sırasındaki bir sorun nedeniyle oluşan uyumsuzluk da dahta ile giderildi.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sonra kaba ve ince zımpara yapıldı. Bu aşamada cowling oldukça sağlam bir hale gelmişti. Peşinden epoksi macun uygulanıp zımparalandı. İki kat akrilik astar uygulandı. Sonra iki kat beyaz 2K boya atıldı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Peşinden fikir değişikliği nedeniyle iki kat kırmızı 2K boya uygulandı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Motor kafaları ise tamamen benim uydurmam olarak tasarlandı ve PLA ile basıldı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yeto Abi "egzostu nerde?" deyince mecburen egzostlar da oluşturuldu ve yine PLA ile basıldı.
Akrilik sprey boya ile boyanıp akrilik vernikle kaplandı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Motor kafaları le egzost boruları epoksi ile yapıştırıldı. Cowlingde yerleri belirlendi. Bölge zımparalanıp epoksi ile yapıştırıldı ve dörder somunlu cıvata ile tespit edildi. Egzost uçları da hem epoksilendi hem de içeriden minik birer sac vidası ile tutturuldu.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sonuçta 810 gram gelen cowling dünkü uçuşlar sonrası herhangi bir erime, deformasyon vs belirtisi göstermedi.
YÖNETİM tarafından açılan Konu Bilgilendirmesi
Bu konu YÖNETİM tarafından aşağıdaki mesaj taşınarak açılmıştır.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol